Fsport - Fantasygolf med Svensktgolfforum

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Älskar sättet man spelar på, lag om 5 spelare. Men jag saknar en variant där man behåller laget över hela tävlingen & tävlar mot andra lag.

Är jag ensam om att sakna detta som ett komplement då jag ofta inte hinner/tänker på att putsa in ett nytt lag varje dag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:Älskar sättet man spelar på, lag om 5 spelare. Men jag saknar en variant där man behåller laget över hela tävlingen & tävlar mot andra lag.

Är jag ensam om att sakna detta som ett komplement då jag ofta inte hinner/tänker på att putsa in ett nytt lag varje dag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag håller helt med, begränsad tid över helgerna gör att jag ofta bara har ett lag torsdag och sen inte hinner med mer.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag håller med, det vore kul med ett spel över alla 4 dagar också.
Sen går jag i funderingarna om det vore bättre över tid att man bara kan ha ett lag med per turnering. Det jämnar ut spelet. Nu kan man ju kamma hem riktigt stort om man har 4-5 gäng med i varje turnering.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Söndagsstrategin är verkligen att hitta gubbar som sätter in ett aggressivt spel på söndagen som kan löna sig.
OCH att akta sig för orutinerade gubbar som ligger i toppen.

Cjeka och Kizzire var ju två av gubbarna man skulle ha igår. De tog 25 resp. 38 platser på fältet.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

JohanAdministratör skrev:Söndagsstrategin är verkligen att hitta gubbar som sätter in ett aggressivt spel på söndagen som kan löna sig.
OCH att akta sig för orutinerade gubbar som ligger i toppen.

Cjeka och Kizzire var ju två av gubbarna man skulle ha igår. De tog 25 resp. 38 platser på fältet.

Kanske dags att dra igång "Johans bolagsspel" perfekt för mig och Max som glömmer & inte har tid att spela :)
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Paradispetter skrev:
JohanAdministratör skrev:Söndagsstrategin är verkligen att hitta gubbar som sätter in ett aggressivt spel på söndagen som kan löna sig.
OCH att akta sig för orutinerade gubbar som ligger i toppen.

Cjeka och Kizzire var ju två av gubbarna man skulle ha igår. De tog 25 resp. 38 platser på fältet.

Kanske dags att dra igång "Johans bolagsspel" perfekt för mig och Max som glömmer & inte har tid att spela :)
Copy paste. Med lite bolagsspel skulle det nog kunna gå riktigt fint :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Lite god läsning inför veckans OHL...

https://www.draftkings.com/playbook/dai ... s-preview/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här är ett mega-chansnings-lag till torsdagens lir. Sol eller pannkaka. Spelar THE GAME med det här laget, men som fjärdelag, så det är inte det laget ni ska slå för att vinna biljett till dragningen av M2-spoonen.

Burgoon
Garnett
Ryder
Landry
Duncan
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här är mina gubbar för torsdagen. Haka på!

Knox
Piercy
Woodland
Perez
Villegas
Hoge
Blaum
Flores
Fathauer
Huh
Bohn
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

JohanAdministratör skrev:Här är mina gubbar för torsdagen. Haka på!

Knox
Piercy
Woodland
Perez
Villegas
Hoge
Blaum
Flores
Fathauer
Huh
Bohn

Hur ser laget som vi ska slå ut & vilket är laget man ska rygga för att säkra upp "in the Money" :D
Saltar alltid en bra story
Skriv svar