Klubbar i stockholm

Här snackar vi allmänt om golf...
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Hejsan. Skriver denna tråd åt min bror då han inte har konto här men han tänkte att det kanske kunde hjälpa honom lite.

Han har nyligen flyttat från eskilstuna till stockholm och lurar runt lite på var han skulle kunna bli medlem.

Han utgår från Bromma och har just nu 2 st klubbar han tänkt sig

Troxhammar (inkl Mälarö)
Golfstar

Han får ju mer banor på Golfstar men troxhammar ligger väldigt tillgängligt för honom. Han gillade dessutom Mälarö starkt. Något han också efterfrågar är saker som händer på klubben, grejer att göra och så. Jag tolkar själv det som lite klubbkänsla, vilket känns svårt att få på Golfstar.

Så nu vänder jag mig å hans vägnar till detta eminenta forum och ni som huserar i stockholm till att lösa hans problem!!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Haha... nu löser vi problemet direkt!
Mälarö / Trox tror jag definitivt är ett bra alternativ, kanske något bättre än GolfStar om han söker föreningsliv. OM han väljer GolfStar så är min rekommendation att välja Huvudstadens Golfklubb som hemmaklubb. De har väldigt aktivt föreningsliv med tävlingar, träningar, elitlag och en riktigt aktiv tävlingsvecka varje år. Kungsängen har bra stämning även om inte det finns någon aktiv förening.

Sen finns Hässelby som är en enklare 9-hålsbana. Vet dock inget om föreningslivet där. Drottningholm är ju bara att glömma, då det är kö för att bli medlem. Viksjö kan vara en alternativ såväl som Sollentuna.

Helst av allt ser jag ju att han blir medlem hos oss på GolfStar :) Vi kör snart igång höstkampanjen och då kan han teckna sig redan nu och spela resten av 17 + hela 18 för en årsavgift.
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jag bor också i Bromma och är medlem i Golfstar och rekommenderar det.

Enda nackdelen är att det är 25-60 minuter att köra till alla banor vilket är ganska segt. Jag spelar mest på Kungsängen därför för det är närmaste 18-hålsbanan från Bromma. Nu har jag precis upptäckt International GC som ligger bortanför Arlanda, så det är en bra bit bort men rolig bana.

Jag tycker det är för mycket trafik på Drottningholmsvägen för att banorna på Ekerö ska kännas som alternativ. Annars finns ju Sollentuna och Viksjö ganska nära.
Hcp: ~12
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Mycket Bromma-bor här.

Golfstar här också, men greenfeemedelemskap. Bor 10 min från Bromma Golf men har inte spelat där vare sig i år eller förra året. Spelar egentligen mest på Kungsängen och Bodaholm, som är Björklidens 18-hålare. Björkliden har ett kul tävlingsupplägg med säsongstour och slutfinal på hösten för de som kvalificerat sig. Gemytlig stämning bland de tävlande, något högre medelålder månne men yngre förmågor (<30) välkomnas varmt. För den som vill ha föreningsliv finns det billiga resor och lite annat utöver tävlingarna att syssla med. Vill man dessutom engagera sig ideellt (dock med fina förmåner) så finns det goda chanser där skulle jag tippa.

Mälarö/Trox känns lockande nästa år...
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Grymt fina banor för pengarna inom Golfstar. Tycker man det är lite i överkant så finns ju alltid play6 och då väljer man 6 klubbar. Välj rätt där och man har typ 13 banor att spela på.

Kyssinge,international,lindö, Kungsängen (ingår ej i play 6) Bodaholm är banor inom Golfstar jag uppskattar mycket !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Enannantanke skrev:Mycket Bromma-bor här.

Golfstar här också, men greenfeemedelemskap. Bor 10 min från Bromma Golf men har inte spelat där vare sig i år eller förra året. Spelar egentligen mest på Kungsängen och Bodaholm, som är Björklidens 18-hålare. Björkliden har ett kul tävlingsupplägg med säsongstour och slutfinal på hösten för de som kvalificerat sig. Gemytlig stämning bland de tävlande, något högre medelålder månne men yngre förmågor (<30) välkomnas varmt. För den som vill ha föreningsliv finns det billiga resor och lite annat utöver tävlingarna att syssla med. Vill man dessutom engagera sig ideellt (dock med fina förmåner) så finns det goda chanser där skulle jag tippa.

Mälarö/Trox känns lockande nästa år...
Jag tänkte vara med i de sista tävlingarna nu i den touren. Missat de då de var sorterade under Björkliden istället för Cloud Golf på min golf.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:
Enannantanke skrev:Mycket Bromma-bor här.

Golfstar här också, men greenfeemedelemskap. Bor 10 min från Bromma Golf men har inte spelat där vare sig i år eller förra året. Spelar egentligen mest på Kungsängen och Bodaholm, som är Björklidens 18-hålare. Björkliden har ett kul tävlingsupplägg med säsongstour och slutfinal på hösten för de som kvalificerat sig. Gemytlig stämning bland de tävlande, något högre medelålder månne men yngre förmågor (<30) välkomnas varmt. För den som vill ha föreningsliv finns det billiga resor och lite annat utöver tävlingarna att syssla med. Vill man dessutom engagera sig ideellt (dock med fina förmåner) så finns det goda chanser där skulle jag tippa.

Mälarö/Trox känns lockande nästa år...
Jag tänkte vara med i de sista tävlingarna nu i den touren. Missat de då de var sorterade under Björkliden istället för Cloud Golf på min golf.
Häng på så ses vi i finalen !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bor också i Bromma :)
OM brorsan ska bo i Bromma så är ju tillgången till Kungsängen viktig då den ligger närmst och faktiskt är bäst. Play All, 7999 om han är 30+ 3999 om han är yngre. Då får han 15st 18-hålsbanor och 6st 9-hålsbanor.

Hade han bott på södra sidan av stan hade ju South varit det bästa alternativet med Vidbynäs och Kallfors.
Skriv svar