GolfStar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Enannantanke skrev:Spännande, det stod att den ingick när jag köpte medlemskapet...

Saxat nyss:
All Days STHLM:
Bodaholm, Brollsta 18+9-hål, Bromma, Gripsholm, International, Kungsängen Kings, Kungsängen Queens, Kyssinge 18+9-hål, Lindö Dal, Lindö Park, Lindö Äng, Lisinge, Lövsättra, Riksten, Sundsta 18+9-hål, Viksberg, Waxholm 18+9-hål
Mailade med dem i helgen och fick svaret att Kings inte ingick.

Vart saxade du det där ifrån? Hittar det inte här: https://www.cloudgolf.se/medlemskap/
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Sandstream skrev:
Enannantanke skrev:Spännande, det stod att den ingick när jag köpte medlemskapet...

Saxat nyss:
All Days STHLM:
Bodaholm, Brollsta 18+9-hål, Bromma, Gripsholm, International, Kungsängen Kings, Kungsängen Queens, Kyssinge 18+9-hål, Lindö Dal, Lindö Park, Lindö Äng, Lisinge, Lövsättra, Riksten, Sundsta 18+9-hål, Viksberg, Waxholm 18+9-hål
Mailade med dem i helgen och fick svaret att Kings inte ingick.

Vart saxade du det där ifrån? Hittar det inte här: https://www.cloudgolf.se/medlemskap/
Finns i FAQ:
https://www.cloudgolf.se/support/faq/ar ... 5001303669

Du får gärna driva frågan :). Man har ju fattat ett beslut baserat på det där... Annars får man väl anta att de hör av sig.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Enannantanke skrev:Finns i FAQ: https://www.cloudgolf.se/support/faq/ar ... 5001303669

Du får gärna driva frågan :). Man har ju fattat ett beslut baserat på det där... Annars får man väl anta att de hör av sig.
Jag kommer inte att driva något eftersom jag inte tänker köpa något medlemskap där inte Kings ingår men jag uppmanar alla som köpt medlemskap via Forslunds, Cloud Golf etc att kolla upp vad som ingår innan ni försöker spela er första runda. Har kompisar med dessa medlemskap och det vi lyckats lista ut är att Kings kan ha ingått om man betalade sin medlemsavgift senast 2017-12-31.

Här är svaret från Cloud Golf på varför Kings inte nämns under All Days:
Kundtjänst (CloudGC Support)
3 feb. 12:14 CET
Kings ingår inte.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Sandstream skrev:
Enannantanke skrev:Finns i FAQ: https://www.cloudgolf.se/support/faq/ar ... 5001303669

Du får gärna driva frågan :). Man har ju fattat ett beslut baserat på det där... Annars får man väl anta att de hör av sig.
Jag kommer inte att driva något eftersom jag inte tänker köpa något medlemskap där inte Kings ingår men jag uppmanar alla som köpt medlemskap via Forslunds, Cloud Golf etc att kolla upp vad som ingår innan ni försöker spela er första runda. Har kompisar med dessa medlemskap och det vi lyckats lista ut är att Kings kan ha ingått om man betalade sin medlemsavgift senast 2017-12-31.

Här är svaret från Cloud Golf på varför Kings inte nämns under All Days:
Kundtjänst (CloudGC Support)
3 feb. 12:14 CET
Kings ingår inte.
Aha, det är ett annat medlemskap... Det jag signade för finns inte att köpa längre. Där hade man lite flax.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Nya medlemsformer på Golfstar. Positivt för vissa negativt för andra. Ser nog mest positivt ur rent medlemsperspektiv.
men bokningsmässigt kan det bli betydligt svårare att komma ut och spela.

https://golfstar.se/hostkampanj?goal=0_ ... 874428db3a
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 07 aug 2018, 08:42 Nya medlemsformer på Golfstar. Positivt för vissa negativt för andra. Ser nog mest positivt ur rent medlemsperspektiv.
men bokningsmässigt kan det bli betydligt svårare att komma ut och spela.

https://golfstar.se/hostkampanj?goal=0_ ... 874428db3a
Vet att det gnälls en del från de som har Kungsängen som hemmabana och det faktum att det är svårt att komma ut på helgerna.

Förstår att Golfstar vill ha så många medlemmar som möjligt men samtidigt så mer eller mindre dödar de klubbkänslan. Förr kände man igen många som spelade men nu är det som att komma till vilken "bortaklubb" som helst.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev: 07 aug 2018, 09:27
stevvee skrev: 07 aug 2018, 08:42 Nya medlemsformer på Golfstar. Positivt för vissa negativt för andra. Ser nog mest positivt ur rent medlemsperspektiv.
men bokningsmässigt kan det bli betydligt svårare att komma ut och spela.

https://golfstar.se/hostkampanj?goal=0_ ... 874428db3a
Vet att det gnälls en del från de som har Kungsängen som hemmabana och det faktum att det är svårt att komma ut på helgerna.

Förstår att Golfstar vill ha så många medlemmar som möjligt men samtidigt så mer eller mindre dödar de klubbkänslan. Förr kände man igen många som spelade men nu är det som att komma till vilken "bortaklubb" som helst.
Jo det får en ju att börja kolla lite andra klubbar att bli medlem i istället faktiskt. Sen har ju banorna tappat kvaliten för varje år som gått tycker jag.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

De nya medlemskapen är ganska intressant för mig som alltid spelar efter 14 när ljuset tillåter för slippa gå ut när det är som flest folk på banan. Att gå ut 16 på en lördag eftermiddag är ofta optimalt. Det är omöjligt att veta, men det känns som att det kanske blir mer folk då efter 14 än vad det är idag och det skulle jag tycka är tråkigt eftersom jag vill kunna gå i en två-boll på 3.5 timmar. Prishöjningen på 500 kronor för fullt medlemskap var väntat, men vid 9.000 kronor börjar det svida i plånboken. Kanske blir det tomt innan 14 nu? Hade man vetat, så visste man hur man skulle göra för nästa år. Nu blir det en gissning.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

För info så bytte jag namn på tråden till GolfStars medlemspriser för att göra namnet mer neutralt då det var en äldre tråd som fått liv igen.

Input på några av kommentarerna ovan.

Klubbkänslan är upp till varje klubb att odla. GolfStar är ju ingen golfklubb, utan ett företag som driver golfanläggningar och säljer medlemskap och spel på dessa.

På vissa av anläggningarna finns det golfklubbar aktiva, t.ex Huvudstadens GK som är aktiva på anläggningarna GolfStar Lindö, GolfStar Riksten och GolfStar Lövsättra, Viksbergs GK som är aktiva på GolfStar Viksberg, Gripsholms GK som är aktiva på GolfStar Gripsholm, Björklidens GK som är aktiva på GolfStar Bromma och GolfStar Bodaholm och till sist Waxholms GK som är aktiva på GolfStar Waxholm. Huvudstaden som jag är med i har massor av medlemsaktiviteter och jag valde den just för medlemsengagemanget.

På anläggningarna GolfStar Kungsängen, GolfStar Kyssinge, GolfStar Brollsta med flera så finns det inga golfklubbar, endast golfbolag. T.ex så la TopTee för många år sedan ned golfklubbsverksamheten på Kungsängen, Brollsta och International för att istället driva så kallade A1:or.

Här kan ni läsa mer om skillnader mellan en golfklubb s.k M1 och ett golfbolag s.k A1.
https://golf.se/klubb-och-anlaggning/klubbfragor/

Med med ovan sagt så vill jag också säga att GolfStars Platschefer (de är inte klubbchefer) arbetar för att skapa en trevlig och välkomnande miljö. De arbetar också för att bedriva en idrottslig verksamhet och arrangerar tävlingar på sina anläggningar precis som en en aktiv lokal golfklubb skulle ha gjort.

Skick och finish på banorna har speglat den budget som avsatts för varje bana. Redan i år har den ökat och kommer förhoppningsvis bli större i takt med att fler golfare hittar till GolfStar. Stora satsningar har ju genomförts på GS Lindö redan och ännu större är på gång. Bl.a kommer det satsas på ny vattentillförsel på Kyssinge, med mera..

Priserna på de nya medlemsformerna är flexibla. Jag tror själv att Small kommer att bli storsäljaren.
Det öppnar upp för mycket greenfeespel på helger mellan 08-14 på de mest populära banorna.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:.

Skick och finish på banorna har speglat den budget som avsatts för varje bana. Redan i år har den ökat och kommer förhoppningsvis bli större i takt med att fler golfare hittar till GolfStar. Stora satsningar har ju genomförts på GS Lindö redan och ännu större är på gång. Bl.a kommer det satsas på ny vattentillförsel på Kyssinge, med mera..
Den raden säger ju egentligen inte så mycket. Jag bara antar att budgeten har varit lägre iår än andra år. Kyssinge som exempel har ju varit rejält jäkla fin och en av mina favoriter men har för varje år tappat finish och det märks mest på green tycker jag där den en gång i tiden var outstanding.

Förstår att man vill satsa på Lindö men samtidigt får man känslan av att det är ett djupt hål att kasta pengarna i.

Detta är ju min personliga känsla över dom banorna man spelat. Bodaholm växer sig starkare och starkare i popularitet men även den har fått lite stryk sista tiden och Varför den är som den är just nu kan jag inte uttala mig om då jag inte pratat med någon om den. Annars brukar jag ha bra koll på den.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar