GolfStar

Här snackar vi allmänt om golf...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev: 21 aug 2018, 11:57 Om man är 22-29 år, har man inte då oftast ett arbete precis som de som är 30 år och uppåt?
Jag förstår inte att prisökningen har blivit en sådan stor grej för de unga karriäristerna eller de unga som ändå inte har stora familjer eller hem att underhålla.

Är det inte i den åldern man har som mest pengar för sig själv?

I stort sett alla över 30 år som jag har träffat säger ju att det är sjukt att de under 29 år ska ha sådana stora subventioner.
Är väll ingen som gnällt på priserna förutom en person som anser att det är onödigt att teckna medlemskap som täcker upp innan 14 då en runda på boda kan ta upp mot 5.5 timmar (DET ÄR GALET LÅNGSAMT )
Eller har jag fel ?

Personligen så är inte priset det jag bryr mig om utan kvaliten på banan. Jag är ju inte beredd att betala hur mycket som helst när man känner att man inte vill åka till banan och spela trots spelsug. Jag har mer sug att lira Greenfee just nu på andra banor och lagt några tusen på det senaste 2 månaderna trots att jag har golfstar abonnemang.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev: 21 aug 2018, 12:14
JohanAdministratör skrev: 21 aug 2018, 11:57 Om man är 22-29 år, har man inte då oftast ett arbete precis som de som är 30 år och uppåt?
Jag förstår inte att prisökningen har blivit en sådan stor grej för de unga karriäristerna eller de unga som ändå inte har stora familjer eller hem att underhålla.

Är det inte i den åldern man har som mest pengar för sig själv?

I stort sett alla över 30 år som jag har träffat säger ju att det är sjukt att de under 29 år ska ha sådana stora subventioner.
Är väll ingen som gnällt på priserna förutom en person som anser att det är onödigt att teckna medlemskap som täcker upp innan 14 då en runda på boda kan ta upp mot 5.5 timmar (DET ÄR GALET LÅNGSAMT )
Eller har jag fel ?

Personligen så är inte priset det jag bryr mig om utan kvaliten på banan. Jag är ju inte beredd att betala hur mycket som helst när man känner att man inte vill åka till banan och spela trots spelsug. Jag har mer sug att lira Greenfee just nu på andra banor och lagt några tusen på det senaste 2 månaderna trots att jag har golfstar abonnemang.
Vi får mycket gnäll på andra ställen än här och främst från kategorin 22-29.

Nej, om man betalar uppemot 9000kr så ska ju leverans vara riktigt bra eftersom det är bland det högsta du kan betala i Sverige för ett medlemskap.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev: 21 aug 2018, 14:34
stevvee skrev: 21 aug 2018, 12:14
JohanAdministratör skrev: 21 aug 2018, 11:57 Om man är 22-29 år, har man inte då oftast ett arbete precis som de som är 30 år och uppåt?
Jag förstår inte att prisökningen har blivit en sådan stor grej för de unga karriäristerna eller de unga som ändå inte har stora familjer eller hem att underhålla.

Är det inte i den åldern man har som mest pengar för sig själv?

I stort sett alla över 30 år som jag har träffat säger ju att det är sjukt att de under 29 år ska ha sådana stora subventioner.
Är väll ingen som gnällt på priserna förutom en person som anser att det är onödigt att teckna medlemskap som täcker upp innan 14 då en runda på boda kan ta upp mot 5.5 timmar (DET ÄR GALET LÅNGSAMT )
Eller har jag fel ?

Personligen så är inte priset det jag bryr mig om utan kvaliten på banan. Jag är ju inte beredd att betala hur mycket som helst när man känner att man inte vill åka till banan och spela trots spelsug. Jag har mer sug att lira Greenfee just nu på andra banor och lagt några tusen på det senaste 2 månaderna trots att jag har golfstar abonnemang.
Vi får mycket gnäll på andra ställen än här och främst från kategorin 22-29.

Nej, om man betalar uppemot 9000kr så ska ju leverans vara riktigt bra eftersom det är bland det högsta du kan betala i Sverige för ett medlemskap.
Kanske något som klubbarna har dukat under längre tid med just subventionerna och man förväntar sig att det skall vara billigt och därför gnälls det på priset i slutändan ? Eller är det dom här små höjningarna som många klubbar gör varje år som stör, tänker mig själv in i ex tv abonemang som man tecknar för ett pris men sen efter 3 år är det ett helt nytt pris.
Vet många klubbar som höjt bara någon 500 per år och jag tror det är sämre i längden än att höja ex 1250 direkt och sen 250 sista året.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 21 aug 2018, 11:57 Om man är 22-29 år, har man inte då oftast ett arbete precis som de som är 30 år och uppåt?
Jag förstår inte att prisökningen har blivit en sådan stor grej för de unga karriäristerna eller de unga som ändå inte har stora familjer eller hem att underhålla.

Är det inte i den åldern man har som mest pengar för sig själv?

I stort sett alla över 30 år som jag har träffat säger ju att det är sjukt att de under 29 år ska ha sådana stora subventioner.
Håller med dig Johan. Innan man skaffar familj kan man ju lägga "alla pengar" på sin hobby och det gjorde de flesta av mina vänner i den åldern.

Såg ett inlägg på Facebook där den tidigare ägaren av Kungsängen, Joakim Sabel via Top Tee, var bekymrad över Golfstars ekonomi.
Något måste uppenbarligen göras och att subventionera vissa medlemsformer är knappast hållbart i längden.

9.000:- är för övrigt inte någon jättekostnad utslaget på ett år.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vad är en medlemsrond värd tycker ni?

Förra året lirade jag 37 varv på Bro Hof och betalade 17.000kr = 459kr/runda. Det var sjukt värt. Även om det så här i efterhand är rätt dyrt..

GolfStars dyraste spelavgift Large är 8500 som dessutom är friskvårdsberättigat.
Vid
10 rundor = 850kr är det inte värt det.
20 = 425 nja..
30 = 285 nu närmar vi oss..
40 = 212 värt..
50 = 170 mkt värt..

Väljer du S och spelar på de tiderna så är motsvarande priser
10 = 550
20 = 275
30 = 183
40 = 137
50 = 110


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Vad är en medlemsrond värd tycker ni?

Förra året lirade jag 37 varv på Bro Hof och betalade 17.000kr = 459kr/runda. Det var sjukt värt. Även om det så här i efterhand är rätt dyrt..

GolfStars dyraste spelavgift Large är 8500 som dessutom är friskvårdsberättigat.
Vid
10 rundor = 850kr är det inte värt det.
20 = 425 nja..
30 = 285 nu närmar vi oss..
40 = 212 värt..
50 = 170 mkt värt..

Väljer du S och spelar på de tiderna så är motsvarande priser
10 = 550
20 = 275
30 = 183
40 = 137
50 = 110


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det beror väll lite på. Tar 459 kr för rundan före 110 kr per runda om den för 459 ger en bättre upplevelse och spelglädje. Spela för 110 kr och det är en tråkigt bana eller har låg kvalite är inte kul.

Men det beror ju på vad man prioriterar, enbart kvantitet eller kvalitet och hur känslig man är som spelare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 25 aug 2018, 06:10 Vad är en medlemsrond värd tycker ni?
Det finns så mycket som går in i att svara på den frågan så det är för mig svårt att avgöra. Personligen tror jag att jag hade värderat de 17.000kr för Bro Hof högre än värdet du får på Golfstar. För mig handlar det så mycket om kvalité/upplevelse/design.

Men å andra sidan, hade jag inte haft den ekonomin eller varit villig att lägga den slanten på ett medlemskap så blir diskussionen en annan. Då hade det varit svårare. Troligen skulle det då mer handlat om hur många rundor jag trodde mig jag skulle spela på ett år.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Small verkar passa mig perfekt. Spelar nästan uteslutande före 8.00 ändå och annars kan man ju välja nån av de andra banorna om man tvunget måste spela på förmiddag/lunch (och är sugen på 5,5 timmars rond?)

Jag vet att ämnet diskuterats tidigare och jag tycker fortfarande prissättningen är skev. Den som sliter mest betalar överlägset minst. Men men, det är väl en omöjlig ekvation.

Kommer Golfstar upphöra med Smartgolfa-samarbetet kommande säsong månne?
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Fick precis ett mail från Golfstar med ett erbjudande om rabatt på nästa års Play All (som blir Large nästa år).
Priset är helt okej men det finns ett par saker som gör att jag inte kommer att teckna något nytt medlemskap då jag spelar mest på Kungsängen.

1. Bunkrarna på Kings. De är ett skämt och måste åtgärdas till nästa år.
2. Rangen. Den har varit ett sorgebarn för Kungsängen och missköts under flera år.

Men det värsta står att läsa längst ner i mailet:
"Vi förbehåller oss rätten att såväl lägga till som att ta bort en eller ett par av banorna till säsongen 2019".

Skojar de? Vem vill betala in i förskott för att sen få veta att just deras bana inte längre ingår? :shock:
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 12 sep 2018, 10:11 Fick precis ett mail från Golfstar med ett erbjudande om rabatt på nästa års Play All (som blir Large nästa år).
Priset är helt okej men det finns ett par saker som gör att jag inte kommer att teckna något nytt medlemskap då jag spelar mest på Kungsängen.

1. Bunkrarna på Kings. De är ett skämt och måste åtgärdas till nästa år.
2. Rangen. Den har varit ett sorgebarn för Kungsängen och missköts under flera år.

Men det värsta står att läsa längst ner i mailet:
"Vi förbehåller oss rätten att såväl lägga till som att ta bort en eller ett par av banorna till säsongen 2019".

Skojar de? Vem vill betala in i förskott för att sen få veta att just deras bana inte längre ingår? :shock:
Känner precis som du med skillnaden att jag inte riktigt bestämt mig än. Mest för att det inte finns något självklart alternativ heller. Nu blir jag lite stressad för känns som man måste bestämma sig innan erbjudandet går ut. Jag kan nog ge Golfstar ett år till.
Hcp: ~12
Skriv svar