OUT-OF-BOUNDS-TRÅDEN | I samarbete med Out-of-bounds.se

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bild

Hej Alla forumiter!
10% rabatt på allt med koden 10SGF17

Det är med stor glädje som jag startar den här tråden. https://www.out-of-bounds.se/ som är enligt mig den absolut bästa leverantören av begagnade golfbollar och golfutrustning har inlett ett samarbete med forumet!

I den här tråden kommer ni kunna ställa frågor direkt till Out-of-Bounds. Vilken typ av boll som ni bör spela, frågor om utrustning i webbshopen, eller kort och gott nyfikna frågor om golfprylar.

Jag hälsar Out-of-Bounds.se välkomna!
Användarens profilbild
Out-of-Bounds.se
Inlägg: 32
Blev medlem: 07 apr 2015, 09:19
Ort: Mölndal
Kontakt:

Underbart!

Kul att vara en del av forumet igen. :) Nu kör vi igång! Jag finns här för att besvara precis allting. Hit me! //Erik
Officiell partner till Svensktgolfforum.se

Över 30.000 nöjda kunder - Nordens största utbud av begagnade golfbollar - Expertservice

https://www.out-of-bounds.se - 10% rabatt på allt med koden 10SGF17
Bild
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Vad är leveranstiden till Klövsjö för ett dussin TP5? 8-)
Användarens profilbild
Out-of-Bounds.se
Inlägg: 32
Blev medlem: 07 apr 2015, 09:19
Ort: Mölndal
Kontakt:

MaxP skrev:Vad är leveranstiden till Klövsjö för ett dussin TP5? 8-)
För dig Max sätter jag mig nästan i bilen och kör upp dem själv. ;) Vi har tyvärr inte fulla lager på den än, men ge oss någon vecka till så ska vi kunna leverera snabbt! //Erik
Officiell partner till Svensktgolfforum.se

Över 30.000 nöjda kunder - Nordens största utbud av begagnade golfbollar - Expertservice

https://www.out-of-bounds.se - 10% rabatt på allt med koden 10SGF17
Bild
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Vad är det för skillnad på NXT TOUR, NXT extreme och NXT?
Användarens profilbild
Out-of-Bounds.se
Inlägg: 32
Blev medlem: 07 apr 2015, 09:19
Ort: Mölndal
Kontakt:

Pär skrev:Vad är det för skillnad på NXT TOUR, NXT extreme och NXT?
Skillnader finns mellan dessa även om de inte är extremt stora.

NXT Extreme är en 2-delad boll gjord för distans endast. Detta är den hårdaste av de 3. Med 392 dimplar har de försökt göra en boll som spinner så lite som möjligt runt hela banan. Bra boll om du söker lång carry, mycket rull och en hjälp till att hålla slagen raka.

NXT är 3-delad och en blandning mellan Extreme och Touren. I mjukhet ligger den också däremellan. Tack vare mjukheten kombinerat med något färre dimplar (332st) så får du en högre bollflykt än med klassiska distansbollar. Något mjukare Fusablendskal för bra kontroll runt green.

NXT Tour är den absolut mest populära. 3-delad boll gjord för grym känsla runt hela banan. Detta är den mjukaste av dessa. Med låg spinn på långa slag och mycket spinn med wedgar börjar vi närma oss en boll lik V1:an, men med något mer lättspelat skal och egenskaper. 302 dimplar och delad kärna för hög och stabil bollbana.
:)

// Erik
Officiell partner till Svensktgolfforum.se

Över 30.000 nöjda kunder - Nordens största utbud av begagnade golfbollar - Expertservice

https://www.out-of-bounds.se - 10% rabatt på allt med koden 10SGF17
Bild
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Tack för svaret.
Jag upplever att vid green är märker jag skillnad mellan NXT TOUR och de andra!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kort fråga, finns det TP5 / TP5X i lager snart igen?
Funderar på att lira den istället för Prov1 / ProV1x.

Har du några inputs på eventuella skillnader dem emellan?
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Måste ge beröm här :) köpte tidigare i år titleist truesoft i 2a klass av en konkurrent till er. Jag upplevde som att av 50st så var det 14st som jag kunde ha på tävling å resten till träning. Sen när jag skulle beställa nya gick jag in på eran sida å beställde då titleist DT Solo i B klass. När dessa kom så kändes det som att alla utom 1 hade A-Klass å var otroligt rena å fina utan massa ritat på :) tack för snabb leverans å schyssta bollar :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
Användarens profilbild
Out-of-Bounds.se
Inlägg: 32
Blev medlem: 07 apr 2015, 09:19
Ort: Mölndal
Kontakt:

Davva89 skrev:Måste ge beröm här :) köpte tidigare i år titleist truesoft i 2a klass av en konkurrent till er. Jag upplevde som att av 50st så var det 14st som jag kunde ha på tävling å resten till träning. Sen när jag skulle beställa nya gick jag in på eran sida å beställde då titleist DT Solo i B klass. När dessa kom så kändes det som att alla utom 1 hade A-Klass å var otroligt rena å fina utan massa ritat på :) tack för snabb leverans å schyssta bollar :)
Tja!

Underbart att höra, tack! Kul att du hittade till oss! Hör av dig om du behöver tips på bollval eller liknande. :) /Erik
Officiell partner till Svensktgolfforum.se

Över 30.000 nöjda kunder - Nordens största utbud av begagnade golfbollar - Expertservice

https://www.out-of-bounds.se - 10% rabatt på allt med koden 10SGF17
Bild
Skriv svar