Fsport - Fantasygolf med Svensktgolfforum

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanOOB
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 okt 2017, 09:13

JohanAdministratör skrev:Nu är det uppehåll fram till januari.
Vad är era spontana tankar om spelet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tycker det är fantastiskt kul. Något man liksom saknat innan. Det som är lite ”tråkigt/synd” är väl att man kan lägga hur många lag man vill, det kanske har sagts tidigare, men ett max på 3-5 lag tror jag skulle göra spelet roligare för de som inte kan pumpa in hur mycket pengar som helst!

Något jag saknar är ett spel över en hel turnering eller kanske t.om. fler turneringar. Alltså att man väljer 5st spelare som man tror kommer prestera bra exempelvis hela turneringen/månaden/kvartalet/säsongen :P en hel säsong kanske blir svårt, men ni förstår säkert vad jag menar :D
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

JohanOOB skrev:
JohanAdministratör skrev:Nu är det uppehåll fram till januari.
Vad är era spontana tankar om spelet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tycker det är fantastiskt kul. Något man liksom saknat innan. Det som är lite ”tråkigt/synd” är väl att man kan lägga hur många lag man vill, det kanske har sagts tidigare, men ett max på 3-5 lag tror jag skulle göra spelet roligare för de som inte kan pumpa in hur mycket pengar som helst!

Något jag saknar är ett spel över en hel turnering eller kanske t.om. fler turneringar. Alltså att man väljer 5st spelare som man tror kommer prestera bra exempelvis hela turneringen/månaden/kvartalet/säsongen :P en hel säsong kanske blir svårt, men ni förstår säkert vad jag menar :D
Exakt den feedbacken har jag mailat spelutvecklarna på Fsport, där är du och jag helt i linje.
Användarens profilbild
JohanOOB
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 okt 2017, 09:13

JohanAdministratör skrev:
JohanOOB skrev:
JohanAdministratör skrev:Nu är det uppehåll fram till januari.
Vad är era spontana tankar om spelet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tycker det är fantastiskt kul. Något man liksom saknat innan. Det som är lite ”tråkigt/synd” är väl att man kan lägga hur många lag man vill, det kanske har sagts tidigare, men ett max på 3-5 lag tror jag skulle göra spelet roligare för de som inte kan pumpa in hur mycket pengar som helst!

Något jag saknar är ett spel över en hel turnering eller kanske t.om. fler turneringar. Alltså att man väljer 5st spelare som man tror kommer prestera bra exempelvis hela turneringen/månaden/kvartalet/säsongen :P en hel säsong kanske blir svårt, men ni förstår säkert vad jag menar :D
Exakt den feedbacken har jag mailat spelutvecklarna på Fsport, där är du och jag helt i linje.
Snyggt! Då kanske det händer lite grejer :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

På fredag ska jag träffa Petter från Fsport så om ni har input eller funderingar som jag ska ta med dit, skriv de här.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Lite läsning inför veckans re-start av Fsport!
https://www.golfbettingsystem.co.uk/GBS ... s-tips.htm
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

I podden idag så lovade jag lite bra länkar till stats som jag kommer att använda under säsongen 18 för att sätta mina lag.

Jag tror att den här sidan kan göra underverk, de samlar alla Strokes gained efter varje runda och sammanställer. Jag hoppas verkligen att den håller. http://datagolf.ca/nightly-strokes-gained/

Vad tror du man kan göra för analyser utifrån ovan?
Jag själv tänker att efter runda 1 så kan man leta efter lirare som kanske har scorat halvbra, men slagit bollen riktigt bra när det kommer till strokes gained tee to green. Hittar vi en sån lirare borde det betyda att han har puttat dåligt och en runda två med bra puttning borde ge honom en framskjuten placering.

Jag tror också vi kan leta efter spelare som har varit bra med när det kommer till SG Putting, men inte heller scorat särskilt bra pga dålig tee to green. Får en sån spelare ordning på det långa spelet så kan han också score:a bra.

De lirare jag har på min radar just nu är:

Perez
Brendan steele.
Cam Smith.
Dufner.
W. Bryan
Kizzire
Kisner
Spieth
Cantlay
Användarens profilbild
JohanOOB
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 okt 2017, 09:13

JohanAdministratör skrev:I podden idag så lovade jag lite bra länkar till stats som jag kommer att använda under säsongen 18 för att sätta mina lag.

Jag tror att den här sidan kan göra underverk, de samlar alla Strokes gained efter varje runda och sammanställer. Jag hoppas verkligen att den håller. http://datagolf.ca/nightly-strokes-gained/

Vad tror du man kan göra för analyser utifrån ovan?
Jag själv tänker att efter runda 1 så kan man leta efter lirare som kanske har scorat halvbra, men slagit bollen riktigt bra när det kommer till strokes gained tee to green. Hittar vi en sån lirare borde det betyda att han har puttat dåligt och en runda två med bra puttning borde ge honom en framskjuten placering.

Jag tror också vi kan leta efter spelare som har varit bra med när det kommer till SG Putting, men inte heller scorat särskilt bra pga dålig tee to green. Får en sån spelare ordning på det långa spelet så kan han också score:a bra.

De lirare jag har på min radar just nu är:

Perez
Brendan steele.
Cam Smith.
Dufner.
W. Bryan
Kizzire
Kisner
Spieth
Cantlay
Härligt att det är igång igen! Har lagt två trevliga lag till kvällens runda :D Kommer det någon mer utlottning? ;)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Till första rundan lägger jag 3 lag och alla lag innehåller 2 spikar, Spieth och Fowler.
Har ni några spikar?
Användarens profilbild
JohanOOB
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 okt 2017, 09:13

JohanAdministratör skrev:Till första rundan lägger jag 3 lag och alla lag innehåller 2 spikar, Spieth och Fowler.
Har ni några spikar?
Har faktiskt Spikat Kizzire. Tror han trycker -7. jinx?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

JohanOOB skrev:
JohanAdministratör skrev:Till första rundan lägger jag 3 lag och alla lag innehåller 2 spikar, Spieth och Fowler.
Har ni några spikar?
Har faktiskt Spikat Kizzire. Tror han trycker -7. jinx?
Bra spik! Tror han blir bra.
Men blixt nya kläder måste sitta dåligt :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar