2017 - en sammanfattning

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Tävlingsäsongen 2017 för damer o herrar. Här tänker jag närmat på Ulla Janssons 43 poängs rond i mycket dåligt väder och Pontus Fahlgrens fantastiska nedgång i HCP, nä nu skojar jag lite, naturligtvis är det på internationell/svensk ”tour”- nivå jag tänker. Ska först skriva att jag inte kan allt, följer inte alla spelare och så vidare. Här följer mitt axplock av sådant jag tycker ha varit intressant under 2017, lite som stort.
Damtourer
Madelene Sagström – en världsstjärna är född
Anna Nordqvist – en bra säsong, trots körtelfeber – samt en major egentligen fantastiskt, men har inte klart för mig hur sjuk hon varit
Halva Solheimcup – juniorlaget var från Sverige – vad månde bliva
Ladies European tour - en tragisk historia
Herrtourer
Henrik Stensson och Alexander Noren – två stjärnor som fortsatt är med och hugger – något nedgående ranking (tyvärr)
Alexander Björk – kanske något för framtiden
Övriga svenskar är ju tyvärr mest fördettingar eller som glimrar till i en tävling under året och sedan försvinner i den grå medeldimman
Tiger Woods – hur långt räcker vilja och ryggen?
Övrigt
Längden på slagen måste kortas – antar att bollen måste tas tag i. 20 % kortning har nämnts.
Roligt att golfen i Sverige växer, men varför ska det vara så svårt att få kvinnor att intressera sig för golfen
Säsongen 2017 vädermässigt i Sverige, var ju ingen höjdare. Golfbananorna var gröna (lagom med regn varje vecka), men det har blåst en massa och saknar det varma golfkvällarna (bara varit några få).
Noterar att allt fler skiter i att kratta i bunkrar. Eget ansvar är underskattat, men att vara vuxen är väl omodernt.

Vad har ni för några egna reflektioner på 2017.