Nytt HCP-system från 2020

Här snackar vi allmänt om golf...
ecksbocks
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 aug 2017, 08:13

Sandstream skrev: 30 mar 2020, 12:17
ecksbocks skrev: 29 mar 2020, 13:49 Hej!

Får detta meddelande efter att igår ha registrerat runda:

”Det finns en rond som inte hanterats korrekt av systemet.
Något gick fel med din senaste registrering.
Vi bearbetar den fortfarande. När det är klart syns den i rondlistan”


Gissar att fler har haft samma problem och undrar om det ger med sig eller om man faktiskt behöver regga rundan igen?

Tack!
Fick samma fel men nu syns rundan.
Tack för svar!

Samma för mig, det ordnade till sig av sig självt.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Någon som lyckats regga sina rundor i helgen?
Vet att SGF haft problem pga Telia.
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

Sandstream skrev: 06 apr 2020, 07:18 Någon som lyckats regga sina rundor i helgen?
Vet att SGF haft problem pga Telia.
Nej, det fungerar fortfarande inte:
"Störningar
Just nu har vi driftstörningar och det går inte att nå handicap delen av systemet. Varken för Min Golf eller för GIT. Felsökning pågår."
Precis som det varit sedan i lördags alltså. Som det varit sedan de släppte denna versionen kan man också tillägga. Som det är varje år, faktiskt ...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Zorro skrev: 06 apr 2020, 09:31
Sandstream skrev: 06 apr 2020, 07:18 Någon som lyckats regga sina rundor i helgen?
Vet att SGF haft problem pga Telia.
Nej, det fungerar fortfarande inte:
"Störningar
Just nu har vi driftstörningar och det går inte att nå handicap delen av systemet. Varken för Min Golf eller för GIT. Felsökning pågår."
Precis som det varit sedan i lördags alltså. Som det varit sedan de släppte denna versionen kan man också tillägga. Som det är varje år, faktiskt ...
Bra, då är det inte bara jag som har problem.

Fick dessutom upp ett meddelande om att registreringen av en tidigare runda inte fungerat men att de skulle försöka göra om det.

Måste säga att deras system känns minst sagt instabilt!
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Zorro skrev:
Sandstream skrev: 06 apr 2020, 07:18 Någon som lyckats regga sina rundor i helgen?
Vet att SGF haft problem pga Telia.
Nej, det fungerar fortfarande inte:
"Störningar
Just nu har vi driftstörningar och det går inte att nå handicap delen av systemet. Varken för Min Golf eller för GIT. Felsökning pågår."
Precis som det varit sedan i lördags alltså. Som det varit sedan de släppte denna versionen kan man också tillägga. Som det är varje år, faktiskt ...
Nu funkar det iaf för mig att regga helgens runda..


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Sullanos skrev: 06 apr 2020, 10:36Nu funkar det iaf för mig att regga helgens runda..
Jag kan se mina tidigare rundor nu men inte regga nya. Men då verkar det vara på väg att lösa sig iaf!
Snaphook69
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 mar 2020, 08:21

oj, hoppade upp 1,7 i hcp efter en 31-poängare. Detta trots att mina 8 bästa av de 20 senaste fortfarande är intakta. Känns som om systemet har lite inkörningsproblem eller att Telias driftstörning ställt till mer. Rättar väl kanske till sig i natt men annars klagar jag inte på två extra slag i påsk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Snaphook69 skrev: 06 apr 2020, 20:37 oj, hoppade upp 1,7 i hcp efter en 31-poängare. Detta trots att mina 8 bästa av de 20 senaste fortfarande är intakta. Känns som om systemet har lite inkörningsproblem eller att Telias driftstörning ställt till mer. Rättar väl kanske till sig i natt men annars klagar jag inte på två extra slag i påsk
Jag har blivit höjd 3,4 av det nya systemet och fick en höjning i natt med 0.1 trots en 38-poängare :D

Räknade ihop mina 8 bästa av de 20 senaste = 95,2 (Hcp-resultat) och delade med 8 = 11.9.
Mitt hcp är 14.4 enligt GIT :shock:
tom.ohlsson
Inlägg: 4
Blev medlem: 14 jan 2018, 15:00
Kontakt:

-”det fina med det nya systemet är att du som
spelare inte behöver tänka så mkt. Spela och regga dina rundor så sköter systemet resten” 😂

Vet ngn om rundor ska reggas igen eller ska man avvakta?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

tom.ohlsson skrev: 07 apr 2020, 09:36 -”det fina med det nya systemet är att du som
spelare inte behöver tänka så mkt. Spela och regga dina rundor så sköter systemet resten” 😂

Vet ngn om rundor ska reggas igen eller ska man avvakta?
De rundor jag reggat och fått felmeddelanden om har senare fixats av systemet.
Skriv svar