Sergio Garcia

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Först måste jag säga att det är jättekul att han åter vann och hoppas han kan vara ankaret i nästa Ryder cup. Han verkar numera ha kommit över de värsta puttgipsen och puttar väl närmast helt normalt. Däremot undrar jag lite varför han ser ut att spänna upp kroppen så hårt vid vanliga golfslag. Är det någon av er som har funderat kring detta och kanske har mer kunskap än det amatör jag är.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Järn7 skrev:Först måste jag säga att det är jättekul att han åter vann och hoppas han kan vara ankaret i nästa Ryder cup. Han verkar numera ha kommit över de värsta puttgipsen och puttar väl närmast helt normalt. Däremot undrar jag lite varför han ser ut att spänna upp kroppen så hårt vid vanliga golfslag. Är det någon av er som har funderat kring detta och kanske har mer kunskap än det amatör jag är.
Kan du utveckla vad du menar med att spänna upp kroppen? Inget jag själv har funderat över.
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Hm hur skall jag förklara. När han greppar klubban precis innan slag, tycker jag att han spänner upp axlar och överkropp, det ser ut som om han drar ihop armarna mot torson, axlarna åker upp. Om jag nu minns hur han gör! Det ser ut enligt minna ögon allt för anspänt. Jämfört mot andra spelare.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Järn7 skrev:Hm hur skall jag förklara. När han greppar klubban precis innan slag, tycker jag att han spänner upp axlar och överkropp, det ser ut som om han drar ihop armarna mot torson, axlarna åker upp. Om jag nu minns hur han gör! Det ser ut enligt minna ögon allt för anspänt. Jämfört mot andra spelare.
Kan det vara stabilitet han är ute efter ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Järn7 skrev:Först måste jag säga att det är jättekul att han åter vann och hoppas han kan vara ankaret i nästa Ryder cup. Han verkar numera ha kommit över de värsta puttgipsen och puttar väl närmast helt normalt. Däremot undrar jag lite varför han ser ut att spänna upp kroppen så hårt vid vanliga golfslag. Är det någon av er som har funderat kring detta och kanske har mer kunskap än det amatör jag är.

Jag förstår faktiskt exakt vad du menar, har också lagt märke till den märkliga tekniken/ritualen..

Känns som att han skickar upp bröstet i luften innan han drar igång ju?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Vad han än gör så tar det för lång tid. Man hinner ju packa en tvättmaskin innan han är klar med sin rutin :roll:
Lika irriterade som att Jordan måste titta 15 gånger vart han ska slå.
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Sandstream skrev:Vad han än gör så tar det för lång tid. Man hinner ju packa en tvättmaskin innan han är klar med sin rutin :roll:
Lika irriterade som att Jordan måste titta 15 gånger vart han ska slå.
Hehe, kanske finns en anledning till att dom är i världstoppen :lol:
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Sandstream skrev:Vad han än gör så tar det för lång tid. Man hinner ju packa en tvättmaskin innan han är klar med sin rutin :roll:
Lika irriterade som att Jordan måste titta 15 gånger vart han ska slå.
Försöker du påstå att det är du som sköter tvätten hemma? :shock:
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Cristoffer skrev:
Sandstream skrev:Vad han än gör så tar det för lång tid. Man hinner ju packa en tvättmaskin innan han är klar med sin rutin :roll:
Lika irriterade som att Jordan måste titta 15 gånger vart han ska slå.
Hehe, kanske finns en anledning till att dom är i världstoppen :lol:
"Skottklockan" de ska testa i år kan inte komma fort nog på alla tävlingar :D
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev:
Sandstream skrev:Vad han än gör så tar det för lång tid. Man hinner ju packa en tvättmaskin innan han är klar med sin rutin :roll:
Lika irriterade som att Jordan måste titta 15 gånger vart han ska slå.
Försöker du påstå att det är du som sköter tvätten hemma? :shock:
Jag sköter allt, tyvärr ;)
Skriv svar