Brooke Hendersson

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Är tokförkylld och låg och tittade repris av andra ronden på LPGA från Nya Zeeland. Är det någon som kan förklara varför Brooke Hendersson använder fulllängdsklubbor, men alltid greppar ned ca 4-5 cm? Finns det något skäl till detta... det verkar onödigt och istället skulle hon väl spela med kortare klubbor, eller är jag korkad.

PS vilken fin sving Sagström har. Ds
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Skulle tro att det e av samma anledning som Anthony Kim hade. När han började spela golf så gjorde han det med sin pappas klubbor som då såklart var för långa. Så han greppade ner. Sen när han växte så greppade han fortfarande ner på alla klubborna av vanesak å att det kändes bäst så. Så skulle sätta mina pengar på att Brooke gör det av samma anledning. Anthony testade på kortare skaft men vart bara konstigt å fel då han fortsätte att greppa ner även på dem.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Wolfsheim skrev:Skulle tro att det e av samma anledning som Anthony Kim hade. När han började spela golf så gjorde han det med sin pappas klubbor som då såklart var för långa. Så han greppade ner. Sen när han växte så greppade han fortfarande ner på alla klubborna av vanesak å att det kändes bäst så. Så skulle sätta mina pengar på att Brooke gör det av samma anledning. Anthony testade på kortare skaft men vart bara konstigt å fel då han fortsätte att greppa ner även på dem.
precis så det är. Har för mig att hon fortfarande greppar ner för hon trivdes mer med det än att ha kortare klubbor.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar