Golfregler (kanske onödiga)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

då ni inte vågar eller vad det beror på komma på onödiga regler, så har jag ett förslag till (som också kan dissas, jag vet att det finns specialfall)

Ta bort all fri dropp för fasta tillverkade föremål - mitt resonemang är att har man slagit så snett att man hamnar under en ex-vis parkbänk, så får man skylla sig själv, eller så får klubbarna placera div fasta tillverkade föremål, där det är ännu mer osannolikt att någon kommer att hamna.

ett slagsplikt i alla lägen där plikt skall utgå.

Alla nya detaljerade golfutrustningsregler, med skårors utformning, Cor, långa putters som är förankrade osv borde bara gälla proffs. Sedan att ny utrustning harmoniseras har jag inget problem med. Vi amatörer vet ju inte hur man hur man slår ett slag i bunkern oavsett vilken utrustning som används.
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Järn7 skrev:då ni inte vågar eller vad det beror på komma på onödiga regler, så har jag ett förslag till (som också kan dissas, jag vet att det finns specialfall)

Ta bort all fri dropp för fasta tillverkade föremål - mitt resonemang är att har man slagit så snett att man hamnar under en ex-vis parkbänk, så får man skylla sig själv, eller så får klubbarna placera div fasta tillverkade föremål, där det är ännu mer osannolikt att någon kommer att hamna.

ett slagsplikt i alla lägen där plikt skall utgå.

Alla nya detaljerade golfutrustningsregler, med skårors utformning, Cor, långa putters som är förankrade osv borde bara gälla proffs. Sedan att ny utrustning harmoniseras har jag inget problem med. Vi amatörer vet ju inte hur man hur man slår ett slag i bunkern oavsett vilken utrustning som används.
Då var det fram med motorsågen igen då! :lol: :twisted:

Nej då, jag har faktiskt funderar över den regeln någon gång jag med, men kommit fram till att golf är en sport som ska spelas med naturen och en bänk eller skylt tillhör inte naturen.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar