Musik på banan

Här snackar vi allmänt om golf...
davidgrundstrom
Inlägg: 4
Blev medlem: 20 jan 2016, 10:28

Brukar ni lira med musik på banan? Ni som gör det vad har ni för högtalare. Vad har ni andra för syn på musik på banan, bra/dåligt?

Själv gillar jag det starkt det får mig att slappna av och det känns som att det inte blir lika allvarligt som utan.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

När jag tränar eller springer runt en snabb runda själv tidig på morgonen eller sent på kvällen händer det att jag lirar med musik eller podcast. Då har jag in-ear lurar och lägger kabeln under tröjan längsmed ryggen och har telefonen i bakfickan. Funkar rätt fint! Dock vill jag att det ska vara hyffsat tomt på banan om jag ska spela med hörlurar.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
davidgrundstrom
Inlägg: 4
Blev medlem: 20 jan 2016, 10:28

Brukar spela med en liten bärbar högtalare på bagen, en JBL Flip 3, använder den när jag spelar med kompisar. Jag brukar sänka när man närmar sig en annan boll, tycker man inte bör störa andra. När jag spelar och tränar själv använder jag mina trådlösa in-ear hörlurar (Jaybird Freedom) perfekta för golfbanan.
Stoft
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 jun 2017, 20:41
Ort: Östersund
Kontakt:

Riktigt gött med musik på banan, brukar lira två tävlingar varje år där det är högtalare som dunkar på ut över området och det är lätt dom bästa tävlingarna :D
Mizuno MP-64
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Nästan alltid en podcast under uppvärmningen. Ibland när jag går en runda själv har jag en podcast i örat. Gärna en lättsam sådan.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Testat att köra ljudbok när jag spelar själv och det var riktigt trevligt.

Musik när jag spelar ihop med andra är helt otänkbart.
Skriv svar