Antal golfrundor!?

Här snackar vi allmänt om golf...
K0kk0
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 jul 2014, 12:12
Ort: Göteborg (Vallda)

Hamnade i ett halvseriöst bråk med frun häromdagen. Hon antydde att jag hade spelar på tok för många rundor i år. Eller vänta lite. Det var ett ganska allvarligt bråk och hon var väldigt tydlig.

Någon som ligger inne med några grymma argument som kan rädda min höst?:) jag körde de gamla vanliga argumenten: "Jag blir lycklig av golf och då får du en gladare man" osv osv

En fråga till - vad är mycket golf? Jag räknar kallt med att spela så länge banorna är öppna (mars-okt/nov) ca 36-37 veckor 1-2 rundor/vecka "utslaget"(ha ha ha) på en hel säsong. Det är väl inte för mycket begärt? Eller?;)

Hjälp mig nu!!!
Driver PING G, Spoon PING G30, 3-PW PING i25, Wedgar 50* 54* 60* Ping Glide och Titleist Vokey, Boll ProV1x
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Haha jobbigt läge.....
Jag har iår spelat 47 rundor golf, betydligt mer än tidigare år. Till det har jag även x antal träningstimmar och nu är jag uppe torsdag-söndag i klövsjö för träningshelg med Max.

Sambo och har en 4 åring hemma. Jag har bara förklarat tydligt att det är detta jag brinner för och får mig att må bra. Det accepterar hon

Däremot får man ju bjuda tillbaka en hel del eller göra någon deal. Jag försöker skämma bort henne lite då och då med massage, middagar, dejter. Och hittar på mycket saker med grabben.

Klart det går att komma överens fast det kan bli mycket. Vad är det hon vill göra på den tiden du spelar golf då om du nu inte får spela ? Vad hade ni gjort istället under dom timmarna ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Jag har spelat golf ganska länge, med ett hyggligt HCP. Jag prioriterar i många fall att träna istället för att spela på banan/or. Bakgrund: Är gift, inga barn, har ett rejält hus o trädgård, min andra hälft jobbar på veckorna på annan ort och veckopendlar.

Under säsongen mars-oktober (8 månader), spelar jag ca 35 stycken 9 hålsrundor, ca 20 stycken 18 hålsrundor. Tränar 1-2 timmar 2-3 ggr i veckan. Om man slår ut detta på en normalvecka så blir det: 1 niohåls runda, 1 artonhåls runda varannan vecka, minst 2 ggr i veckan träning. Utslaget per vecka blir det 3 + 3 + 4 = 10 timmar (om man räknar med uppvärmning osv), utslaget på ca 4 tillfällen. Detta motsvarar ungefär 2 rundor i veckan, dvs i samma härad som TS. Golfen tar tid (tyvärr eller bra???).

Alla golfare är ju unika, så det är ju svårt att jämföra. Det är ju ingen rolig situation ni hamnat i och hur ni löser ert äktenskap skall jag inte lägga mig i, men en situation där den ena anser att det läggs för mycket tid på någon aktivitet är ju inte bra och dessutom den som lägger denna tid får ju därmed dåligt samvete (om man inte är psykopat). Ingen win win-situation. Rannsaka hur mycket tid ni lägger på olika aktiviteter, hem osv- är det någotsånär rättvisst? Tycker att detta är en intressant fråga att diskutera. En mycket generaliserade och svepande reflektion är att många män fortfarande har en större frizon för egna aktiviteter, lägger inte lika tid på skötsel av hemmet (allt inkluderat), men å andra sidan är kvinnor mer av martyrtyp (vilket gör många långsura). Vi borde bli bättre på att bjuda in varandra och släppa in den andra parten (jag tänker män -kvinnor här) i våra traditionella revir. För fortfarande är det ju så att fler män byter däck och kvinnor tar hand om hemmet.

Oj det blev visst lite långt! sorry
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Ett problem är ju om den andra partern inte har något intresse som tar tid själv. Så medan du jagar vita bollar sitter han/hon hemma och tråkar/gör hushållssysslor. Då märks det av mycket tydligare om du är borta 2 kvällar i veckan.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Jag snittar väl 2 rundor i veckan under arbetsveckor och minst 4 under semesterveckor, så kommer upp i runt 100 rundor om året totalt. Min sambo spelar å andra sidan golf även om hon spelar väldigt lite. Men ofta när hon inte ska med försöker jag spela tidigt på morgonen när hon ändå sover så då upplevs det nog inte att jag är borta lika mycket.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Bjb74
Inlägg: 21
Blev medlem: 04 aug 2017, 21:14

Hej!
Jag har 42 rundor registrerade på gamebook i år. Har fru och 2 barn. Bygger i år nytt hus och har spelat mindre än vanligt.

Måndagar, onsdagar och varannan söndag är mina dagar för golf. Har hand om barnen tisdag och torsdag. Fredag är familjedagen.

Frun spelar också golf


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Börja jobba på ambulansen. Jobbar halvdygn och i snitt 3 pass i veckan tack vare arbetstidsförkortning. Då får man tid över till golf ;)
Skriv svar