Svenskgolf

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Nån mer än jag som börjat fundera på vart tidningen Svensk Golf är på väg.
För inte alls längesen var det givet för mig att dagligen surfa in och kolla. På den tiden fanns det mycket matnyttigt i form av golfskolan och en hel del intressanta artiklar. Idag går jag ytterst sällan in på hemsidan och tidningen åker alltsom oftast in i bokhyllan relativt oläst. Känslan är att det allt som oftast inte är några nyheter utan bara sånt som jag redan sett på diverse andra sociala medier. Hade varit intressant att höra vad SGF tycker om tidningen och om den blivit bevarad på önskat sätt sen de valde att sälja den till Egmont Publishing. Känns som Egmont helt klart satsar mer på Golf Digest även om den också har sina brister. Några forumiter som har några funderingar kring Sveriges största golfpublikation? Kanske bara är jag som gillar att läsa en riktig tidning och inte bara kolla runt på sociala medier?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

djerneborn skrev:Nån mer än jag som börjat fundera på vart tidningen Svensk Golf är på väg.
För inte alls längesen var det givet för mig att dagligen surfa in och kolla. På den tiden fanns det mycket matnyttigt i form av golfskolan och en hel del intressanta artiklar. Idag går jag ytterst sällan in på hemsidan och tidningen åker alltsom oftast in i bokhyllan relativt oläst. Känslan är att det allt som oftast inte är några nyheter utan bara sånt som jag redan sett på diverse andra sociala medier. Hade varit intressant att höra vad SGF tycker om tidningen och om den blivit bevarad på önskat sätt sen de valde att sälja den till Egmont Publishing. Känns som Egmont helt klart satsar mer på Golf Digest även om den också har sina brister. Några forumiter som har några funderingar kring Sveriges största golfpublikation? Kanske bara är jag som gillar att läsa en riktig tidning och inte bara kolla runt på sociala medier?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag håller helt med dig, Svensk Golf är framförallt ett reklamblad nuförtiden i mina ögon. Alltid någon riktig guldartikel i den men den är snabbt genombläddrad även här. Golf Digest går åt samma håll även om artiklarna där ofta håller ett högre mått, senaste numret var grymt bland annat.
Men precis som du skriver så slåss de ju mot sociala medier och all annan form av publikationer och det tycker jag att de förlorar, stort.

När vi däremot pratar om deras hemsida? Jag tycker den är hemsk och undrar vem det är som har designat den, lägg där till extremt mycket reklam när du försöker läsa artiklar där och jag undviker sidan så mycket som det går.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Blir mest irriterad på deras clickbait på FB. Tidningen har jag nog inte öppnat sen i våras nån gång. Har nog knappt varit inne på svenskgolf.se utan är bara inne på golf.se och det sällan det med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar