Dina 3 mål för 2018 och vägen dit

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Som lovat i den senaste podden som handlar om coachning, avsnitt 33 för dig som vill lyssna igen dig, startar jag nu tråden där vi lägger in 3 mål för 2018 och planerar hur vi ska ta oss dit. Låt oss hjälpa varandra till att utveckla resonemang och tankar.

Jag börjar!

Mina 3 mål.

1. Minst 1 Topp-10-placering i SGF H30-Tour.
2. Stabilare med drivern från tee.
3. Jag ska göra minst 100 birdies, vid ett 70-tal rundor. Eller dubbla procenten från 2017 till 12% från 6%.

Återkommer med planering över hur jag ska nå dit.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Mål:
1. Slå längre och träffa fler fairways med drivern
2. Stabilare wedgespel
3. Nå 5 i hcp

Vägen dit:
1. Gå ner i vikt, träna på gymmet och tänka positivt från tee
2. Slappna av och våga slå till bollen. Träna, träna, träna...
3. Spela och träna mycket!
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Mål:

1, Försvara handikapp över säsongen.
2, Förbättra snittscoren.
3, Topp 10 placering av den totala H30 touren.

Vägen dit:

1, Närspel.
2, Skapa bättre förståelse för mina egna missar.
3, Bättre & grundligare kontakt med coachen.

Slår detta väl ut bör hcp ligga runt 0-1 när säsongen summeras & man ska då kunna lägga till några framskjutna placeringar på H30 touren till cv’t.
Senast redigerad av Paradispetter den 13 jan 2018, 18:32, redigerad totalt 2 gång.
Saltar alltid en bra story
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jag har två mål angående förbättrat spel och ett mål om att spela tävlingar.

1. Rakare/mer kontroll från tee. Har inget behov att slå en meter längre, utan skulle gärna offra längd för mer kontroll. Finns två saker jag ska göra för att uppnå detta. Köpa ett kortare skaft till drivern, som nu är löjligt långt (Callaway XR16 kommer med 45,5" skaft som jag inte har bytt). Sedan har jag redan bokat kursen "Slå längre och rakare" med Marcus Edblad på Kista. Ville gå förra året, men då var det fullt på de tider jag kunde, så nu var jag ute i god tid. Aldrig haft en lektion med fokus på driver.

2. Inga treputtar, eller chip+2 putt på en runda. I slutet av förra året köpte jag en ny putter som gjorde stor skillnad, så nu känns det iaf genomförbart. Här är ett problem att jag spelar på banor med så olika hastigheter på greenerna att det blir omöjligt att få in en bra längdkontroll. Behöver en mer konkret plan för att bli en bättre puttare. Mycket är mentalt.

3. Spela minst en tävling. Det svåraste med detta är egentligen att hitta en tävling som är i formen poängbogey/match singelspel. Alla Golfstars tävlingar är i parform.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev:Det svåraste med detta är egentligen att hitta en tävling som är i formen poängbogey/match singelspel. Alla Golfstars tävlingar är i parform.
Kungsängen förtjänar någon typ av pris för att de lyckas gömma sina tävlingar under olika klubbar i GIT.
De har en utmärkt FB-sida att göra reklam via i god tid.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev:
Niklas skrev:Det svåraste med detta är egentligen att hitta en tävling som är i formen poängbogey/match singelspel. Alla Golfstars tävlingar är i parform.
Kungsängen förtjänar någon typ av pris för att de lyckas gömma sina tävlingar under olika klubbar i GIT.
De har en utmärkt FB-sida att göra reklam via i god tid.
Insåg i oktober förra året att man måste skriva in alla klubbar och inte Cloud i GIT när man söker efter tävlingar... Det är för rörigt.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Paradispetter skrev:Kul tråd!

Ni får ursäkta om jag väljer en annan väg att gå här, men sedan jag lyssnade på podden så har jag funderat över mina mål & förbättringar. Jag kan inte bestämma mig exakt vart jag bör lägga min energi för 2018.

Tänkte därför be om lite tips ifrån er som troligen har bättre koll på träning & vart man bör lägga sin energi. Därför postar jag några bilder på min statistik för säsongen 2017, tilläggas bör att min GameBook är 110% korrekt bokförd efter varje runda, så statistiken visar precis vart jag behöver lägga mina timmar!

Så vad tycker ni som kan ämnet?

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Tack på förhand!




Skickat från min iPhone med Tapatalk
då vi har typ exakt samma procent från tee skulle jag säga, träffa fler fairways.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Mina 3 mål för säsongen 2018:

1. Nå hcp 15,0. För att nå detta tror jag att jag framför allt behöver spela fler rundor. Spelade ca 15 runder under 2017 men har nu som ambition att hinna med minst 40 rundor under 2018. Dessutom planerar jag att lägga mer tid på range och övningsgreen.

2. Bättre med wedgarna. Är helt bedrövlig med wedgarna mellan 30-90 meter, skulle uppskatta att jag tappar ca 5-10 slag per runda på dessa slag. I min värld finns det bara en lösning på detta, TRÄNING! Alternativt se över vilka wedgar jag spelar med nån form av CF.

3. Bättre puttning. Puttar i mångt och mycket rätt stabilt men har mina blackouts som renderar i 3-putt eller värre. Dessa ska bort genom mer träning och ett försök att ändra på mitt humör vid missar.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
SDahlgren
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 maj 2017, 10:35

Mina mål 2018:

1. Ta mig ner till 8,4 i hcp eller lägre före augusti för att kunna anmäla mig till SGF H30 i Salem. Stort å svårt mål i och med att mitt nuvarande hcp är 13,9. Men jag borde ha väldigt mycket tid för golf i år. Tänker att tillvägagångssättet blir först och främst att träna mycket med järn från 180-130m för att träffa fler greener vilket jag tror är min svagaste punkt i spelet och självklart lägga mycket tid runt greenen med wedgar och puttern. Framför allt se till att ha en färdig plan med vad och hur jag ska träna innan jag åker till banan.

2. Köpa och lära mig slå driver. Tillväga gångsättet blir nog först och främst att ta några lektioner.

Tror det räcker med dom två målen i år, känns som att jag kommer ha tillräckligt att göra med dom :mrgreen: :mrgreen:
Driver: TM M1 10,5gr
Fw3:TM M1 15gr
Fw5: TM M1 19gr
Järn:4-P Titleist ap2 714
Wedgar: vokey SM7 50gr, 54gr, 58gr
Putter: Scotty Cameron California montery
Hcp:10,6
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

1. Ner till 7 i hcp.
2. Spela fler 18-hålsrundor.
3. Tävla, tävla och tävla.
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Skriv svar