Hcp fråga..

Här snackar vi allmänt om golf...
Henkekkk
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 aug 2017, 13:54
Ort: Tierp

Hej, jag har i år tagit upp golfen på allvar efter ett par års vila, började året på 5.5 i hcp, har spelat en hel del och ganska bra så tog mig ner till 4.5 ganska snabbt, men nu när jag sänker mig så händer ingenting? Har dom senaste 5 rundorna haft 40 eller fler poäng men mina rundor påverkar tydligen inte min hcp? Har googlat lite men förstår inte riktigt, är det så att man måste sänka sig i tävling för att kunna sänka sig under 4.5 och därmed komma ner i hcp grupp 1?
Driver : Taylor made M2
Spoon : Taylor made M3
Järn : Mizuno Mp-25
Wedge : 52,56 titleist sm6 60 Titleist SM 5
Putter : Odessey O-works 1WS Black
Boll : Titleist pro V1
Hcp : 2,8
Klubb : Örbyhus GK
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Henkekkk skrev:Hej, jag har i år tagit upp golfen på allvar efter ett par års vila, började året på 5.5 i hcp, har spelat en hel del och ganska bra så tog mig ner till 4.5 ganska snabbt, men nu när jag sänker mig så händer ingenting? Har dom senaste 5 rundorna haft 40 eller fler poäng men mina rundor påverkar tydligen inte min hcp? Har googlat lite men förstår inte riktigt, är det så att man måste sänka sig i tävling för att kunna sänka sig under 4.5 och därmed komma ner i hcp grupp 1?
Stämmer bra, bara att ge dig ut & tävla :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Henkekkk
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 aug 2017, 13:54
Ort: Tierp

Tack för svar :) jo jag måste väl det, måste även sluta jobba helg :)
Driver : Taylor made M2
Spoon : Taylor made M3
Järn : Mizuno Mp-25
Wedge : 52,56 titleist sm6 60 Titleist SM 5
Putter : Odessey O-works 1WS Black
Boll : Titleist pro V1
Hcp : 2,8
Klubb : Örbyhus GK
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Henkekkk skrev:Hej, jag har i år tagit upp golfen på allvar efter ett par års vila, började året på 5.5 i hcp, har spelat en hel del och ganska bra så tog mig ner till 4.5 ganska snabbt, men nu när jag sänker mig så händer ingenting? Har dom senaste 5 rundorna haft 40 eller fler poäng men mina rundor påverkar tydligen inte min hcp? Har googlat lite men förstår inte riktigt, är det så att man måste sänka sig i tävling för att kunna sänka sig under 4.5 och därmed komma ner i hcp grupp 1?
Imponerande ändå att leverera 40 poäng på hcp 4.5 efter några års uppehåll....
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar