Saker som gör er glada/lyckliga på golfbanan/klubben

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

MaxP skrev:En annan personlig favorit är när klubben du spelar på har golfvärdar/starter. Förutsatt att hen är en någorlunda social och positiv person så tycker jag att det är en sak som verkligen förgyller rundan innan den ens har börjat. I drömvärlden så är det som det jag varit med om i både Skottland och USA där startern till och med ropar upp namnen. Men även med eller utan namn skjuter trivselfaktorn i taket!
Håller med. Behövs på fler ställen i Stockholmstrakten där det är trångt på banorna. Endast sett det på Vaxgholm där det infördes pga av 6-timmarsrundor var standard om jag förstått det rätt. Men det viktigaste är att man känne sig välkommen.

En annan sak som gör mig glad när personen i receptionen på hemmaklubben informerar om väder, banstatus m.m. Det finns en på Kungsängen som jobbar ganska ofta som gör mycket mer än att bara lämna över ett scorekort.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:En annan personlig favorit är när klubben du spelar på har golfvärdar/starter. Förutsatt att hen är en någorlunda social och positiv person så tycker jag att det är en sak som verkligen förgyller rundan innan den ens har börjat.
Bro-Hof brukar ha det på Stadium. De har även en marshall eller två som åker runt och försöker hålla tempot uppe.
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:En annan personlig favorit är när klubben du spelar på har golfvärdar/starter. Förutsatt att hen är en någorlunda social och positiv person så tycker jag att det är en sak som verkligen förgyller rundan innan den ens har börjat.
Bro-Hof brukar ha det på Stadium. De har även en marshall eller två som åker runt och försöker hålla tempot uppe.
Har inte spelat Bro Hof(skulle gärna men lite dyrt), hur attackerar de här marschallerna sin uppgift? Känns som om det skulle kunna kännas lite Sovjet om det är typ ordningsmän som hötter med fingret.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

Dom dagarna man känner att bollträffen verkligen sitter. Oslagbart
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

När man spelar för att gå på hcp men rundorna bara flyter på och man spelar bättre !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

När man slår bollen som en gud.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Erikxson skrev:När man slår bollen som en gud.
Det är inte fel.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Söndagskväll, strålande solsken, lite lagom varmt, ok spel och inte några andra spelare på hela banan.
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Skriv svar