Klubbmakare i Sverige, tips?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Satt precis och slösurfade på GolfWRX och kom över den här tråden, http://www.golfwrx.com/forums/topic/153 ... flow-neck/

Tanken slår mig direkt, finns det någon klubbmakare i Sverige som utför sådana här custom-jobs på beställning?

Har alltid varit extremt svag för putters med slant/flow-neck.. tanken att kunna skapa en 2-ball likt den här..

Bild
Saltar alltid en bra story
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Jag har ingen aning om hur man sätter dit infästningen på putters, ser ju extremt rent ut på bilderna... Men det är väl till att ta bort befintlig, borra ur och göra rent. Sen tar en flow neck-putter och stycka den tills du har en flow neck med en liten extra bit att smeta epoxy på och trycka ned i den urborrade delen av twoballen. Slipa så det är jämnt och fint och sen sätta ny finish. Kan inget om metallarbete men några metallborrar och filar bör lösa det mesta. Om du gör det själv blir det billigt och är säkert ett kul projekt om man är en smula händig.
Vi ser framemot din projekttråd med bilder :)
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Enannantanke skrev:Jag har ingen aning om hur man sätter dit infästningen på putters, ser ju extremt rent ut på bilderna... Men det är väl till att ta bort befintlig, borra ur och göra rent. Sen tar en flow neck-putter och stycka den tills du har en flow neck med en liten extra bit att smeta epoxy på och trycka ned i den urborrade delen av twoballen. Slipa så det är jämnt och fint och sen sätta ny finish. Kan inget om metallarbete men några metallborrar och filar bör lösa det mesta. Om du gör det själv blir det billigt och är säkert ett kul projekt om man är en smula händig.
Vi ser framemot din projekttråd med bilder :)
Haha, jag gillar din idé och har själv tänkt tanken.. men ska jag ändå offra en ganska ovanlig och dyr 2-ball till att göra om så betalar jag gärna lite pengar för att få den korrekt byggd av ett proffs.
Saltar alltid en bra story
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Paradispetter skrev:
Enannantanke skrev:Jag har ingen aning om hur man sätter dit infästningen på putters, ser ju extremt rent ut på bilderna... Men det är väl till att ta bort befintlig, borra ur och göra rent. Sen tar en flow neck-putter och stycka den tills du har en flow neck med en liten extra bit att smeta epoxy på och trycka ned i den urborrade delen av twoballen. Slipa så det är jämnt och fint och sen sätta ny finish. Kan inget om metallarbete men några metallborrar och filar bör lösa det mesta. Om du gör det själv blir det billigt och är säkert ett kul projekt om man är en smula händig.
Vi ser framemot din projekttråd med bilder :)
Haha, jag gillar din idé och har själv tänkt tanken.. men ska jag ändå offra en ganska ovanlig och dyr 2-ball till att göra om så betalar jag gärna lite pengar för att få den korrekt byggd av ett proffs.
Ja det är väl säkrast. Har hört rykten om att Golfreparatörerna kan ordna det mesta, men har ingen aning om de är verksamma. Hade gärna testat själv bara för skojs skull på några gamla skrotputters, men jag har nog inte ens en skruvdragare :(.

Lycka till, följ upp om det blir något av det.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Finns en klubbmakare i Timmersdala en bit väster om Skövde. Minns inte namnet, tyvärr.
Skriv svar