Saker som irriterar er på golfbanan/klubben

Här snackar vi allmänt om golf...
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Stoft skrev:Jag håller till viss del med bollen bakom er faktiskt, 9 hål på 2.20 är för dåligt även för en 4-boll. Sen så förstår jag din frustration också, innan man kommer och gnäller på bollen framför så ska man ligga tätt inpå och inte saka efter.
Men 2.20 spelar ju ingen roll så länge de bakomvarande inte är snabbare, och hade de bakomvarande kommit ikapp, då är känslan att Sandstream & co hade släppt igenom utan diskussioner.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Är "irritation" på svenska dataforum alltid samma som att man irriterar sig på vad andra gör som inte faller en i smaken?

Inget irriterar mig mer än tappad egen sving, och det är ingen annans fel.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

När man spelar tävling, en i bollen har spelat skitbra och säkert har segerchanser och en annan i bollen har sämsta dagen och antagligen kommer sist även fast den får räkna totalen efter 12. Ändå ska den med dåliga slag leta all sin tid på förstaboll i astät snårskog även fast den provisoriska är mitt i fairway.

Släpp det och gå vidare och stötta den det går bra för istället... finns ingen mening med att rädda ett slag på en runda över 100 slag om man har hcp 6.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Anders skrev:Är "irritation" på svenska dataforum alltid samma som att man irriterar sig på vad andra gör som inte faller en i smaken?

Inget irriterar mig mer än tappad egen sving, och det är ingen annans fel.
Kloka ord Anders!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:När du kommer upp på green och renarna har varit där och trampat sönder green, igen! :evil:
Förlåt om jag skrattar men snacka om Norrlands-problem :lol:
Va?! Har ni inte renar på Hofen? 8-)
Bästa med renspåren annars är att Stockholmarna tror att det är älgspår, jäkligt små älgar.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Mikael316 skrev:När man spelar tävling, en i bollen har spelat skitbra och säkert har segerchanser och en annan i bollen har sämsta dagen och antagligen kommer sist även fast den får räkna totalen efter 12. Ändå ska den med dåliga slag leta all sin tid på förstaboll i astät snårskog även fast den provisoriska är mitt i fairway.

Släpp det och gå vidare och stötta den det går bra för istället... finns ingen mening med att rädda ett slag på en runda över 100 slag om man har hcp 6.
+1 på den.

Eller när folk går och surar för att dom slår dåligt medan en i bollen har segerchans. Släpp det och var positiv istället.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:
Sandstream skrev:
MaxP skrev:När du kommer upp på green och renarna har varit där och trampat sönder green, igen! :evil:
Förlåt om jag skrattar men snacka om Norrlands-problem :lol:
Va?! Har ni inte renar på Hofen? 8-)
Bästa med renspåren annars är att Stockholmarna tror att det är älgspår, jäkligt små älgar.
Nej, men vid hade besök av vildsvin för något år sedan som bökade runt och förstörde :cry:

Renar passar nog bättre då de kan hålla ned ruffen :D
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev:
Stoft skrev:Jag håller till viss del med bollen bakom er faktiskt, 9 hål på 2.20 är för dåligt även för en 4-boll. Sen så förstår jag din frustration också, innan man kommer och gnäller på bollen framför så ska man ligga tätt inpå och inte saka efter.
Men 2.20 spelar ju ingen roll så länge de bakomvarande inte är snabbare, och hade de bakomvarande kommit ikapp, då är känslan att Sandstream & co hade släppt igenom utan diskussioner.
Som jag tror jag nämnde tidigare klev vi av green både på 7:an och 8:an utan att se dem så vårt tempo var på inget vis dåligt.

Trist att gubbjäveln skulle vara så grinig :(
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

Folk som bokar upp många starttider. Exempelvis att samma människor har bokat upp 5 starttider så att en hel timme inte går att boka på.
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Skendarn skrev:Folk som bokar upp många starttider. Exempelvis att samma människor har bokat upp 5 starttider så att en hel timme inte går att boka på.
Det görs ju ofta för att det är en grupp spelare som kommer. Så även om det står samma namn är det ett stort gäng.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar