Köra på varandra med golfbilen

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Amerikanarna har en helt annan alkoholkultur än vi har i Sverige. Det gäller inte bara golf utan även andra idrottsarrangemang. Jag tror säkert det kommer komma några stolpskott som provar att köra på varandra med golfbilar men fullt amerikaniserade tror jag inte vi kommer att bli.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Niklas
Inlägg: 1094
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Enannantanke skrev:
Sandstream skrev:
Har aldrig förstått mig på folk som ska dricka bärs före och/eller under rundan. Antar att de är nervösa eller har problem att vara sociala utan alkoholen.
Eller så gör man det för att man tycker det är gott, svalkande och en smula avslappnande? Men du refererar bara till rent av packade spelare kanske?
Jag gör iaf det. Stor skillnad på att plocka fram tre stycken 7% ölburkar från bagen på första hålet och en öl från restuarangen på tionde/nittonde hålet.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Enannantanke skrev:
Sandstream skrev:
Har aldrig förstått mig på folk som ska dricka bärs före och/eller under rundan. Antar att de är nervösa eller har problem att vara sociala utan alkoholen.
Eller så gör man det för att man tycker det är gott, svalkande och en smula avslappnande? Men du refererar bara till rent av packade spelare kanske?
Så kan det kanske vara. Jag har bara inga större förståelse för kopplingen golf och alkohol.
Skriv svar