Saker som irriterar er på golfbanan/klubben

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

När man spelar tävling och har en 50m wedge in som tredje slag på en par 5 och man duffar den, så man får en 15m precis nedanför den lite upphöjda greenen och nu om inte det var nog att bli irriterad över så kläcker en medtävlande ur sig, "den där blev inte som du hade tänkt"

Då höll jag på att vara en wedge fattigare och han ett nytt halsband rikare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

StefanL skrev:När man spelar tävling och har en 50m wedge in som tredje slag på en par 5 och man duffar den, så man får en 15m precis nedanför den lite upphöjda greenen och nu om inte det var nog att bli irriterad över så kläcker en medtävlande ur sig, "den där blev inte som du hade tänkt"

Då höll jag på att vara en wedge fattigare och han ett nytt halsband rikare Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Antar att han låg precis efter dig och efter hålet ledde över dig? Isf rätt lyckad psykning! ;)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Ngt som irriterar är folk med trekvartsbyxor sen långa strumpor på det;)
SirGawain
Inlägg: 5
Blev medlem: 30 jun 2017, 15:29

Jag vet att bunkrar med alldeles för lite sand har varit uppe för diskussion tidigare. Idag har jag ännu en gång besökt en bana där varenda bunker har mer gemensamt med en bunker från andra världskriget än med vad jag förväntar mig att mötas av på en golfbana. Hur svårt kan det egentligen vara att fylla upp med sand till en rimlig nivå?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

SirGawain skrev:Jag vet att bunkrar med alldeles för lite sand har varit uppe för diskussion tidigare. Idag har jag ännu en gång besökt en bana där varenda bunker har mer gemensamt med en bunker från andra världskriget än med vad jag förväntar mig att mötas av på en golfbana. Hur svårt kan det egentligen vara att fylla upp med sand till en rimlig nivå?
Har hört att vissa har problem med att sanden åker rakt igenom. Kungsängen är en sådan bana har jag för mig så det spelar ingen roll hur mycket sand dom lägger i för det försvinner väldigt fort.
Detta var mest info.

För jag hatar att hamna i bunkrar som inte har sand i sig för det förstör sin egen möjlighet. Det är inte ofta man tränar flopp slag på ett parkettgolv. Även om jag provat Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
rfagerst
Inlägg: 10
Blev medlem: 22 jul 2017, 20:44

Snusare och rökare. Hur svårt är det att ta med skräpet till soptunnan vid de flesta utslagsplatserna
Medlem Karlshamns GK
Spelat sen 2017-06
24,8 hcp
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Pär skrev:Ngt som irriterar är folk med trekvartsbyxor sen långa strumpor på det;)
Det är ju skitsnyggt :P :P :P
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

När banarbetarna har placerat teekulorna på absolut sämsta platsen på tee.

Träffade på ett par exempel på det igår där t ex de stod så långt bak att marken började slutta vid en normal uppställning eller där de hade placerat dem precis där det finns ojämnheter på tee så att man kan välja att använda halva tee eller stå i en grop.
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Golfprylar skrev:När banarbetarna har placerat teekulorna på absolut sämsta platsen på tee.

Träffade på ett par exempel på det igår där t ex de stod så långt bak att marken började slutta vid en normal uppställning eller där de hade placerat dem precis där det finns ojämnheter på tee så att man kan välja att använda halva tee eller stå i en grop.
Haha, gick in i tråden för att skriva exakt samma sak. Men problemet för mig är att jag slarvar och inte letar upp en plan yta att slå ifrån. Någonstans bakom teekulorna brukar man ju kunna hitta något lämpligt ställe.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Klubbar som stänger reception, shop etc tidigare lite när de känner för det.

Skulle spela Kungsängen för ett tag sedan och behövde köpa regnhandskar. Det gick inte för shoppen hade stängt tidigare :(
Sen undrar Golfstore varför folk handlar på Dormy istället.
Skriv svar