Simulatorer

Här snackar vi allmänt om golf...
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

På poddens begäran startar jag tråden om simulatorgolf.

Jag vill tips om Golflab i Kista. www.golflab.se.
De kör Trackman 4 till ett rätt bra pris, 250 kr/h. På det hinner jag lätt 15-20 uppvärmning på range och sen 18 hål bana. Och det ska tydligen gå att putta lite bättre med TM4.
Förra säsongen hade de förövrigt VR-golf man fick testa vid sidan om.

Supertrevliga och det går att få både kaffe och öl till snacksen.

Min enda kritik är att det blir dyrare om man tar med en kompis och kör 2 timmar... Då kostar det 175kr/h/pp. Dvs 100 kr mer per timme. Förstår inte varför man gör så riktigt, men så är det i alla fall.

De har haft lunchgolf förut. Det var typ 150 kr inkl en wrap typ, men vet inte om det finns längre.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Enannantanke skrev:På poddens begäran startar jag tråden om simulatorgolf.

Jag vill tips om Golflab i Kista. http://www.golflab.se.
De kör Trackman 4 till ett rätt bra pris, 250 kr/h. På det hinner jag lätt 15-20 uppvärmning på range och sen 18 hål bana. Och det ska tydligen gå att putta lite bättre med TM4.
Förra säsongen hade de förövrigt VR-golf man fick testa vid sidan om.

Supertrevliga och det går att få både kaffe och öl till snacksen.

Min enda kritik är att det blir dyrare om man tar med en kompis och kör 2 timmar... Då kostar det 175kr/h/pp. Dvs 100 kr mer per timme. Förstår inte varför man gör så riktigt, men så är det i alla fall.

De har haft lunchgolf förut. Det var typ 150 kr inkl en wrap typ, men vet inte om det finns längre.

Det är helt ok om man vill prova trackman. Det är förresten lite billigare om man bara övar och inte spelar bana, iaf var det så förra året.

Det jag inte gillade var att det är ganska trångt och bollarna försvinner bakom skynket på ett osmidigt sätt. Kommer nog köra det någon gång i vinter igen men den blir det nog vanliga hallar där det känns som man får plats.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Rekommenderar också Golflab, bra att ha och göra med samt hjälpsamma om man vill dra igång lite träning,

Fyller sedan på med Golf Uppsala som har simulator både i City butiken samt Söderby,
Dock en simpel variant som kanske är mer för skoj spel med polarna och inget man litar fullt ut.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Någon som vet om det finns något i Skåneland?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Niklas skrev:
Enannantanke skrev:På poddens begäran startar jag tråden om simulatorgolf.

Jag vill tips om Golflab i Kista. http://www.golflab.se.
De kör Trackman 4 till ett rätt bra pris, 250 kr/h. På det hinner jag lätt 15-20 uppvärmning på range och sen 18 hål bana. Och det ska tydligen gå att putta lite bättre med TM4.
Förra säsongen hade de förövrigt VR-golf man fick testa vid sidan om.

Supertrevliga och det går att få både kaffe och öl till snacksen.

Min enda kritik är att det blir dyrare om man tar med en kompis och kör 2 timmar... Då kostar det 175kr/h/pp. Dvs 100 kr mer per timme. Förstår inte varför man gör så riktigt, men så är det i alla fall.

De har haft lunchgolf förut. Det var typ 150 kr inkl en wrap typ, men vet inte om det finns längre.

Det är helt ok om man vill prova trackman. Det är förresten lite billigare om man bara övar och inte spelar bana, iaf var det så förra året.

Det jag inte gillade var att det är ganska trångt och bollarna försvinner bakom skynket på ett osmidigt sätt. Kommer nog köra det någon gång i vinter igen men den blir det nog vanliga hallar där det känns som man får plats.
Vet inte om jag kan hålla med om att det är trångt. Gott om utrymme för min sving i alla fall och jag är hyggligt lång i alla fall. Att bollar ibland försvinner bakom skynket spelar väl heller ingen roll i sammanhanget? Om du använder dina egna så kommer de ju alltid ned, om du kör med de som erbjuds på plats spelar det kanske ingen roll om en boll ryker?

Ett 10-kort går på facila 1595 kr, dvs knappt 160 kr / timme. 20 kr/gång dyrare än Barkarbygolfhall. Det får man nog säga är oerhört prisvärt.

Kom däremot på en till nackdel, det kan vara bökigt med parkering ibland :)
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
niclaska
Inlägg: 30
Blev medlem: 28 mar 2017, 11:57
Ort: Göteborg

World of Golf i Göteborg har Protracers på de flesta utslagsplatserna. I Protracer finns även Virtual Golf, typ simulatorspel för en billig peng.

Slå mot en riktig range året om är svårslaget =)
"Är inte du för arg för att spela golf?"

Driver: Titleist 915 D3 10,5° Aldila X
3W: TaylorMade Rocketballz St2. Diamana 60 X, 15°
3-PW: Titleist 714 AP2 Dynamic Gold X100
Wedgar: Titleist SM6 50°, 54°, 58°
Putter: Ping Karsten TR Anser 2
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

niclaska skrev:World of Golf i Göteborg har Protracers på de flesta utslagsplatserna. I Protracer finns även Virtual Golf, typ simulatorspel för en billig peng.

Slå mot en riktig range året om är svårslaget =)
Ja det är inte dumt alls. Jag kontrar med:
Kista Golfcenter som också kör Protracer och dessutom har infravärme.
Hässelby Golf har också öppet med infravärme.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Enannantanke skrev:
niclaska skrev:World of Golf i Göteborg har Protracers på de flesta utslagsplatserna. I Protracer finns även Virtual Golf, typ simulatorspel för en billig peng.

Slå mot en riktig range året om är svårslaget =)
Ja det är inte dumt alls. Jag kontrar med:
Kista Golfcenter som också kör Protracer och dessutom har infravärme.
Hässelby Golf har också öppet med infravärme.

Kontrar med Ullna Indoor som har protracer (Dock totalt värdelöst tråkigt då den fungerade extremt dåligt när jag var där)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar