GolfStar

Här snackar vi allmänt om golf...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Skendarn skrev:En sak jag inte förstår är varför Golfstar skickar ut fakturor på medlemskapspriserna om man redan är medlem. Nu måste man aktivt säga upp sitt medlemskap om man inte vill betala nu direkt i februari. En sak till jag undrar är om det kommer komma ett krav från inkasso om man inte vill vara medlem längre och skiter i att betala fakturan?

Jag frågar åt en vän som undrar, själv har jag betalat treårsmedlemskap vilket börjar kännas lite onödigt eftersom polarna funderar på att gå ur och då sitter jag fast själv med två års medlemsskap till för att Golfstar verkar skicka ut hotbrev i princip. Det står "obetald faktura" samt att det finns förfallodatum. Varför inte bara skicka ut vanliga inbetalningskort?
Jag mejlade och tackade för mig. Dom svarade upp snabbt och trevligt.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag har fått 3-4 st brev från Golfstar sen november och alla går oöppnade direkt i papperskorgen. Vill jag ha något medlemskap så köper jag det i shoppen.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Betalning/faktura är en seg historia som vi på GolfStar arbetar hårt med just nu för att hitta ett flexiblare verktyg där kunderna själva får mer att säga till om.

Skälet till att GolfStar och alla andra klubbar i Sverige ber sina medlemmar att säga upp sitt avtal eller betala in är på grund av stelhet i medlemshanteringsverktyget. Om din klubb har dig registrerad som medlem, måste klubben betala in GIT-avgiften för dig när förbundet gör medlemsräkningen. Vilket är 275kr/medlem ungefär.

Tänk vilken kostnad det innebär för GolfStar om 10.000 pers ligger och kostar 275kr vid första medlemsräkningen. Och GolfStar blir tvingade av förbundet att betala in 2.750.000kr trots att man inte vet om de 10.000 personerna ska köpa ett medlemskap.

Det var exakt det som hände Tjusta GK inför säsongen 18. De hade inte rensat sina medlemsregister vilket innebar att förbundet räknade deras medlemmar och skickade ut en faktura på ett par hundra tusen kronor. Den kunde inte Tjusta GK betala vilket resulterade att klubben försattes i konkurs.

Sen är fakturorna/påminnelserna som skickas ut inte särskilt bra eftersom de uppfattas som tvingande. Vilket de inte alls är. Om du skiter i att betala så rensar vi bort dig ur våra register sista dagen innan medlemsräkningen.

Nu kikar vi på en partner som låter kunden helt själv välja hur den vill betala. Månadsvis, delat på 6 mån eller hur många månader du vill. Via kreditkort, betalkort, bank, swish eller casha allt på en gång. Du får själv välja helt hur du vill betala. Jag tror det kommer förbättra upplevelsen rejält mycket.

Har ni sett nya PLAY ONE förresten? Någon som kommer nappa på det?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Betalning/faktura är en seg historia som vi på GolfStar arbetar hårt med just nu för att hitta ett flexiblare verktyg där kunderna själva får mer att säga till om.

Skälet till att GolfStar och alla andra klubbar i Sverige ber sina medlemmar att säga upp sitt avtal eller betala in är på grund av stelhet i medlemshanteringsverktyget. Om din klubb har dig registrerad som medlem, måste klubben betala in GIT-avgiften för dig när förbundet gör medlemsräkningen. Vilket är 275kr/medlem ungefär.

Tänk vilken kostnad det innebär för GolfStar om 10.000 pers ligger och kostar 275kr vid första medlemsräkningen. Och GolfStar blir tvingade av förbundet att betala in 2.750.000kr trots att man inte vet om de 10.000 personerna ska köpa ett medlemskap.

Det var exakt det som hände Tjusta GK inför säsongen 18. De hade inte rensat sina medlemsregister vilket innebar att förbundet räknade deras medlemmar och skickade ut en faktura på ett par hundra tusen kronor. Den kunde inte Tjusta GK betala vilket resulterade att klubben försattes i konkurs.

Sen är fakturorna/påminnelserna som skickas ut inte särskilt bra eftersom de uppfattas som tvingande. Vilket de inte alls är. Om du skiter i att betala så rensar vi bort dig ur våra register sista dagen innan medlemsräkningen.

Nu kikar vi på en partner som låter kunden helt själv välja hur den vill betala. Månadsvis, delat på 6 mån eller hur många månader du vill. Via kreditkort, betalkort, bank, swish eller casha allt på en gång. Du får själv välja helt hur du vill betala. Jag tror det kommer förbättra upplevelsen rejält mycket.

Har ni sett nya PLAY ONE förresten? Någon som kommer nappa på det?
Ja jag såg det. Kungsängen var 1000kr billigare än dyraste paketet så nja jag är skeptisk.

Hade hoppats på Bodaholm för älskar banan men för dyr för play one tycker jag. Blir Bro Bålsta för mig istället


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev:
Ja jag såg det. Kungsängen var 1000kr billigare än dyraste paketet så nja jag är skeptisk.

Hade hoppats på Bodaholm för älskar banan men för dyr för play one tycker jag. Blir Bro Bålsta för mig istället


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kul med BB, då kommer jag och lirat där med dig och Wisell!
Mellan BB och Kungsängen skiljde det väl bara 500:-?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:
stevvee skrev:
Ja jag såg det. Kungsängen var 1000kr billigare än dyraste paketet så nja jag är skeptisk.

Hade hoppats på Bodaholm för älskar banan men för dyr för play one tycker jag. Blir Bro Bålsta för mig istället


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kul med BB, då kommer jag och lirat där med dig och Wisell!
Mellan BB och Kungsängen skiljde det väl bara 500:-?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Ja absolut det får du göra !
Ja blir kul att ha BB som hemmabana även om det blir en del åka för mig. Men kortare rondtider och bra bana väger upp.

600kr billigare än Kungsängen men det jag tänkte på var skillnad mellan Kungsängen och största paketet inom Golfstar för fritt spel överallt.

Kommer nog gästspela på Bodaholm däremot, den banan gillar jag verkligen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 03 feb 2019, 11:34 Betalning/faktura är en seg historia som vi på GolfStar...
Tackar för infon Johan! :)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Som sagt, 1000:- mindre för Kungsängen med Play One är ju iofs en rabatt men alldeles för liten för att locka mig.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Läser idag att GolfStar nu tar nästa steg i att bygga sin verksamhet.


”Konkret innebär detta att vi i samverkan med Svenska Golfförbundet kommer att byta namn på GolfStar Kungsängen till GolfStar Golf Club.

GolfStar Brollsta, International och Kyssinge kommer att avvecklas som egna A1-klubbar och medlemmarna i dessa klubbar kommer att flyttas över till GolfStar Golf Club.”

Det här är första steget mot en helt ny typ av golfklubb som jag inte sett i Sverige förut.
Det ska bli riktigt spännande att se vad klubben kan åstadkomma eftersom den kommer drivas med starka kommersiella intressen.

Saker som vore roliga:

Ett starkt serielag som utmanar om SM. Det vore kommersiellt bra eftersom det kommer locka fler duktiga golfare till anläggningen.

Juniorverksamhet.

En egen Tour. Med fyra anläggningar, och totalt 5 18-hålsbanor + 2 bra 9-hålsbanor finns det många möjligheter till en varierande tourverksamhet över slingorna.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:
GolfStar Brollsta, International och Kyssinge kommer att avvecklas som egna A1-klubbar och medlemmarna i dessa klubbar kommer att flyttas över till GolfStar Golf Club.”


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

Vad betyder detta? Att GS köpt Brollsta, International och kyssinge?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar