Girighet före förnuft

Här snackar vi allmänt om golf...
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Sandstream skrev:
Enannantanke skrev:Därav min önskan att det införs förköpsmedlemskap 20 för 4500. Skulle sälja som smör i solsken. Hos mig i alla fall ;)
225:-/runda skulle nog de flesta tacka ja till. Frågan är vilken klubb som vill erbjuda det?
Mina tidigare beräkningar gör gällande att GS borde vilja det :). Jag är kanske ett extremfall. Men kolla på detta:
stevvee skrev:snabbt räknat på bara Golfstar så har jag spelat för 88 kr per runda.
Stevvee är ju för fan en ekonomisk katastrof på 2 ben och 14 klubbor. Bara torvorna han slår på en runda kostar mer att reparera än han bidrar med :D. Och han är inte ensam!

Man är så klart glad för de som kan nyttja sina medlemskap på detta vis, det är ju en golfares dröm, men jag tycker det är ett fundamentalt feltänk ekonomiskt att erbjuda detta.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Enannantanke skrev:
Sandstream skrev:
Enannantanke skrev:Därav min önskan att det införs förköpsmedlemskap 20 för 4500. Skulle sälja som smör i solsken. Hos mig i alla fall ;)
225:-/runda skulle nog de flesta tacka ja till. Frågan är vilken klubb som vill erbjuda det?
Mina tidigare beräkningar gör gällande att GS borde vilja det :). Jag är kanske ett extremfall. Men kolla på detta:
stevvee skrev:snabbt räknat på bara Golfstar så har jag spelat för 88 kr per runda.
Stevvee är ju för fan en ekonomisk katastrof på 2 ben och 14 klubbor. Bara torvorna han slår på en runda kostar mer att reparera än han bidrar med :D. Och han är inte ensam!

Man är så klart glad för de som kan nyttja sina medlemskap på detta vis, det är ju en golfares dröm, men jag tycker det är ett fundamentalt feltänk ekonomiskt att erbjuda detta.
Jag har faktiskt bara 13 klubbor :mrgreen:
Ja jag kände själv att jag blev en katastrof för klubben :shock:
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

JohanAdministratör skrev:Själv har jag betalat 425kr / runda på Hofen.

MEN glöm inte att anläggningar har marginaler på produkter ni köper runtom på anläggningarna. Framförallt rangebollar, handskar, peggar, mat och dryck. Där måste man hämta igen på de ibland för låga greenfees/kostnaderna per runda.

Grattis till ett väl nyttjat år på Hofen. Hur många räkmackor á 165 kr har du käkat för att väga upp det snittet? :D. Kommer du vara medlem kommande säsong också, eller var det lotteri-medlemskap? Har för mig det gick på typ 16000? Där snackar vi prisvärt.

Nästa problem är väl att man inte köper sina bollar, handskar, peggar eller ens mat och dryck på anläggningarna? En ramlösa för 30 kr smakar inte lika gott som kranvattnet ens om greenfeen är 50 kr lägre. Eller jo, om det "kalla" kranvattnet är varmt (Kungsängen), eller smakar jordkällare med järnläckage (Kyssinge) eller rent av smakar äggmök (International). Jag känner en kille som kan lösa de problemen i en handvändning förresten...
Så när man försöker ta in pengar på gungorna eftersom karusellen går back så svarar konsumenten med att köpa en egen gunga. Svårt.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

stevvee skrev:
Jag har faktiskt bara 13 klubbor :mrgreen:
Ja jag kände själv att jag blev en katastrof för klubben :shock:
Haha, klubben är jättetacksam för ditt medlemskap, det är ett som är säkert :)
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Enannantanke skrev:
stevvee skrev:
Jag har faktiskt bara 13 klubbor :mrgreen:
Ja jag kände själv att jag blev en katastrof för klubben :shock:
Haha, klubben är jättetacksam för ditt medlemskap, det är ett som är säkert :)
JO det är den ju iofs, kanske GS och alla andra banor jag slår upp 45or till torvor som borde se mig som en gående katastrof. Girig jäkel som spelar för 88 kr per runda
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Själv har jag betalat 425kr / runda på Hofen.
För mig blev det nästan 1000:-/runda :lol:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Enannantanke skrev:
JohanAdministratör skrev:Grattis till ett väl nyttjat år på Hofen. Hur många räkmackor á 165 kr har du käkat för att väga upp det snittet? :D. Kommer du vara medlem kommande säsong också, eller var det lotteri-medlemskap? Har för mig det gick på typ 16000? Där snackar vi prisvärt.
Undra om det inte var 17.900:- i år?
19.900:- blir priset nästa år för dem som hyr en spelrätt på Hofen.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Sandstream skrev:
Enannantanke skrev:
JohanAdministratör skrev:Grattis till ett väl nyttjat år på Hofen. Hur många räkmackor á 165 kr har du käkat för att väga upp det snittet? :D. Kommer du vara medlem kommande säsong också, eller var det lotteri-medlemskap? Har för mig det gick på typ 16000? Där snackar vi prisvärt.
Undra om det inte var 17.900:- i år?
19.900:- blir priset nästa år för dem som hyr en spelrätt på Hofen.
Hmm, har Johan spelat 42 rundor på Hofen i år då? Vilken dröm :).
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Enannantanke skrev:Hmm, har Johan spelat 42 rundor på Hofen i år då? Vilken dröm :).
Det kan han säkert ha gjort.
Själv lirade jag ca 70 totalt men bara 18 på Hofen.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Sandstream skrev:
Enannantanke skrev:Hmm, har Johan spelat 42 rundor på Hofen i år då? Vilken dröm :).
Det kan han säkert ha gjort.
Själv lirade jag ca 70 totalt men bara 18 på Hofen.
Ja där ligger man ju i lä även ett intensivt år. Herregud vad det golfas till höger och vänster. Mestadels till höger hoppas man ju lite avundsjukt... :twisted:
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Skriv svar