Golfpride

Här snackar vi allmänt om golf...
Dennon
Inlägg: 53
Blev medlem: 17 aug 2014, 11:38

Tänkte byta grepp på mina klubbor i år. Funderar på golfpride tour velvet... Några tankar kring grepp? Taggar för säsongstart


Skickat från min iPhone med Tapatalk
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Tour Velvet är ett klassiskt och bra grepp, svårt att göra fel när man väljer det. Jag själv har likt många andra lirat Golfpride MultiCompound de senaste årent och trivs väldigt bra med lite cord högst upp, speciellt när det är riktigt varmt ute.

Bästa tipset: Och och testa och känn! Bra tumregel är att cordade grepp kan kännas rätt sträva och hårda när det är kallt, medan mjukare grepp likt tour velvet kan kännas lite mosiga och hala när det är varmt.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
akka89
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2015, 18:32
Ort: Mälarö GK

joakim.pekkari skrev:Tour Velvet är ett klassiskt och bra grepp, svårt att göra fel när man väljer det. Jag själv har likt många andra lirat Golfpride MultiCompound de senaste årent och trivs väldigt bra med lite cord högst upp, speciellt när det är riktigt varmt ute.

Bästa tipset: Och och testa och känn! Bra tumregel är att cordade grepp kan kännas rätt sträva och hårda när det är kallt, medan mjukare grepp likt tour velvet kan kännas lite mosiga och hala när det är varmt.
Håller helt med Joakim. Jag använder själv Tour Velvet och har inga planer på att byta. Spelar 99% av mina rundor på svensk mark där det tyvärr är mer kalla dagar än varma.

KBK = Kör bara kör! ;)
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Tips: beställ från England. Adore golfgrips bla. Mycket billigare. Tacki-mac itomic är sjuuuukt trevliga grepp om du inte kan bestämma dig för golfpride. :-)
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Dennon
Inlägg: 53
Blev medlem: 17 aug 2014, 11:38

Out of bounds i hade en bra deal.. om man köpte grepp så ingick byte.. Tour velvet 71:-.
Så jag kör på det..:)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar