Ni som spelar med telefon

Här snackar vi allmänt om golf...
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Kör telefonen på ljudlöst utan vibration, OnTag för att föra scoren och brukar peta ner telefonen i lådan på vagnen alternativt scorekortsfickan på bagen när jag bär.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Ersnorb
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 aug 2016, 12:33

Golfshot, telefon på ljudlöst på cykelhållare på vagnen, alternativt i fickan. Muy bien!
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Nån som kanske har koll på statistiken man kan föra med gamebook. Där man kan gällande fairwayträffar kan man välja höger, vänster och center. Tolkar ni det som att höger och vänster gällande fairwayträffar som är i den riktningen eller att det gäller att man lägger sig tex till vänster om fairway??
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Pär skrev:Nån som kanske har koll på statistiken man kan föra med gamebook. Där man kan gällande fairwayträffar kan man välja höger, vänster och center. Tolkar ni det som att höger och vänster gällande fairwayträffar som är i den riktningen eller att det gäller att man lägger sig tex till vänster om fairway??
Höger och vänster är vilken sida du missar på

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Höger framficka. Använder Arccos så måste ha den i fickan, bagen är för lång borta för att det ska funka.

Har alltid haft den på mig då jag använde Golfshot i många år så enda skillnaden med Arccos var att vänja sig med framficka istället för bakficka.

Inga problem med samtal/sms, har den på tyst så störs inte av det.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
carl.nordqvist
Inlägg: 21
Blev medlem: 05 jul 2017, 12:24

Vänster bakficka alt. bröstficka på västjacka.

Kör på ljudlöst/vibrationslöst. Har aldrig störts av inkommande samtal eller meddelande.

Använder GolfpadGPS som app och det blir en bra rutin att man strax innan kommer fram till bollen tar upp mobilen, får avstånd, väljer klubba, registrerar slaget med appen och sen dunkar upp slaget en halvmeter från flagg... ;) Ev justeringar gör jag ibland mellan hålen (ex typ av läge, position mm), men sista tiden har det blivit att jag gör justeringarna efter rundan vilket gör att man stressar mindre när man spelar.
Skriv svar