Sergio Garcia

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Om vi nu skall fokusera på irriterande "tics", så greppar Garcia klubben, om om om om om om om om om om igen. Han måste slita ut greppen på några få tävlingar.

Det finns ju snabba spelare och har fått för mig att Happy Banrat (så stavar han inte) är riktigt kvick. Följde honom 5-6 hål i somras på Nordea masters. Det är nästan som han skjuter från höften. Titta lite snabbt i banguiden, ser på hålet, snabbt upp med en klubba och pang så är bollen borta. Såg att snackade med caddyn om en allt för lusig medspelare. Man såg hur han suckade emellanåt.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Järn7 skrev:Hm hur skall jag förklara. När han greppar klubban precis innan slag, tycker jag att han spänner upp axlar och överkropp, det ser ut som om han drar ihop armarna mot torson, axlarna åker upp. Om jag nu minns hur han gör! Det ser ut enligt minna ögon allt för anspänt. Jämfört mot andra spelare.
Jag har tittat på ett par videos och tror jag ser vad du menar, för mig påminner det om Stenson "sidglid". Troligen något som har tränats in av en eller annan anledning, i mina ögon är det inget som påverkar honom på något negativt sätt.
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Sandstream skrev:
Cristoffer skrev:
Sandstream skrev:Vad han än gör så tar det för lång tid. Man hinner ju packa en tvättmaskin innan han är klar med sin rutin :roll:
Lika irriterade som att Jordan måste titta 15 gånger vart han ska slå.
Hehe, kanske finns en anledning till att dom är i världstoppen :lol:
"Skottklockan" de ska testa i år kan inte komma fort nog på alla tävlingar :D
Haha, ja den kommer nog att röra om i grytan. Undrar om den gäller när Stenson ska vänta en kvart på att vinden ska mojna.. :)
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Undrar om det är någon som gjort en regressionsanalys av resultatet per rond för Stensson jämfört med vindhastighet. Har också noterat att försöker vänta ut vind, samt att högst ovetenskapligt ser jag en koppling till hur mycket det blåser. Blåser mycket - dålig rond, lite vind - bra eller bättre rond.
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Järn7 skrev:Om vi nu skall fokusera på irriterande "tics", så greppar Garcia klubben, om om om om om om om om om om igen. Han måste slita ut greppen på några få tävlingar.

Det finns ju snabba spelare och har fått för mig att Happy Banrat (så stavar han inte) är riktigt kvick. Följde honom 5-6 hål i somras på Nordea masters. Det är nästan som han skjuter från höften. Titta lite snabbt i banguiden, ser på hålet, snabbt upp med en klubba och pang så är bollen borta. Såg att snackade med caddyn om en allt för lusig medspelare. Man såg hur han suckade emellanåt.
det där med greppet har nog att göra med hans gamla spöke ang just greppet, har för mig att det gick så långt att han tejpade fast händerna under träning för att ha korrekt grepp och inte hålla på att greppa om. Har för mig att han berättade det för Robban Karlsson när denne hade problem att starta baksvingen och drog sig ur The Open


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Cristoffer skrev:Haha, ja den kommer nog att röra om i grytan. Undrar om den gäller när Stenson ska vänta en kvart på att vinden ska mojna.. :)
Den kommer såklart att gälla oavsett väder :)
Skriv svar