Golfstar i Spanien

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Phofman skrev:Hur många har redan bokat flyg till Spanien? Jag och en kompis har bokat vistelse i Tarragona/Salou över Valborg.

@Johan hur är beläggningen på banan under Valborg? Får jag som har medlemskap 22-29 år även på Lumine ta med en kompis med 25 % rabatt på greenfee?
Underbart att du ska nyttja Lumine-erbjudanden. Ingen aning om beläggningen under Valborg, ring ned och hör dig för att kontrollera.
Ang.rabatt verkar det som att du får 20% på gäst till medlem.

Här har du en frågor och svar.
https://golfstar.se/wp-content/uploads/ ... Lumine.pdf
Phofman
Inlägg: 28
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:02

Tänkte dela med mig av min resa till Lumine under valborgen. Jag och en kompis åkte och besökte Salou utanför Tarragona mellan fredag-tisdag över valborgen. Perfekt golfväder förutom lite regn och åska under den dagen vi ändå inte hade planerat att spela någon golf.

Vi besökte först Lakes och fick ett extremt dåligt bemötande. Tråkig och arrogant service och blev för scorekort och banguide hänvisade till en ”caddeemaster” som vi överhuvudtaget inte såg röken av vid första tee. Banans skick var bra men inte den roligaste layouten. Platt och rakt utan större svårigheter och naturupplevelser.

Valde att avsluta med två rundor på Hills. En toppbana med svårigheter från tee och med ondulerade och snabba greener. Fanns inget att klaga på, hög spelglädje med variation av allt från doglegs, kortare samt längre hål. Receptionens service var fantastisk och klubbhusets restaurang också riktigt bra med en fin utsikt över Salou och hål 18. Det var som natt och dag mellan atmosfären på lakes och hills.

Avslutningsvis, aldrig fullt på banan och de som väl spelade var allt som oftast svenskar. Jag rekommenderar alla golfstarmedlemmar att åka ner och spela På Lumine. Jag åker tillbaka nästa valborg.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Phofman skrev:Tänkte dela med mig av min resa till Lumine under valborgen...
Tack för rapporten! :)
Phofman
Inlägg: 28
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:02

Tänkte åka ner igen och besöka Lumine i december. Någon som har varit och spelat golf i Spanien i december månad och vet hur vädret är där då? Är det för dåligt eller är det hyfsat varmt fortfarande i december?
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Phofman skrev:Tänkte åka ner igen och besöka Lumine i december. Någon som har varit och spelat golf i Spanien i december månad och vet hur vädret är där då? Är det för dåligt eller är det hyfsat varmt fortfarande i december?
Jag har bara spelat på syndikaten, där är det kanKe 10 regndagar i december. Solen framme är det shortsväder, men ganska kyligt på kvällarna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Har nu också provat Lumine och var mycket nöjd med banorna och anläggningen. Mitt eget spel var det sämsta det varit på hela året vilket såklart var trist, men solen sken så det gick att spela på ändå.

Spelade Hills två gånger och Lakes en gång. Hills var en trevligare bana p.g.a. omgivningarna och och det mer kuperade landskapet än Lakes. Dock var övningsområdet mycket bättre på Lakes, på Hills range var endast järnklubbor tillåtna av förståeliga skäl.

Greener var mycket fina och extremt snabba. Hade man en nedförsputt var det bara att räkna med en tre-putt. Bra bunkrar med mjuk och fluffig sand, inget man är bortskämd med i Sverige direkt. Tjock och saftig ruff som det endast gällde att komma ut ur. Fairways var OK, bollen blev extremt jordig hela tiden och de vi spelade med rengjorde bollen på fairway.

Det bästa på Lumine var faktiskt bemötande från personalen, extremt trevliga och mycket högre standard på service än resten av Tarragona som var lite av en besvikelse.

Kommer trots detta nog inte åka tillbaka och det beror på det lite krångliga läget. Vi spelade med några Islänningar som trodde de hade bokat boende bredvid bana, men behövde ändå ta taxi varje dag. Åker jag på golfsemester i Spanien igen vill jag nog hellre bo på gångavstånd till banan i egen lägenhet.
Hcp: ~12
Skriv svar