Saker som irriterar er på golfbanan/klubben

Här snackar vi allmänt om golf...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Erikxson skrev:
stevvee skrev:
MaxP skrev:Där har vi nog vad jag irriterar mig på en golfbana/klubb när man måste köpa sig en banguide eller när dom inte har någon.
JAG VILL INTE ANVÄNDA NÅGON JÄVLA TELEFON UTE PÅ BANAN!!!!!!!! BANGUIDE SKALL VARA GRATIS!!
Haha, lugn nu!

Betalar gärna en slant, men då vill jag ha den i pappersform.. inte fan vill jag stryka runt med mobilen och börja zooma ute på banan..?
Banguiden är en kostnad för klubben. Speciellt om leverantören heter Caddee då du inte får ta betalt för deras tryckta banguide. Med tanke på hur billigt det är med golf i Sverige generellt så anser inte jag att ett par kronor för en banguide är något speciellt. Fast nu när jag kom att tänka på det vore det kanske klokare att öka priset på greenfeen med 20 kr och låta guiden ingå...
EXAKT! Banguide skall ingå i greenfee svar JA![/quote]

Så ni betalar hellre 20-50:- extra på greenfeen istället för att välja själva om ni behöver banguide eller inte?[/quote]

om banguiden är i guld så visst 50 spänn men 10-20 kr extra tycker jag inte spelar så stor roll, blir bara mer irritationsmoment när man betalat greenfee och kommer på att man vill ha en banguide så får man betala en gång till.
Färdigskrivna scorekort tycker jag också är något som skall finnas, Ontag scorekort är ju guld exempelvis.


Golfstar har ju gratis banguide så man är ju van med det.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Erikxson skrev:
stevvee skrev:
MaxP skrev: Banguiden är en kostnad för klubben. Speciellt om leverantören heter Caddee då du inte får ta betalt för deras tryckta banguide. Med tanke på hur billigt det är med golf i Sverige generellt så anser inte jag att ett par kronor för en banguide är något speciellt. Fast nu när jag kom att tänka på det vore det kanske klokare att öka priset på greenfeen med 20 kr och låta guiden ingå...
EXAKT! Banguide skall ingå i greenfee svar JA!
Så ni betalar hellre 20-50:- extra på greenfeen istället för att välja själva om ni behöver banguide eller inte?


Sen ska det vara pappersform. Sand har en perfekt banguide imo.
Självklart, spelar jag en annan bana så är ju banguide A & O.

Sen är de ju som Max säger, Caddees banguider kan man ju inte ta betalt för & då är de väl lämpligt att baka in i GF.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Paradispetter skrev:
Erikxson skrev:
stevvee skrev: EXAKT! Banguide skall ingå i greenfee svar JA!
Så ni betalar hellre 20-50:- extra på greenfeen istället för att välja själva om ni behöver banguide eller inte?


Sen ska det vara pappersform. Sand har en perfekt banguide imo.
Självklart, spelar jag en annan bana så är ju banguide A & O.

Sen är de ju som Max säger, Caddees banguider kan man ju inte ta betalt för & då är de väl lämpligt att baka in i GF.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Caddee är ju gratis men dom banor som väljer att köpa deras banguider räknar in det i deras GF/medlemsavgift.
Då kan man fråga sig själv om dom är gratis eller om man betalat 50:- för den.
Sen om du nu spelar på en bana du känner till bra, behöver du verkligen banguiden då? Ingår inte guiden kan du själv avgöra om du vill ha den eller om det går lika bra utan.
En sak att tänka på är att inget är gratis, tyvärr.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Kort och gott, väljer jag att pynta x-antal hundra för spel på en annan bana där jag inte har full koll på längder och hinder så betalar jag gärna några tior för hjälpen man får av en banguide.

Sen kan jag förstå om medelgolfaren med 10+ i hcp skiter fullständigt i banguiden och hellre lägger sina pengar på 3 nya floridabollar :)
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Jag brukar glömma bort och införskaffa en banguide och kommer på det på första tee oftast och då är det ju försent.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Det som irriterar mig är när saker som jag inte kan påverka, påverkar mitt resultat. T.ex dåligt krattad bunker, dåligt klippt fairway, hoppiga greener osv.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Finns en sak jag stör mig mer på än om banguiden ingår i greenfeen eller inte och det är rangebollar.
- Jaha, du vill värma upp innan rundan? Då får du köpa en polett/kod/dra ditt kort.

Snart kommer de väl börja ta betalat för parkering, hyra av matta på rangen, toalettbesök....
mrgbg
Inlägg: 59
Blev medlem: 10 maj 2014, 11:40

En sak jag stör mig på när jag ska spela. Just i år har jag trappat ner lite på spelandet och när man väl ska ut och lira så är det någon ensam som bokat in sig i bollen.

Tycker det är väldigt störande när det händer.

Visst, alla har inte någon att spela med och vi behöver fylla upp bollarna för att alla ska kunna spela. Det köper jag.

Men senast det hände så var det en blåsig söndag eftermiddag och HELT tomt på banan.
Golftränare i Göteborgstrakten.
HCP: +1.7
Användarens profilbild
wisell
Inlägg: 88
Blev medlem: 23 nov 2015, 21:17

en sak jag märkt är att det går ut 2 bollar som inte vill gå med någon (att receptionerna godkänner sånt) och de slår 2 bollar var, bara för att de är 2 st. sen att de slår ena bollen höger och andra vänster gör sällan saken bättre.
___________________________________

Driver: TBN
Spoon: Cobra speedzone
FW7: Cobra RADspeed
Järn: Cobra Forged Tec 5-pw
Wedgar: Clevland RTX 4 48* 52* 56*
Putter: bettinardi
Boll: Pro v1

instagram: awisell
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Jag ogillar när det är olika kvalitet/fart på greenerna...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar