Tips om banor kring Gränna / Jönköpingstrakten

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ska nog spendera ett par dagar i trakterna kring Gränna / Jönköping i sommar och vill gärna ha tipsa på några banor jag kan lira.

Jag har lirat Gränna och Jönköpings GK så de tänkte jag nog hoppa den här gången för att bocka av fler banor på listan.

Omberg GK och Sand GC står på listan, de ligger väl i krokarna? Men vad har vi mer däromkring?

Tacksam för svar!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Omberg ligger en dryg timme bort - så den hade jag strukit även om det är en bra bana.

Sand GC är given - hellre en runda där än två på någon annan i området.

Skulle jag rangordna banorna i området för hur roliga de är skulle jag säga Sand först därefter kommer Skinnarebo Golf&CC samt Hooks Golfklubb. Personligen tycker jag inte att Jönköpings GK eller A6 GK som ligger praktiskt taget i stan är särskilt speciella - Gränna som du redan lirat är också en favorit.

Skinnarebo och Hook levererar skogsbana och parkbanakaraktär lite mixat - Hook har ju två 18 håls slingor (Park- och skogsbana) och en heldag där med båda slingorna är skitroligt.
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Vi var på Hook sommaren 2012. Måste säga att det var en besvikelse, hela bananläggningen gav ett "risigt" intryck. Troligen var/är dom hemmablinda. Hur kan man lägga en massa par 3-hål efter varandra? Kalle Anka-bana!
Restaurangen i hotellet får godkänt.
Testa Ryfors som ligger i närheten.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Intressant att höra Rolf, jag har själv inte varit på plats på Hook på fem år så det kan helt klart hunnit "gå ner sig". Bansträckningen ser jag som annorlunda och utmanande snarare än "Kalle-Anka-bana", men jag förstår helt klart hur du tänker.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Imorrn bär det av. Gränna är given, får se om jag får in någon runda på Sand vilket vore grymt kul.
Någon annan som är i trakten?
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

JohanSGF skrev:Imorrn bär det av. Gränna är given, får se om jag får in någon runda på Sand vilket vore grymt kul.
Någon annan som är i trakten?
Sand är ett måste!
Jag ska spela Sand den 30de är det tänkt!

Personligen så gillar jag Hooks Parkbana också. Den är riktigt trevlig!
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
Skriv svar