Köra på varandra med golfbilen

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Enligt Aftonbladet är det en ny trend att köra på varandra med golfbilen när man spelar golf:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/221204

Förutom att det är så fruktansvärt korkat verkar det som att golf i USA för många är lika med att man ska hinka bärs och bete sig som ett arsle på banan.

Tror ni att vi kommer att få se en liknande trend i Sverige, golf = kröka och göra "galna" saker?
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Ja, tyvärr.

Har spelat golf i Australien en gång för många år sedan med folk med den inställningen och det var inget kul alls.

Hade bokat in mig ensam en fredageftermiddag för någon månad sedan på Kungsängen, då det tillkom en treboll i sista stund där syftet var att förfesta som främsta syfte. Det var iofs trevliga, men kändes något avigt för mig som gärna ville spela golf istället.

Dagen de börjar sälja öl på golfbanan slutar jag spela igen. Eller blir rik och blir medlem på Svartinge.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har också lagt märke till att det blivit många fler sådana filmer på Youtube.. Helt sjukt egentligen. Så idiotiskt.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Det är ju bara sjukt hur folk kan tycka att det är kul, men som sagt att svina med golfbilen är nog rätt vanligt i Amerika.
Och deras filmer när dom svinar runt sprids rätt fort på sociala media, där man själv blir taggad på FB av icke golfspelande kompisar som skrattar åt filmerna.
Jag hoppas att svenskarna har mer vett innanför pannloben att dom inte börjar härma beteendet.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Det är väll dom där "coola" killarna som skulle göra kissbomben i duschen efter gympa/hockey/fotboll som får för sig att göra detta.
2-3 st per klass per år gör att det nog finns bra många som är kapabla till denna idioti även i Sverige tyvärr.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev:Ja, tyvärr.

Har spelat golf i Australien en gång för många år sedan med folk med den inställningen och det var inget kul alls.

Hade bokat in mig ensam en fredageftermiddag för någon månad sedan på Kungsängen, då det tillkom en treboll i sista stund där syftet var att förfesta som främsta syfte. Det var iofs trevliga, men kändes något avigt för mig som gärna ville spela golf istället.

Dagen de börjar sälja öl på golfbanan slutar jag spela igen. Eller blir rik och blir medlem på Svartinge.
Varför kan inte dessa människor gå på O'Learys istället?
Då kan de kasta pil, käka burgare och hinka bärs istället.

Tror ett problem är att krögarna på golfbanorna tjänar bra med stålars på just alkoholen.

Har aldrig förstått mig på folk som ska dricka bärs före och/eller under rundan. Antar att de är nervösa eller har problem att vara sociala utan alkoholen.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Erikxson skrev:Det är ju bara sjukt hur folk kan tycka att det är kul, men som sagt att svina med golfbilen är nog rätt vanligt i Amerika.
Och deras filmer när dom svinar runt sprids rätt fort på sociala media, där man själv blir taggad på FB av icke golfspelande kompisar som skrattar åt filmerna. Jag hoppas att svenskarna har mer vett innanför pannloben att dom inte börjar härma beteendet.
Jo, man blir ju taggad då och då av kompisar som tycker att det är jätteroligt med pinsamma amerikaner som borde vara hemma och grilla istället.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev:
Niklas skrev:Ja, tyvärr.

Har spelat golf i Australien en gång för många år sedan med folk med den inställningen och det var inget kul alls.

Hade bokat in mig ensam en fredageftermiddag för någon månad sedan på Kungsängen, då det tillkom en treboll i sista stund där syftet var att förfesta som främsta syfte. Det var iofs trevliga, men kändes något avigt för mig som gärna ville spela golf istället.

Dagen de börjar sälja öl på golfbanan slutar jag spela igen. Eller blir rik och blir medlem på Svartinge.
Varför kan inte dessa människor gå på O'Learys istället?
Då kan de kasta pil, käka burgare och hinka bärs istället.

Tror ett problem är att krögarna på golfbanorna tjänar bra med stålars på just alkoholen.

Har aldrig förstått mig på folk som ska dricka bärs före och/eller under rundan. Antar att de är nervösa eller har problem att vara sociala utan alkoholen.
Tror de flesta upplever mig som en väldigt tråkig person, men jag är av samma åsikt. Men de betedde sig inte på något sätt farligt iaf, så vill inte likställa dem med personerna i klippet. De insåg lite grann att de gjorde bort sig när jag tappade tålamodet efter 7 hål.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev:Tror ni att vi kommer att få se en liknande trend i Sverige, golf = kröka och göra "galna" saker?
Alltså det är ett så jävla idiotiskt tilltag, men det skulle inte förvåna mig...

Men att dricka öl och att bete sig som ett arsle på en golfbana ser jag inte som korrealerade öht. Jag ser betydligt fler korkade nyktra golfare än ölande dito. Fast det kanske är ett amerikanskt "problem"?

Vi är ett gäng som åker på en resa varje år och har gjort det i +10 år, vi dricker öl på banan, har det otroligt roligt och det har ALDRIG varit förenat med att inte kunna bete sig eller att vi gör något idiotiskt. Vi sköter oss bra och har alltid varit välkomna tillbaka.
Fast vi kanske är speciellt ordningssamma?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Sandstream skrev:
Har aldrig förstått mig på folk som ska dricka bärs före och/eller under rundan. Antar att de är nervösa eller har problem att vara sociala utan alkoholen.
Eller så gör man det för att man tycker det är gott, svalkande och en smula avslappnande? Men du refererar bara till rent av packade spelare kanske?
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Skriv svar