Podcasts

Här snackar vi allmänt om golf...
kimpa
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 maj 2016, 15:24

Nån som har tips på bra podcasts? Konsumerar Svensktgolfforums pod redan, tillsammans med teeparty, golfpodden och Om golf. Men veckan är så mycket längre än vad dessa poddar är tillsammans. Hjälp mej att fylla tomrummet mellan deras avsnitt!
Driver Taylor Made R11S
FW4 TaylorMade R11s
Rescue Mizuno MX700
Järn Mizuno MP-52, 4-PW
Wedgar Titleist SM5 52*, 56*, 60*
Boll Pro V1/NXT Tour S
HCP 13-14 ish.. för närvarande uppåtgående
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Tar Max tips och slänger in här.

Re: Golfpoddar

av MaxP » 07 mar 2017, 09:06

Jag har en förkärlek till poddar jag kan lära mig något av samtidigt som jag blir underhållen, därför fastnar jag sällan för podcasts som diskuterar enbart tourer, proffsgolf och så vidare. Däremot finns det ett gäng bra podcast inriktade till att öka kunskapen hos golfare och hjälpa dem med spelet.

18Strong - Började som en podcast riktad mot fysträning för golfare, men har nu utvecklats till så mycket mer. Jeff har nu haft allt från världsledande instruktörer till Major-vinnare och andra extremt kunniga i området som gäster. Det jag tycker är det bästa är att Jeff själv spelar golf på 10 i HCP och kan utifrån det ställa många riktigt bra frågor som gäller hobbygolfare snarare än elitspelare.

Coach Glass Podcast - Förbilagan till 18Strong kan du kalla det. Jason Glass är bland annat utbildare med TPI och arbetar med ett gäng PGA, LPGA, Web.com & Symetra-tourspelare. Dessutom är han fystränare för kanadensiska golflandslaget. Dessutom är han en duktig ståuppkomiker (en jäkla blandning jag vet) så det blir en skön atmosfär där du samtidigt lär dig mycket. Även här är det allt från fysexperter till golftränare och prylnördar.

The Mind Side - Dr Bhrett McCabe är en extremt intressant idrottspsykolog att lyssna på och har en hel del kunskap från många olika idrotter att använda sig utav för att utveckla sin "performance". Det är ingen renodlad golfpodcast men kommer varje avsnitt tillbaka till golfare och du lblir förvånad över vad du kan lära dig från andra idrotter.

Golf Science Lab - Är du golfintresserad är GSL ett måste. Cordie nördar ner sig (lagom mycket) på olika delar inom golfen genom att intervjua några av branschens främsta inom varje område. Drivers, skaft, kinestetisk sekvens, ground reaction force. Ja, härliga nördämnen helt enkelt. Kortare avsnitt dessutom men fullpackade med information.

Därtill finns det ju ett gäng som mer snackar om golfen som spel och är mer underhållande:
No Laying Up - Lite mer humor och sköna intervjuer. Rekommenderas verkligen att följa på Twitter/Instagram.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
kimpa
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 maj 2016, 15:24

Tack för tips!
Driver Taylor Made R11S
FW4 TaylorMade R11s
Rescue Mizuno MX700
Järn Mizuno MP-52, 4-PW
Wedgar Titleist SM5 52*, 56*, 60*
Boll Pro V1/NXT Tour S
HCP 13-14 ish.. för närvarande uppåtgående
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev:Tar Max tips och slänger in här.

Re: Golfpoddar

av MaxP » 07 mar 2017, 09:06

Jag har en förkärlek till poddar jag kan lära mig något av samtidigt som jag blir underhållen, därför fastnar jag sällan för podcasts som diskuterar enbart tourer, proffsgolf och så vidare. Däremot finns det ett gäng bra podcast inriktade till att öka kunskapen hos golfare och hjälpa dem med spelet.

18Strong - Började som en podcast riktad mot fysträning för golfare, men har nu utvecklats till så mycket mer. Jeff har nu haft allt från världsledande instruktörer till Major-vinnare och andra extremt kunniga i området som gäster. Det jag tycker är det bästa är att Jeff själv spelar golf på 10 i HCP och kan utifrån det ställa många riktigt bra frågor som gäller hobbygolfare snarare än elitspelare.

Coach Glass Podcast - Förbilagan till 18Strong kan du kalla det. Jason Glass är bland annat utbildare med TPI och arbetar med ett gäng PGA, LPGA, Web.com & Symetra-tourspelare. Dessutom är han fystränare för kanadensiska golflandslaget. Dessutom är han en duktig ståuppkomiker (en jäkla blandning jag vet) så det blir en skön atmosfär där du samtidigt lär dig mycket. Även här är det allt från fysexperter till golftränare och prylnördar.

The Mind Side - Dr Bhrett McCabe är en extremt intressant idrottspsykolog att lyssna på och har en hel del kunskap från många olika idrotter att använda sig utav för att utveckla sin "performance". Det är ingen renodlad golfpodcast men kommer varje avsnitt tillbaka till golfare och du lblir förvånad över vad du kan lära dig från andra idrotter.

Golf Science Lab - Är du golfintresserad är GSL ett måste. Cordie nördar ner sig (lagom mycket) på olika delar inom golfen genom att intervjua några av branschens främsta inom varje område. Drivers, skaft, kinestetisk sekvens, ground reaction force. Ja, härliga nördämnen helt enkelt. Kortare avsnitt dessutom men fullpackade med information.

Därtill finns det ju ett gäng som mer snackar om golfen som spel och är mer underhållande:
No Laying Up - Lite mer humor och sköna intervjuer. Rekommenderas verkligen att följa på Twitter/Instagram.
+1 på den :roll:
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

Just nu äger Sports Illustrateds Alan Shipnuck poddvärlden med sin podd för golf.com. Satan vilka bra intervjuer. Och där man minst anar det. Sandra Gal och Kip Henley-intervjuerna rekommenderas.

Gillar man tourgolf är First cut och The clubhouse med Shane Bacon också väl värda att lyssna på.
First cut är favoriten just nu (av dessa) för att programledaren är en vanlig sportnörd. Det gör hans bollande mot ständige golfexpertankaret Kyle Porter från CBS så mycket mer underhållande.
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
kimpa
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 maj 2016, 15:24

johanskold skrev:Just nu äger Sports Illustrateds Alan Shipnuck poddvärlden med sin podd för golf.com. Satan vilka bra intervjuer. Och där man minst anar det. Sandra Gal och Kip Henley-intervjuerna rekommenderas.

Gillar man tourgolf är First cut och The clubhouse med Shane Bacon också väl värda att lyssna på.
First cut är favoriten just nu (av dessa) för att programledaren är en vanlig sportnörd. Det gör hans bollande mot ständige golfexpertankaret Kyle Porter från CBS så mycket mer underhållande.
Grymt, tack för tips!
Driver Taylor Made R11S
FW4 TaylorMade R11s
Rescue Mizuno MX700
Järn Mizuno MP-52, 4-PW
Wedgar Titleist SM5 52*, 56*, 60*
Boll Pro V1/NXT Tour S
HCP 13-14 ish.. för närvarande uppåtgående
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Framgångspodden avsnitt 115 med Kjell Enhager var mycket intressant. Värt att lyssna på om du gillar den mentala biten i sport och allmänt.

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Skriv svar