Hur toppar ni formen?

Här snackar vi allmänt om golf...
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Pär skrev:2 snabba öl innan första utslaget ;)
Doping alltså?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Typ :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Haha...underbara svar från gubbar som nog har svårt att toppa formen.

Jag har dock märkt att jag spelar som bäst när jag får in mycket spel. Så mitt förslag är spelträning inför tävlingar. Hitta den riktiga känslan från tee, runt greener och på greener. Jag har nu inför KM tränat teknik förra veckan och så nu mån/tis spelat 12/9 hål. Ikväll blir det närspelsträning för den teiknikbiten behöver slipas. Sedan blir det spel tors/fred igen + check av all teknik med min tränare. KM lördag och söndag. Sen H30 Tour helgen efter.

Så spel och kortare teknikcheckar.
Krullet
Inlägg: 32
Blev medlem: 25 jun 2016, 00:41

JohanAdministratör skrev:Haha...underbara svar från gubbar som nog har svårt att toppa formen.

Jag har dock märkt att jag spelar som bäst när jag får in mycket spel. Så mitt förslag är spelträning inför tävlingar. Hitta den riktiga känslan från tee, runt greener och på greener. Jag har nu inför KM tränat teknik förra veckan och så nu mån/tis spelat 12/9 hål. Ikväll blir det närspelsträning för den teiknikbiten behöver slipas. Sedan blir det spel tors/fred igen + check av all teknik med min tränare. KM lördag och söndag. Sen H30 Tour helgen efter.

Så spel och kortare teknikcheckar.
Kul med så många svar!

Även jag spelar som allra bäst när jag får in mycket spel. Vad jag däremot noterat är att om jag tränar något moment intensivt under en period så brukar det ta några dagar innan det faktiskt släpper och blir bra på banan. Skulle jag träna puttar några kvällar i rad skulle jag antagligen putta riktigt dåligt nästa runda, men betydligt bättre några dagar senare. Några som känner likadant? Vad tror ni isåfall att det beror på?

Jag spelar KM nästa helg och försöker träna närspel nu för att känna mig het i det nästa helg. Lägger extra mycket tid på slag jag känner osäkerhet inför, som lobben.

Utan att ha planerat det sticker jag iväg på några dagars golfresa strax innan KM. Jag tror det kan innebära lite extra golfglädje och att jag rensar huvudet från för mycket tankar om teknik. Hoppas att det är ett vinnande koncept!
Hemmaklubb: Vallentuna GK
HCP: 5,8
Stoft
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 jun 2017, 20:41
Ort: Östersund
Kontakt:

Brukar försöka spela lite 9 håls rundor innan samt träna puttning och chip men sist och inte minst försöka rensa huvudet och absolut inte tänka på golf. Har märkt att när det går som sämst så tänker jag redan dagen innan hur jag ska spela och svinga.
Mizuno MP-64
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Stoft skrev:Brukar försöka spela lite 9 håls rundor innan samt träna puttning och chip men sist och inte minst försöka rensa huvudet och absolut inte tänka på golf. Har märkt att när det går som sämst så tänker jag redan dagen innan hur jag ska spela och svinga.
Skönt då vinner jag helgens KM efter de senaste tre dagarna.
Hur många ABBare finns det här?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar