Whiskygolf

Här snackar vi allmänt om golf...
windyjonas
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 jun 2014, 08:49

Varje år spelar vi en runda whiskygolf, 8 gubbar med blandad golfkompetens. Vi kör Greensome och de som vinner hålet får dricka lite whisky, på så sätt hoppas vi på en utjämnande effekt så att ingen kan vinna alla hålen :)
Men i år gick det ovanligt bra för ett av lagen, och då kan det se ut så här på sista tee:
https://vimeo.com/98253418
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Lyyysande!
För många år sedan spelade vi "Gammeldanskgolf" med samma resultat.
Senast redigerad av rolf den 20 jun 2014, 10:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Oskar
Inlägg: 21
Blev medlem: 11 jun 2014, 18:04

Med risk för att låta negativ men jag anser det hela vara osmakligt. Idrott och alkohol hör inte ihop. Kul den dagen uppmärksamheten brister och ni träffar nån i huvudet utan att ha ropat fore.


Sent from my iPhone using Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Oskar skrev:Med risk för att låta negativ men jag anser det hela vara osmakligt. Idrott och alkohol hör inte ihop. Kul den dagen uppmärksamheten brister och ni träffar nån i huvudet utan att ha ropat fore.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skönt att höra Oskar. Finner dig inte alls negativ utan helt korrekt enligt mitt omdöme. Att utföra något dels så pass farligt för både dig, medspelare och spelare i området utan någon som helst uppfattning är inte okej. Men även något som skadar bana, investeringar från klubben, timmar av arbete samt andra spelares dag är också dåligt.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

En humoristisk film men visst måste ett stort mått av försiktighet och uppmärksamhet prioriteras.

På min gamla hemmaklubb spelas alltid en tävling med mycket sprit inblandad, vet även att det är rätt vanligt runtom i Sverige på t.ex krögargolf/restauranggolfer då det är lika mkt fokus på festen som på golfen.

Men det kommer säkerligen kommer förbud den dagen något allvarligt händer...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
NewUser
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 maj 2014, 12:04

Oskar skrev:Med risk för att låta negativ men jag anser det hela vara osmakligt. Idrott och alkohol hör inte ihop. Kul den dagen uppmärksamheten brister och ni träffar nån i huvudet utan att ha ropat fore.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Håller med dig till fullo, har aldrig förstått varför man måste dricka på banan.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Smutta på en whiskey efter en fin birdie är alltid fint. (observera smutta!)
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

För många år sedan var vi ett gäng som hade för vana att årsdebutera i Danmark, som normalt har sommargreener långt före oss.
Ett år så hade vi med en person som funderade på att börja spela golf. Han var född i Danmark, så vi kan kalla honom Preben.
Debuten skedde på Brönderslev en MYCKET regnig dag. Preben gick banan motsols med en ryggsäck innehållande whiskey.
För att skydda sig bar han på en paraply, men det bar lite bökigt att samtidigt servera whiskey och hålla i paraplyet.
Nästa dag var vi på Lökken, det regnade utav bara h-e så vi hade inga förhoppningar att få whiskey denna dag. Plötsligt kommer en människa gående mot oss mitt på banan i en knallröd regndress. Det var Preben som varit i shopen och köpt regnkläder av värsta sorten.
Vår kommentar var att man inte börjar köpa regnkläder när man är nybörjare utan lämpligen en halvset klubbor kanske.
Preben svarade surt, att dom inte hade något billigare i hans storlek.
Det bör nämnas att det var Macallan singelmalt i flaskorna :lol:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag håller med tidigare talare, på banan dricker man ytterst måttligt för allas säkerhet och trevnad. Rena fylleslag (där fick jag till det :lol: ) går bort.

Min inställning kan också ha att göra med att jag börjar bli gubbe :D
Användarens profilbild
Oskar
Inlägg: 21
Blev medlem: 11 jun 2014, 18:04

Sandstream skrev:Jag håller med tidigare talare, på banan dricker man ytterst måttligt för allas säkerhet och trevnad. Rena fylleslag (där fick jag till det :lol: ) går bort.

Min inställning kan också ha att göra med att jag börjar bli gubbe :D
Ånej. Jag är bara 20 och av samma åsikt.
Skriv svar