Årets HCP-revision

Här snackar vi allmänt om golf...
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Blev lite mindre spel än annars och kanske lite mindre intresse i att scora i år... Blev höjd maximala 2,0.
Startade på 5,3 och slutade på 6,3. Höjdes till 8,3. Många rundor på 26 p känns det som.

Uppenbarligen är jag inte bättre för stunden, men 8,3 känns nästan som fusk.

Hur har era revisioner gått?
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Fick ingen korrigering och ligger kvar på 8.0 :)
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Blir man ju lite nyfiken på, men jag är visst ej aktiv i år så det går inte att se. Tar väl någon vecka för Golfstar att processa ens betalning, fick först ingen faktura så det dröjde det lite till efter man sa till.

Tror inte jag har någon korrigering, gick ganska bra i år.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Knappt en runda reggade de senaste fem åren. Tvångshöjningen till 4,0 hoppades jag skulle gå upp till 8,0! 8-) Men icke!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Såg min korrigering nu, ner 1.0 från 17.0 till 16.0. Visserligen sänkte jag mig från 20.5 till 17.0 i år och hade typ alla rundor i buffertzonen efter den sista sänkningen, men nu blir det svårt. Särskilt i matcher mot min far som fick en höjning med 2.0.

Gillar inte riktigt en sänkning via årsrevisionen, man är ju hyfsad rostig på våren ändå. Aja, lär komma tillbaka till 17 på de 10 första rundorna ändå :lol: .
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev:Gillar inte riktigt en sänkning via årsrevisionen, man är ju hyfsad rostig på våren ändå. Aja, lär komma tillbaka till 17 på de 10 första rundorna ändå :lol: .
En kompis blev sänkt med 2.0 för ett par år sedan. Tror det var från 10.8 till 8.8.
Det låter ju inte som hela världen men han tappade suget helt och höll på att sluta spela.
Det förbundet inte verkar tänka på är att det tar 20 rundor att komma tillbaka till sitt tidigare hcp.
Han gick runt och sköt 25-26 poäng hela våren eftersom 10.8 stämde rätt bra (jag spelade mycket med honom).

Förstår att man vill få bort hcp-mygel men tills den dagen man räknar snittet på säg de 10-20 senaste rundorna kommer det inte att fungera något vidare.
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Sandstream skrev:
Niklas skrev:Gillar inte riktigt en sänkning via årsrevisionen, man är ju hyfsad rostig på våren ändå. Aja, lär komma tillbaka till 17 på de 10 första rundorna ändå :lol: .
En kompis blev sänkt med 2.0 för ett par år sedan. Tror det var från 10.8 till 8.8.
Det låter ju inte som hela världen men han tappade suget helt och höll på att sluta spela.
Det förbundet inte verkar tänka på är att det tar 20 rundor att komma tillbaka till sitt tidigare hcp.
Han gick runt och sköt 25-26 poäng hela våren eftersom 10.8 stämde rätt bra (jag spelade mycket med honom).

Förstår att man vill få bort hcp-mygel men tills den dagen man räknar snittet på säg de 10-20 senaste rundorna kommer det inte att fungera något vidare.
Det är väl inte förbundet som gör årsrevisionerna det är väl sin klubb?
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Det är automatisk vid höjning via förbundet. Men har man en sänkning är det mycket riktigt klubben som får ta ett beslut om det ska sänkas.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev:Det är automatisk vid höjning via förbundet. Men har man en sänkning är det mycket riktigt klubben som får ta ett beslut om det ska sänkas.
Jag vill minnas att detta förändrades häromåret och att numera görs alla revisioner automatiskt (åt båda håll).
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:
Niklas skrev:Det är automatisk vid höjning via förbundet. Men har man en sänkning är det mycket riktigt klubben som får ta ett beslut om det ska sänkas.
Jag vill minnas att detta förändrades häromåret och att numera görs alla revisioner automatiskt (åt båda håll).
Det är min uppfattning också.
Skriv svar