Tee frosa

Här snackar vi allmänt om golf...
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Nja. Kanske inte alltid ospelat visst är det en bra bit in i ruffen. Ett bra utslag är kanske 2 meter från fairway. Förstod du det svaret?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Pär skrev:Nja. Kanske inte alltid ospelat visst är det en bra bit in i ruffen. Ett bra utslag är kanske 2 meter från fairway. Förstod du det svaret?
Jo sant. Sitar du mitt i fairway och skruvar ut den regelbundet åt samma håll?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Niklas
Inlägg: 1095
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jag har utvecklat samma sak. Men jag vet varför och det är för att jag bara spelar en gång i veckan nu när det inte är lika ljusa kvällar längre och man hinner inte spela efter jobbet. Jag måste spela 3-4 ggr i veckan på banan för att tappa det mentalt, hjälper inte hur mycket man står på rangen. Efter typ 3-8 hål börjar jag komma in i det, men innan det är det uselt från tee.

Prova att gå ut själv och spela utan att räkna slag för att se om det kan vara nerver.
Hcp: ~12
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Gick nio hål nu ikväll!
Träffade 4/7 fairways vilket var kul!
Upplevde att jag vågade lite mer, svingen kändes liksom lite friare!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Pär skrev:Gick nio hål nu ikväll!
Träffade 4/7 fairways vilket var kul!
Upplevde att jag vågade lite mer, svingen kändes liksom lite friare!
Vad gjorde du annorlunda?
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Dels försökte jag mentalt slappna av och dels kände jag att jag vågade missa. Med de tankarna vågade jag svinga på samma sätt som på övningsfältet.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Pär skrev:Dels försökte jag mentalt slappna av och dels kände jag att jag vågade missa. Med de tankarna vågade jag svinga på samma sätt som på övningsfältet.
Om du missar åt samma håll hela tiden så kan du ju kompensera upp det med siktet.

Jag slår ju mega-fade med drivern så jag siktar in i skogen till vänster eller över vänster fairwaybunker och litar på att skruven sitter.
Niklas
Inlägg: 1095
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev:
Pär skrev:Dels försökte jag mentalt slappna av och dels kände jag att jag vågade missa. Med de tankarna vågade jag svinga på samma sätt som på övningsfältet.
Om du missar åt samma håll hela tiden så kan du ju kompensera upp det med siktet.

Jag slår ju mega-fade med drivern så jag siktar in i skogen till vänster eller över vänster fairwaybunker och litar på att skruven sitter.
Jo, så brukade jag också göra, blev galet jobbigt när man plötligt börjar skruva åt båda hållen. Hela våren kunde jag lita på att det blev en fade och kanske en slice på ett hål, men då var bollen i spel hela tiden. Hellre konsekvent snett än att man inte har en aning om var bollen kommer ta vägen.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Pär skrev:Dels försökte jag mentalt slappna av och dels kände jag att jag vågade missa. Med de tankarna vågade jag svinga på samma sätt som på övningsfältet.
Låter bra!
Jag upplever lite samma sak när jag slår mina drives på banan. Ju mer jag vågar göra det jag ska göra ju bättre går det.
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

7/14 träffade fairways senast jag spelade men en bana som är rätt så smal så det var väldigt kul. Sen att vissa utslag var riktigt av dem 7 lägger jag mindre värdering i. Man ger sig ju trots allt bättre läge från fairway än i den höstblöta ruffen!
Skriv svar