Saker som irriterar er på golfbanan/klubben

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Irriterande när man slår bort bollar på rangen.
Har hänt mer än en gång när jag slår drives att jag plockar en av mina egna bollar ur fickan och peggar upp :lol:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

I går var jag med om en intressant sak. Vi spelade i en fyrboll och hade en fyrboll bakom oss.
De kom upp på tee när vi slog våra andra slag och på 7:an och 8:an såg vi dem inte när vi klev av green.
Döm om vår förvåning när vi slagit ut på 10:an och en äldre herre kommer älgande och säger:
"- Ni kan väl släppa handbromsen nu grabbar!"

Vi förklarade att vi skulle fika efter 11:an och att de gärna fick gå igenom då.
Vi hade spelat första 9 på 2:20 så det var inte som att vi drog benen efter oss.
Den dryga tonen var det som irriterade mig. Så jäkla otrevligt!

På 10:an släpper de igenom en tvåboll (som vi också släppte) och stressar sedan förbi fikat som att de skulle med ett flyg.
Efter rundan hittade vi dem sittandes i restaurang så bråttom vete fan om de hade.

Varför går man ut och tokstressar på en söndag?
Stoft
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 jun 2017, 20:41
Ort: Östersund
Kontakt:

Jag håller till viss del med bollen bakom er faktiskt, 9 hål på 2.20 är för dåligt även för en 4-boll. Sen så förstår jag din frustration också, innan man kommer och gnäller på bollen framför så ska man ligga tätt inpå och inte saka efter.

Jag irriterar mig nå så fruktansvärt på personer dom tror att dom slår 300m+ och väntar tills bollen framför iprincip är uppe på green innan det ska peggas upp, provsvingas och för att sedan slica ut bollen, slå en provisorisk med samma klubba och göra samma sak igen. Släppa igenom finns inte på kartan för det är "fullt" framför.

Snabba på spelet på banan och skicka ut banvärdar som har lite makt och kan be folk att snabba på eller plocka upp bollen och gå i kapp.
Mizuno MP-64
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Stoft skrev:Jag håller till viss del med bollen bakom er faktiskt, 9 hål på 2.20 är för dåligt även för en 4-boll. Sen så förstår jag din frustration också, innan man kommer och gnäller på bollen framför så ska man ligga tätt inpå och inte saka efter.

Jag irriterar mig nå så fruktansvärt på personer dom tror att dom slår 300m+ och väntar tills bollen framför iprincip är uppe på green innan det ska peggas upp, provsvingas och för att sedan slica ut bollen, slå en provisorisk med samma klubba och göra samma sak igen. Släppa igenom finns inte på kartan för det är "fullt" framför.

Snabba på spelet på banan och skicka ut banvärdar som har lite makt och kan be folk att snabba på eller plocka upp bollen och gå i kapp.
Vi spelade Stadium på Bro-Hof som dels är lång och dels har långt mellan green och nästa tee på del flesta hålen.
De har 1-2 marshalls ute på helger. En av dem passerade oss utan att säga något.

Vi spelade självklart så fort som möjligt men jag tänker inte stressa sönder min runda för att ett gäng hets-gringos tror att de ska springa runt under 4 timmar på en helg.
Stoft
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 jun 2017, 20:41
Ort: Östersund
Kontakt:

Sandstream skrev:
Stoft skrev:Jag håller till viss del med bollen bakom er faktiskt, 9 hål på 2.20 är för dåligt även för en 4-boll. Sen så förstår jag din frustration också, innan man kommer och gnäller på bollen framför så ska man ligga tätt inpå och inte saka efter.

Jag irriterar mig nå så fruktansvärt på personer dom tror att dom slår 300m+ och väntar tills bollen framför iprincip är uppe på green innan det ska peggas upp, provsvingas och för att sedan slica ut bollen, slå en provisorisk med samma klubba och göra samma sak igen. Släppa igenom finns inte på kartan för det är "fullt" framför.

Snabba på spelet på banan och skicka ut banvärdar som har lite makt och kan be folk att snabba på eller plocka upp bollen och gå i kapp.
Vi spelade Stadium på Bro-Hof som dels är lång och dels har långt mellan green och nästa tee på del flesta hålen.
De har 1-2 marshalls ute på helger. En av dem passerade oss utan att säga något.

Vi spelade självklart så fort som möjligt men jag tänker inte stressa sönder min runda för att ett gäng hets-gringos tror att de ska springa runt under 4 timmar på en helg.
Nej man ska inte behöva stressa och självklart får man ha överseende med banan :) Tycker dock att många står och kollar på polaren när han slår, flyttar sig 4m till sin egen boll och börjar fundera då på vilken klubba som passar osv :roll:
Mizuno MP-64
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Stoft skrev:Nej man ska inte behöva stressa och självklart får man ha överseende med banan :) Tycker dock att många står och kollar på polaren när han slår, flyttar sig 4m till sin egen boll och börjar fundera då på vilken klubba som passar osv :roll:
Vi brukar köra så att den som är klar först slår först i största möjliga mån. Under tiden gör de andra sig redo att slå :)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

När du kommer upp på green och renarna har varit där och trampat sönder green, igen! :evil:
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:När du kommer upp på green och renarna har varit där och trampat sönder green, igen! :evil:
Lär dom sig inte respekt i skolan ?! Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:När du kommer upp på green och renarna har varit där och trampat sönder green, igen! :evil:
Förlåt om jag skrattar men snacka om Norrlands-problem :lol:
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Irritationen när en 2 boll framför ej vill gå ihop till en 4 boll och att dom sedan skall gå förbi en seg 4 boll som slagit bort sig från tee som sen skall leta i 20 minuter efter bollen. Släpper igenom 2 bollen som även dom slår bort sig och behöver leta.
Sedan när 2 bollen har hittat sina bollar och även 4 bollen så dom är totalt 6 st på hålet så spelar 2 bollen klart och 4 bollen väntar tills dom kliver av green för att slå sina slag och missar hej vilt. och vägrar sedan släppa förbi.

stå och vänta 20 minuter på tee på hål 2 är inte okej någonstans!!!!! sen spela första nio på 3 timmar för att dom vägrar släppa är inte heller okej. irritationen blir total! Dock sänkning den rundan ändå.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar