Minskad svinghastighet

Här snackar vi allmänt om golf...
Skanevall
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 sep 2017, 07:34

Gjorde en custom fitting för några år sedan och köpte då Callaway xr järn med stiffskaft. Nu vill jag kunna variera mina slag mer med de korta järnen J9 o P. Vad blir kontentan om man swingar långsammare med de stiffklubbor för att kunna variera längden lite mer och vad kan man göra åt det.
Slår vanligtvis ca 110-115 m med pitch men vill kunna gå ner till 85-95 meter. Köpte en 50 graders wedge för det ändamålet men har svårt att slå med den klubban
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

det jag tänker spontant är att korta ner svingen, hitta en halvsving/trekvartssving som går så långt som du vill.
Bara att testa och se vad som händer, när jag lugnar ner så spinner bollen mycket men det är väl för att jag träffar bollen bättre.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

StefanL skrev:det jag tänker spontant är att korta ner svingen, hitta en halvsving/trekvartssving som går så långt som du vill.
+1 på den, fullt ös men med en mindre rörelse skapar det du söker.
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev:
StefanL skrev:det jag tänker spontant är att korta ner svingen, hitta en halvsving/trekvartssving som går så långt som du vill.
+1 på den, fullt ös men med en mindre rörelse skapar det du söker.
Du har skadat mig Max, ett år sedan hade jag skrivit: "Gör dig bekväm med 50 graders och stå på den lite extra så når du" :lol: ;)
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar