Kreditkort för golfare?

Här snackar vi allmänt om golf...
Golfaren88
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 jan 2018, 21:53

Hej! Jag läste via https://cashbloggen.se/2018/01/02/moregolf-mastercard/ om ett kreditkort framtaget speciellt för golfare. Jag spelar mycket golf men har aldrig tidigare hört talas om kreditkortet. Någon som har detta kreditkort? Det låter nästan för bra för att vara sant. Man får ju tillbaka 1% på alla sina köp och massor av rabatter på golfprylar! Finns det inga nackdelar så länge man betalar inom den räntefria tiden? Någon annan som har kortet som kan rekommendera det.?
Senast redigerad av Golfaren88 den 09 mar 2018, 22:31, redigerad totalt 1 gånger.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Jag har använt det några år nu och trivs rätt bra med det, man kan ju dessutom dela upp betalningen på medlemsavgiften om man vill det.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

joakim.pekkari skrev:Jag har använt det några år nu och trivs rätt bra med det, man kan ju dessutom dela upp betalningen på medlemsavgiften om man vill det.

Nästan ett måste när man är finlirare som du på bgcc ;)
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Golfaren88
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 jan 2018, 21:53

joakim.pekkari skrev:Jag har använt det några år nu och trivs rätt bra med det, man kan ju dessutom dela upp betalningen på medlemsavgiften om man vill det.
Tack för svaret! Okej grymt! Blir nog ett sånt kort då. Mitt första kreditkort, men känns som man tjänar på det!

Har jag förstått det rätt att kortet även fungerar som medlemskort? Hur fungerar det?

Vad brukar du använda din intjänade bonus till?
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Cristoffer skrev:
joakim.pekkari skrev:Jag har använt det några år nu och trivs rätt bra med det, man kan ju dessutom dela upp betalningen på medlemsavgiften om man vill det.

Nästan ett måste när man är finlirare som du på bgcc ;)
Äsch så höga avgifter har vi inte, speciellt inte om man som jag är under 30 år Bild
Golfaren88 skrev:
joakim.pekkari skrev:Jag har använt det några år nu och trivs rätt bra med det, man kan ju dessutom dela upp betalningen på medlemsavgiften om man vill det.
Tack för svaret! Okej grymt! Blir nog ett sånt kort då. Mitt första kreditkort, men känns som man tjänar på det!

Har jag förstått det rätt att kortet även fungerar som medlemskort? Hur fungerar det?

Vad brukar du använda din intjänade bonus till?
Brukar bli mest på Dormy som bonusen läggs, smidigt som tusan!

Ja, det ersätter även ditt medlemskort så på klubbar det finns incheckningsmaskiner för greenfee så kan du logga in med kortet.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Golfaren88
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 jan 2018, 21:53

Tack för hjälpen!! Beställde ett igår! Nu ska det tjänas in bonus! ;)
peterjacksson
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 jan 2020, 09:13

Det bästa är väl egentligen att kombinera det kreditkortet med andra som har cashback.
Relativt nybörjare på golf. Golfar när jag inte jobbar med jämförelse av kreditkort, att skriva om företagande och företagslån eller framför problemen med SMS-lån och snabblån.
Skriv svar