Golfens Dag

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

På lördag är det Golfens Dag, första gången jag hör om det.

Någon som ska ut på sin hemmaklubb på lördag? Några roliga aktiviteter?
Jag tänkte nog åka ut till klubben och flyga lite helikopter.
Vi hade även fria rangebollar så om det inte är fullsmetat på rangen blir det nog lite träning också.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

StefanL skrev:På lördag är det Golfens Dag, första gången jag hör om det.

Någon som ska ut på sin hemmaklubb på lördag? Några roliga aktiviteter?
Jag tänkte nog åka ut till klubben och flyga lite helikopter.
Vi hade även fria rangebollar så om det inte är fullsmetat på rangen blir det nog lite träning också.
ÅKA HELIKOPTER?!
Jag ska vara på grannklubben fyra timmar och introducera nya golfare och en ha en halvtimmes clinic, svårslaget att få åka helikopter däremot....
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Så jävla bra. Kom till oss på hagge. På vår golklubb kan du slå på rangen, spela på bana, flyga helikopter och äta i vår underbara golfrestaurang.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

bla gratis rangebollar, korvgrillning, tipspromenad, prova på vid olika stationer. Juniorer hälsar alla välkomna. Extra förmånliga erbjudande av medlemskap mm- just denna dag.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Intressant att Golfens Dag främst är riktad mot att nyrekrytera, är vi återigen i situation där aktiva golfare bara tas för givet?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:Intressant att Golfens Dag främst är riktad mot att nyrekrytera, är vi återigen i situation där aktiva golfare bara tas för givet?
Ibland känns det så. Jag känner starkt att de enda som prioriteras av klubbarn i mitt närområde är:

1: Nybörjare
2: Pensionärsligorna
3: Äldre juniorer
4: Barn/Elitsatsning (om det finns någon)
5:
6:
7:
8:
9:
10:
11: Här någonstans kommer de vanliga golfarna som inte passar in i någon kategori.


Kanske är där anledningen ligger till att få bli kvar
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

MaxP skrev:Intressant att Golfens Dag främst är riktad mot att nyrekrytera, är vi återigen i situation där aktiva golfare bara tas för givet?
Gratis rangebollar lockar väl aktiva golfare mer än icke-golfare? Ingen förstår värdet av gratis rangebollar som en svulten golfare :).

Aktiva golfare ska ju få sin del av aktiviteter från klubben "alla andra dagar" genom sitt befintliga medlemskap, om man tycker att ens klubb bara satsar på nyrekrytering och inte erbjuder tävlingsverksamhet, träffar, grillning, resor etc som är hela poängen med klubbverksamhet så bör man söka sig någon annanstans eller själv göra något åt saken. Sen tilltalar säkert Golfens dag många inbitna golfare ändå, det ger ju en chans att introducera icke-golfande vänner och familj till sporten och kanske få med sig några till. På så sätt växer ju klubbverksamheten också.

Jag tror snarare det är tvärtom, det är för lite nyrekryteringsaktiviteter kontra klubbverksamhet i många fall.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev:Intressant att Golfens Dag främst är riktad mot att nyrekrytera, är vi återigen i situation där aktiva golfare bara tas för givet?
Min hemmabana är uppbokad hela dagen, sen är det aktivitet på övningsfält, range och puttinggreen.
Det betyder att jag får stånga mig in på rangen om man ska få slå lite.

Sen är det absolut jätte bra att som på min hemmabana att klubbens juniorer tar med icke-golfare ut på banan för prova-på-golf och att dom kör gruppaktiviteter för icke-golfare, på rangen, puttinggreen och övningsområdet varje halvtimme med lite tävlingar och prova på för att locka golfare.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Enannantanke skrev:
MaxP skrev:Intressant att Golfens Dag främst är riktad mot att nyrekrytera, är vi återigen i situation där aktiva golfare bara tas för givet?
Gratis rangebollar lockar väl aktiva golfare mer än icke-golfare? Ingen förstår värdet av gratis rangebollar som en svulten golfare :).

Aktiva golfare ska ju få sin del av aktiviteter från klubben "alla andra dagar" genom sitt befintliga medlemskap, om man tycker att ens klubb bara satsar på nyrekrytering och inte erbjuder tävlingsverksamhet, träffar, grillning, resor etc som är hela poängen med klubbverksamhet så bör man söka sig någon annanstans eller själv göra något åt saken. Sen tilltalar säkert Golfens dag många inbitna golfare ändå, det ger ju en chans att introducera icke-golfande vänner och familj till sporten och kanske få med sig några till. På så sätt växer ju klubbverksamheten också.

Jag tror snarare det är tvärtom, det är för lite nyrekryteringsaktiviteter kontra klubbverksamhet i många fall.
Du har helt klart rätt i att bollarna lockar och också i att mycket av klubbverksamheten andra dagar borde göra jobbet.

Jag borde förtydliga att jag tänker mer på nationell nivå än just klubbnivå (där jag tror att de klubbar som är med gör det bästa möjliga av situationen) där vi fortfarande har problem med många golfare som väljer att sluta och enda anledningen till att golfen går plus är att så många nyrekryteringar sker.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag skulle gärna lägga mer vikt på att återaktivera de gamla golfarna. Finns ju så många som skulle kunna börja lira igen.
Skriv svar