GameBook Gold

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

JohanAdministratör skrev:Jag har efterfrågat privat game mode länge, toppen om man lirar på arbetstid ju...
eller helt enkelt är ur form :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag har efterfrågat privat game mode länge, toppen om man lirar på arbetstid ju...
+1 BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

djerneborn skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag har efterfrågat privat game mode länge, toppen om man lirar på arbetstid ju...
eller helt enkelt är ur form :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur många gånger har man inte sett vänner börja regga en bogey och sen en trippel och sen avaktivera Gamebook haha..
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu har jag också testat gold-membership. Helt klart användbart. Superenkelt att regga sina stats.

Över mina två rundor i helgen samlade jag in följande:

Scrambling: 23,52% | Ian Poulter ledde den staten på PGA-touren 2017 på 67%. Sist låg Matt Every på 48%.
Up & Down: 43,75% (skillnaden är ju att det kan vara för birdie eller bogey)
8 chippar / runda. Användbart för att hålla koll på sitt chipp-game, kan tänka mig att många chippar både två och tre gånger då och då..
2,5 bunkerslag / runda.
0% bunker save.
Medelscore på hål med bunkerslag: +1.40
Medelscore på hål utan bunkerslag: +0.62
Pliktslag per runda: 2
Andel hål med pliktslag: 12.9%

Blir kul att fortsätta hålla koll på sina stats.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

JohanAdministratör skrev:Nu har jag också testat gold-membership. Helt klart användbart. Superenkelt att regga sina stats.

Över mina två rundor i helgen samlade jag in följande:

Scrambling: 23,52% | Ian Poulter ledde den staten på PGA-touren 2017 på 67%. Sist låg Matt Every på 48%.
Up & Down: 43,75% (skillnaden är ju att det kan vara för birdie eller bogey)
8 chippar / runda. Användbart för att hålla koll på sitt chipp-game, kan tänka mig att många chippar både två och tre gånger då och då..
2,5 bunkerslag / runda.
0% bunker save.
Medelscore på hål med bunkerslag: +1.40
Medelscore på hål utan bunkerslag: +0.62
Pliktslag per runda: 2
Andel hål med pliktslag: 12.9%

Blir kul att fortsätta hålla koll på sina stats.
Hah, vettig fakta ju!

Har själv inte hunnit testa dom nya sakerna än men många är ju sådant som vi länge försökt få dom att skapa på ett simpelt sätt, man vill ju inte komma ifrån det unika att appen i sig är så fruktansvärt enkel och smidig att fylla i.

Har ni några övriga idéer som saknas i appen?
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:
JohanAdministratör skrev:Nu har jag också testat gold-membership. Helt klart användbart. Superenkelt att regga sina stats.

Över mina två rundor i helgen samlade jag in följande:

Scrambling: 23,52% | Ian Poulter ledde den staten på PGA-touren 2017 på 67%. Sist låg Matt Every på 48%.
Up & Down: 43,75% (skillnaden är ju att det kan vara för birdie eller bogey)
8 chippar / runda. Användbart för att hålla koll på sitt chipp-game, kan tänka mig att många chippar både två och tre gånger då och då..
2,5 bunkerslag / runda.
0% bunker save.
Medelscore på hål med bunkerslag: +1.40
Medelscore på hål utan bunkerslag: +0.62
Pliktslag per runda: 2
Andel hål med pliktslag: 12.9%

Blir kul att fortsätta hålla koll på sina stats.
Hah, vettig fakta ju!

Har själv inte hunnit testa dom nya sakerna än men många är ju sådant som vi länge försökt få dom att skapa på ett simpelt sätt, man vill ju inte komma ifrån det unika att appen i sig är så fruktansvärt enkel och smidig att fylla i.

Har ni några övriga idéer som saknas i appen?
Coach-mode skulle kunna vara guld värt.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag skickade jag in ett förslag till GameBook efter att ha lyssnat på Golf Science Lab-podden med Brett McCabe tror jag han heter, grundaren av Strokes Gained.

Förslaget är att under avancerade stats kunna ange hur långt ditt approach shot in till green var. Jag skulle uppskatta det och inte tycka att det vore något meck att föra in eftersom jag alltid skjuter med kikare till flaggan.

Då kan du dels se från vilka distanser du scorar bra/dåligt.

T.ex +1 på hål med approach shot 150-175m och +0,5 på hål med approach shot 75-100m.
Du kommer också kunna få ut hur många GiR du har från de olika distanserna.

Vad tror ni om det? Intressant för nördar eller oanvändbart?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Idag skickade jag in ett förslag till GameBook efter att ha lyssnat på Golf Science Lab-podden med Brett McCabe tror jag han heter, grundaren av Strokes Gained.

Förslaget är att under avancerade stats kunna ange hur långt ditt approach shot in till green var. Jag skulle uppskatta det och inte tycka att det vore något meck att föra in eftersom jag alltid skjuter med kikare till flaggan.

Då kan du dels se från vilka distanser du scorar bra/dåligt.

T.ex +1 på hål med approach shot 150-175m och +0,5 på hål med approach shot 75-100m.
Du kommer också kunna få ut hur många GiR du har från de olika distanserna.

Vad tror ni om det? Intressant för nördar eller oanvändbart?
Bhrett McCabe är idrottspsykolog som arbetar med mycket golfare. Mark Broadie är det som ligger bakom Every Shot Counts.
Det finns idag flera system som gör just det du beskriver och det är jätteintressant, men det tar mycket tid. Är man villig att lägga ner tiden är det hur bra som helst men av min erfarenhet är det väldigt få golfare som orkar "hela vägen".
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har någon på forumet börjar göra Challenges på GameBook? Vilka har varit roligast? Hur har det gått?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

JohanAdministratör skrev: 05 aug 2018, 07:21 Har någon på forumet börjar göra Challenges på GameBook? Vilka har varit roligast? Hur har det gått?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har gått med i 4 och har avslutat 3, en är fortfarande aktiv. Spelar dock inte så ofta så hamnar ju inte i topp direkt.
De jag har gjort klart är Greenkeeper (greenträffar) 35/20
Even Steven (göra 10 par på en månad) 37/10
Disco Fever (gå under 80) 2/1
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Skriv svar