Dina 3 mål för 2018 och vägen dit

Här snackar vi allmänt om golf...
Skendarn

21 aug 2018, 19:18

Kan ju ge en uppdatering av hur mina mål har gått. Mina mål inför 2018 var enligt följande:

1. Under 10,0 i hcp
2. Förbättra närspelet. I princip eliminera tvåchippar och treputtar helt.
3. Tävla mer.

Startade säsongen på 17,7 och har kommit ner till 12,7. Däremot har jag tävlat lite samt faktiskt förbättrat närspelet något enormt. Det är faktiskt närspelet som har räddat mina rundor. Snittar runt 5-6 par per rundor men tyvärr har drivern trilskat vilket gör att jag sträckar 2-4 hål per runda då slicen skickar ut bollen i skogen. Harvade runt 15 i hcp tills jag tog några lektioner vilket fixade slicen. Slog faktiskt till med en drömrunda och slog 81 slag på brollsta. 7 raka par sista 9 hålen.

Sedan det här med träning. Livsfarligt att vara ny inom golfen och stå och veva på Ullna en hel vinter utan att ha rätt grunder. Bombade drivern i timmar där inne. Tog i allt vad jag hade, skickade bollen runt 260-270 meter, ibland längre med rull. Att det hände 1/10 gånger och att bollen var 20-50 meter från mitten brydde jag mig mindre om. "Kolla carryn" brukade jag länka till polarna. Det blev ett bryskt uppvaknande på Kungsängen Queens första rundan då man fick gå och skämmas i skogen större delen av rundan.

Mer lektioner i vinter!
I bagen 2018
Driver: Cobra F8+ 10,5 grader
FW3: Taylormade M2 2017
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: Cobra F7
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
Skriv svar