Saker som irriterar er på golfbanan/klubben

Här snackar vi allmänt om golf...
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Sandstream skrev:
Niklas skrev:Nej, om man ska specifiera vad som stör en mest på klubben är att de inte har färgmarkerade flaggor för var på green flaggan står (och de står definivt aldrig i mitten på Kungängen) och dåligt med sand i de mest välbesökta bunkrarna.

Annars gillar jag faktiskt det mesta med klubben/banan. Annat var det när jag var tonåring och var medlem på en golfbana där hål ett och två delar fairway och de går i mot varandra.
De svarta flaggorna på Kings är bokstavligen helt värdelösa men Golfstar verkar inte ens ha råd att köpa nya flaggor. Ofta ser man dem inte ens i kikaren och måste flytta sig i sidled för att se dem. Sånt tar onödig tid.

Upplever att bunkrarna blivit lite bättre senaste veckorna.
Bunkrarna känns de som de jobbar med . Några är dock lite tunt med sand i ännu. Flaggorna på par4 och 5 har ja lätt att träffa då de har prismor i sig . Par 3 hålen utan prismor är svårare.
Tycker dock golfstars övriga banor med tunn "pinne" och liten flagga /vimpel är svårare för min kikare att hitta


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

StefanL skrev:Då var det nog nästan så att vi var ett irritationsmoment för dem bakom oss då 3 och 4 bollar ibland kom ifatt oss för att vi slog så snett :lol:
Sen hade vi verkligen inte bråttom fram och var mer rädda för att gå igenom då vi inte var så raka från tee och kände att det mest var pinsamt om vi skulle gå igenom och sen slicea iväg utslaget. ;)
Är det någon gång man kan vara säker på en rejäl slice så är det när man ska gå igenom :lol:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

linys skrev:Bunkrarna känns de som de jobbar med . Några är dock lite tunt med sand i ännu. Flaggorna på par4 och 5 har ja lätt att träffa då de har prismor i sig . Par 3 hålen utan prismor är svårare.
Tycker dock golfstars övriga banor med tunn "pinne" och liten flagga /vimpel är svårare för min kikare att hitta
Någon stjärna på Top Tee beslutade att det var bättre med måttstock på partreornas pinne än prismor :roll:

Jag får också bra träff på flaggorna med prismor, när jag väl ser flaggjäveln :lol:

(Ska enligt hemlig uppgiftslämnare ligga röda flaggor i huset till vänster om Queens första green som de borde kunna använda istället).

Gula flaggor tycker jag funkar bäst och olika färg beroende på pinnplacering är en bra service till spelarna.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
linys skrev:Bunkrarna känns de som de jobbar med . Några är dock lite tunt med sand i ännu. Flaggorna på par4 och 5 har ja lätt att träffa då de har prismor i sig . Par 3 hålen utan prismor är svårare.
Tycker dock golfstars övriga banor med tunn "pinne" och liten flagga /vimpel är svårare för min kikare att hitta
Någon stjärna på Top Tee beslutade att det var bättre med måttstock på partreornas pinne än prismor :roll:

Jag får också bra träff på flaggorna med prismor, när jag väl ser flaggjäveln :lol:

(Ska enligt hemlig uppgiftslämnare ligga röda flaggor i huset till vänster om Queens första green som de borde kunna använda istället).

Gula flaggor tycker jag funkar bäst och olika färg beroende på pinnplacering är en bra service till spelarna.
Vad fan skall man egentligen använda den där måttstocken till ?!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

stevvee skrev:
Sandstream skrev:
linys skrev:Bunkrarna känns de som de jobbar med . Några är dock lite tunt med sand i ännu. Flaggorna på par4 och 5 har ja lätt att träffa då de har prismor i sig . Par 3 hålen utan prismor är svårare.
Tycker dock golfstars övriga banor med tunn "pinne" och liten flagga /vimpel är svårare för min kikare att hitta
Någon stjärna på Top Tee beslutade att det var bättre med måttstock på partreornas pinne än prismor :roll:

Jag får också bra träff på flaggorna med prismor, när jag väl ser flaggjäveln :lol:

(Ska enligt hemlig uppgiftslämnare ligga röda flaggor i huset till vänster om Queens första green som de borde kunna använda istället).

Gula flaggor tycker jag funkar bäst och olika färg beroende på pinnplacering är en bra service till spelarna.
Vad fan skall man egentligen använda den där måttstocken till ?!
Närmast flaggtävling.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag irriterar mig på att jag aldrig vet om måtten på lock eller 150-pinnen är till mitten av green eller framkant.
Kan vi inte ha en standard för alla Sveriges banor?
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag irriterar mig på att jag aldrig vet om måtten på lock eller 150-pinnen är till mitten av green eller framkant.
Kan vi inte ha en standard för alla Sveriges banor?
+1 på den!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

StefanL skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag irriterar mig på att jag aldrig vet om måtten på lock eller 150-pinnen är till mitten av green eller framkant.
Kan vi inte ha en standard för alla Sveriges banor?
+1 på den!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har inte de flesta golfbanor det tydligt printatat på scorekortet och/eller i banguiden? ;)
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

MaxP skrev:
StefanL skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag irriterar mig på att jag aldrig vet om måtten på lock eller 150-pinnen är till mitten av green eller framkant.
Kan vi inte ha en standard för alla Sveriges banor?
+1 på den!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har inte de flesta golfbanor det tydligt printatat på scorekortet och/eller i banguiden? ;)

Dom markeringarna är endast till för att väcka nostalgiska minnen från tiden man spelade golf utan kikare.

Sen brukar jag fundera om markeringarna är fågelvägen eller om måtten följer fairway.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
StefanL skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag irriterar mig på att jag aldrig vet om måtten på lock eller 150-pinnen är till mitten av green eller framkant.
Kan vi inte ha en standard för alla Sveriges banor?
+1 på den!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har inte de flesta golfbanor det tydligt printatat på scorekortet och/eller i banguiden? ;)
Vissa klubbar har ju inte banguide :evil: *host* FRÖSÖN *host*
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar