GolfStar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Sandstream skrev: 12 sep 2018, 10:11 Fick precis ett mail från Golfstar med ett erbjudande om rabatt på nästa års Play All (som blir Large nästa år).
Priset är helt okej men det finns ett par saker som gör att jag inte kommer att teckna något nytt medlemskap då jag spelar mest på Kungsängen.

1. Bunkrarna på Kings. De är ett skämt och måste åtgärdas till nästa år.
2. Rangen. Den har varit ett sorgebarn för Kungsängen och missköts under flera år.

Men det värsta står att läsa längst ner i mailet:
"Vi förbehåller oss rätten att såväl lägga till som att ta bort en eller ett par av banorna till säsongen 2019".

Skojar de? Vem vill betala in i förskott för att sen få veta att just deras bana inte längre ingår? :shock:
+1

Har flyttat från västerort till Nacka under sommaren och visst är det positivt att de säger "Du som mest spelar söder om city ska veta att vi arbetar extra hårt för att hitta nya samarbetsanläggningar just där.", men ovissheten kommer definitivt att göra att jag väntar med att förnya.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

korben skrev: 04 okt 2018, 09:48
Sandstream skrev: 12 sep 2018, 10:11 Fick precis ett mail från Golfstar med ett erbjudande om rabatt på nästa års Play All (som blir Large nästa år).
Priset är helt okej men det finns ett par saker som gör att jag inte kommer att teckna något nytt medlemskap då jag spelar mest på Kungsängen.

1. Bunkrarna på Kings. De är ett skämt och måste åtgärdas till nästa år.
2. Rangen. Den har varit ett sorgebarn för Kungsängen och missköts under flera år.

Men det värsta står att läsa längst ner i mailet:
"Vi förbehåller oss rätten att såväl lägga till som att ta bort en eller ett par av banorna till säsongen 2019".

Skojar de? Vem vill betala in i förskott för att sen få veta att just deras bana inte längre ingår? :shock:
+1

Har flyttat från västerort till Nacka under sommaren och visst är det positivt att de säger "Du som mest spelar söder om city ska veta att vi arbetar extra hårt för att hitta nya samarbetsanläggningar just där.", men ovissheten kommer definitivt att göra att jag väntar med att förnya.
Det har kommit ett nytt mail med en bekräftelse på vilka banor som kommer vara definitivt tillgängliga 2019. Eftersom jag bor i Bromma så är Golfstar bäst för mig, men hade jag bott söder om stan hade jag kollat runt.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Idag damp en faktura ner för 2019 medlemskap för Golfstar med senaste betaldatum 2018-12-08. Hur mycket jag än älskar Bodaholm som bana kanske jag helt enkelt skiter i Golfstar nästa år.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

stevvee skrev: 15 nov 2018, 12:18 Idag damp en faktura ner för 2019 medlemskap för Golfstar med senaste betaldatum 2018-12-08. Hur mycket jag än älskar Bodaholm som bana kanske jag helt enkelt skiter i Golfstar nästa år.
Varför och vilken bana blir det istället?

Jag förstår kritiken mot Golfstar som många verkar ha, men tycker nog inte att Golfstar sticker ut extra negativt på något sätt jämför med andra banor i samma prisklass.

Sen är jag förvisso uppväxt med den sunkigaste banan i hela stockholmsområdet, så jag har kanske andra refrensramar :lol: .
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:
stevvee skrev: 15 nov 2018, 12:18 Idag damp en faktura ner för 2019 medlemskap för Golfstar med senaste betaldatum 2018-12-08. Hur mycket jag än älskar Bodaholm som bana kanske jag helt enkelt skiter i Golfstar nästa år.
Varför och vilken bana blir det istället?

Jag förstår kritiken mot Golfstar som många verkar ha, men tycker nog inte att Golfstar sticker ut extra negativt på något sätt jämför med andra banor i samma prisklass.

Sen är jag förvisso uppväxt med den sunkigaste banan i hela stockholmsområdet, så jag har kanske andra refrensramar :lol: .
Inte en aning men finns väll några runtomkring jag kan välja på. Till och med beredd att ta Bro Bålsta och skaffa mig 40 minuter till banan istället för 15 till Boda som jag har idag.

Jag tycker Golfstar har blivit sämre och sämre för varje år och speciellt kvaliten på banorna. Det var under en två månaders period där jag hellre betalade greenfee hos andra istället för att spela på egna banor som gjorde att jag började tveka på mitt medlemskap. Och nu när medlemskapet kommer redan nu för inbetalning blir jag bara irriterad. Kanske fler som gör så men jag tycker det är riktigt jäkla dåligt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev: 15 nov 2018, 12:18 Idag damp en faktura ner för 2019 medlemskap för Golfstar med senaste betaldatum 2018-12-08. Hur mycket jag än älskar Bodaholm som bana kanske jag helt enkelt skiter i Golfstar nästa år.
Det där är ju enbart ett erbjudande. Lägg den åt sidan och bestäm dig när banorna öppnar igen.

För info så kom idag ett besked om att ny vattentillförsel ska byggas på Waxholm som gör banan självförsörjande ifall torkan är framme igen. Även samma sak kommer göras på Lindö. Större nyheter kommer publiceras om det på webben inom hyfsat kort.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev: 15 nov 2018, 14:53
stevvee skrev: 15 nov 2018, 12:18 Idag damp en faktura ner för 2019 medlemskap för Golfstar med senaste betaldatum 2018-12-08. Hur mycket jag än älskar Bodaholm som bana kanske jag helt enkelt skiter i Golfstar nästa år.
Det där är ju enbart ett erbjudande. Lägg den åt sidan och bestäm dig när banorna öppnar igen.

För info så kom idag ett besked om att ny vattentillförsel ska byggas på Waxholm som gör banan självförsörjande ifall torkan är framme igen. Även samma sak kommer göras på Lindö. Större nyheter kommer publiceras om det på webben inom hyfsat kort.
Jo visst allt går ju att säga upp. Men hetsen kring att betala 19 medlemskap nu har jag svårt att acceptera och det ger dåliga vibbar för organisationen som redan har ett skadat rykte.

Fakturan är ställd till 8/12 men för att nyttja boka tidigt erbjudande skall man bortse från fakturan och betala i webbshoppen innan 30/11.
Sedan hänvisar man till att skynda att betala för att man ej skall missa svensk golf tidning (gud förbjude den missen :mrgreen: )

Kanske bara är jag men jag förstår inte vitsen med fakturan överhuvudtaget (om den nu inte var ställd till förfallodatum 31/1)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev: 15 nov 2018, 20:34
JohanAdministratör skrev: 15 nov 2018, 14:53
stevvee skrev: 15 nov 2018, 12:18 Idag damp en faktura ner för 2019 medlemskap för Golfstar med senaste betaldatum 2018-12-08. Hur mycket jag än älskar Bodaholm som bana kanske jag helt enkelt skiter i Golfstar nästa år.
Det där är ju enbart ett erbjudande. Lägg den åt sidan och bestäm dig när banorna öppnar igen.

För info så kom idag ett besked om att ny vattentillförsel ska byggas på Waxholm som gör banan självförsörjande ifall torkan är framme igen. Även samma sak kommer göras på Lindö. Större nyheter kommer publiceras om det på webben inom hyfsat kort.
Jo visst allt går ju att säga upp. Men hetsen kring att betala 19 medlemskap nu har jag svårt att acceptera och det ger dåliga vibbar för organisationen som redan har ett skadat rykte.

Fakturan är ställd till 8/12 men för att nyttja boka tidigt erbjudande skall man bortse från fakturan och betala i webbshoppen innan 30/11.
Sedan hänvisar man till att skynda att betala för att man ej skall missa svensk golf tidning (gud förbjude den missen :mrgreen: )

Kanske bara är jag men jag förstår inte vitsen med fakturan överhuvudtaget (om den nu inte var ställd till förfallodatum 31/1)
Det är samma över hela Sverige och det är specifikt för golfbranschen. Det är en säsongsbusiness som behöver intäkter året runt. Därav faktureringen inför det nya året. Det är inget nytt. Så är det i alla klubbar/golfföretag över hela Sverige. Vissa har ju till och med krav och hotar med uteslutning ur klubben om man inte betalar i tid.

Det är en förlegad bransch på så sätt. Tycker du att Sollentunas, Viksjös och Botkyrkas rykte påverkas negativt när de skickar sina fakturor i okt/nov/dec också?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev: 16 nov 2018, 12:19
stevvee skrev: 15 nov 2018, 20:34
JohanAdministratör skrev: 15 nov 2018, 14:53

Det där är ju enbart ett erbjudande. Lägg den åt sidan och bestäm dig när banorna öppnar igen.

För info så kom idag ett besked om att ny vattentillförsel ska byggas på Waxholm som gör banan självförsörjande ifall torkan är framme igen. Även samma sak kommer göras på Lindö. Större nyheter kommer publiceras om det på webben inom hyfsat kort.
Jo visst allt går ju att säga upp. Men hetsen kring att betala 19 medlemskap nu har jag svårt att acceptera och det ger dåliga vibbar för organisationen som redan har ett skadat rykte.

Fakturan är ställd till 8/12 men för att nyttja boka tidigt erbjudande skall man bortse från fakturan och betala i webbshoppen innan 30/11.
Sedan hänvisar man till att skynda att betala för att man ej skall missa svensk golf tidning (gud förbjude den missen :mrgreen: )

Kanske bara är jag men jag förstår inte vitsen med fakturan överhuvudtaget (om den nu inte var ställd till förfallodatum 31/1)
Det är samma över hela Sverige och det är specifikt för golfbranschen. Det är en säsongsbusiness som behöver intäkter året runt. Därav faktureringen inför det nya året. Det är inget nytt. Så är det i alla klubbar/golfföretag över hela Sverige. Vissa har ju till och med krav och hotar med uteslutning ur klubben om man inte betalar i tid.

Det är en förlegad bransch på så sätt. Tycker du att Sollentunas, Viksjös och Botkyrkas rykte påverkas negativt när de skickar sina fakturor i okt/nov/dec också?
Att säga det är samma över hela Sverige är nog att ta i ? Vad jag minns så fick jag inte min Golfstar faktura förens dec förra året med betalning senast sista januari eller något liknande det var iaf betalning 2018 och inte 2017. Det är det jag reagerar mycket på.

Vet ingenting om dom klubbarna alls så har inte en aning hur deras medlemmar tycker eller reagerar.
Går Golfstar bra och det inte alls är pga det som man försöker hetsa folk att betala tidigare med rabatter osv så fine då är det så. Men känslan jag får är något helt annat pga vissa omständigheter. Tyvärr måste jag säga då det var riktigt jäkla bra och ett självklart val för mig för 2 år sedan!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

En sak jag inte förstår är varför Golfstar skickar ut fakturor på medlemskapspriserna om man redan är medlem. Nu måste man aktivt säga upp sitt medlemskap om man inte vill betala nu direkt i februari. En sak till jag undrar är om det kommer komma ett krav från inkasso om man inte vill vara medlem längre och skiter i att betala fakturan?

Jag frågar åt en vän som undrar, själv har jag betalat treårsmedlemskap vilket börjar kännas lite onödigt eftersom polarna funderar på att gå ur och då sitter jag fast själv med två års medlemsskap till för att Golfstar verkar skicka ut hotbrev i princip. Det står "obetald faktura" samt att det finns förfallodatum. Varför inte bara skicka ut vanliga inbetalningskort?
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
Skriv svar