Vilken är din coolaste golfpryl?

Här snackar vi allmänt om golf...
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Höll på att rota igenom lite lådor här hemma och hittade lite kul prylar. Så då kom jag att fundera på vad alla andra galna golfare har för coola golfprylar i lådorna hemma eller rentav i bagen? Rota rätt på era prylar, ta en bild och skriv gärna något minne relaterat till prylen här. så kom igen nu, skryt på som bara tusan!

Jag kan börja, hittade den här tjusiga bollen i mina lådor:

Bild

Annika Sörenstams boll från Solheim Cup 2003. Var 11 år då och på plats under söndagen med min pappa och min bror, har just sett Laura Davies smälla iväg en Järn 1 på hål 5 medans vi väntar på att Annikas grupp ska passera. Annikas grupp kliver upp på tee och får vänta lite på gruppen framför, hennes helt enorma caddie låser blicken på mig och börjar rota i fickan och kastar lite försiktigt en boll till mig. Jag tar emot den och fattar inte alls vad som hänt När de spelat vidare kommer en skånsk grabb och säger högt "Woooow! Fick du bollen?!" och jag visar honom den och kanske först då förstår vad jag håller i. Höll den hårt i fickan resten av dagen medan Europa gick och vann på kross!
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National