Säsong 2018

Här snackar vi allmänt om golf...
Dennon
Inlägg: 53
Blev medlem: 17 aug 2014, 11:38

Hej svingande vänner!
Jag vet, det är så tråkigt att det fortfarande är snö och tjäle i marken. Vid den här tiden i fjol hade jag liksom ni redan spelat ett varv eller två. Kanske på vintergreener men ändå...
Tyvärr kan vi inte göra något åt saken. Det är bara att gilla läget.
Själv ser jag fram emot en härlig ny säsong med flera olika banbesök. Först och främst har jag bytt klubb till en som har en 18-hålare och en 9-hålare. Bara det ska bli kul! Har planerat in en liten weekend i maj med en ännu inte golfande vän på Vasatorp i Helsingborg. Hoppas att han blir biten.
Jag och min kvinna spelar ofta ihop och vi tänker gotta oss på St. Jörgen park med spa och två rundor golf. Underbart spahotell med fantastisk resturang! Det blir också en tur till Wittsjö GK med två rundor och övernattning på ett mysigt pensionat. Wittsjö? WTF! Tänker ni kanske... Det var min första 18-hålare jag gick efter att tagit kortet 2014 och det ska bli kul spela den nu så här ett par år efter. Lovar att ringa i klockan på hål 15 för Bosson...;) För att inte tala om revengen på hål 6 som sög hur många bollar som helst från tee..;)
Förra året fick svärfar ”greenfeebiljetter” i present på ett par olika pay and play banor som vi tänkte spela ihop. Det ser vi framemot!
Vi har även pratat om Sand här hemma. Vem vet det kanske blir en runda i höstfärger på Sand.
Har vi lika tur som förra året blir det en dag på Hills och en på Vallda. Vallda är ju fantastisk! Och vi ska inte glömma Teeparty Shootout! Det blir ju kul! Vem vet, jag kanske hamnar i samma boll som Henrique igen..? Inte mig emot, vi hade det supertrevligt...
Jag har bestämt mig för att 2018 blir det år jag ska svinga lugnare och mer kontrollerat, spela safe och fokusera på det positiva. Känner på mig att 2018 blir en underbar säsong!
Så fram till dess, greppar jag om mina klubbor, bläddrar i Jacob Sjömans vackra bok och drömmer mig bort...
Har ni några planer för 2018?
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

I år har jag köpt Golfstars Play-all medlemskap så i år kommer det bli golf på en mängd olika banor. Jag kommer inte heller åka iväg något på sommaren förutom en wekeend så det blir nog runt 60-70 rundor bara under sommarlovet. Kommer bli väldigt intressant även att spela banorna som jag spelade förra året eftersom jag har stått inne i Ullna och tränat minst 3 gånger i veckan hela vintern samt tagit några lektioner vilket har gjort att jag slår enormt mycket bättre med samtliga klubbor. Började spela sent 2016 men det är först nu i vinter jag har gått in för det.
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Underbart inspirerande inlägg Dennon!
Mina planer är att tävla massor, åka mycket golfbil och ha en jäkla massa kul.

Jag har tyvärr inte en enda golfresa inbokat men skulle så gärna vilja ta mig till de brittiska öarna för lite golf.
Jag kommer också hålla till på GolfStars olika banor och hoppas hinna med att spela ett varv på alla banorna.
Mangepe
Inlägg: 7
Blev medlem: 18 sep 2016, 06:39

Andra järnklubbor blir det. Jag ser fram emot säsongen så jag hoppas på fler dagar som denna vi hade +10 idag i Dalarna. Det är som att man börjar se ett ljus i tunneln.
Banor blir nog mestadels hemmabana men något besök ska nog försökas göras
Driver: Mizuno mp 630 (till salu)
Fw: Mizuno 4 titanium
Hybrid: Cobra
Järn: Taylormade R7 (till salu)
Wedgar: Nike 54 58 Tommy armour 52
Putter: Newport2
Boll: Nike, Vice
HCP: 19.9
Dennon
Inlägg: 53
Blev medlem: 17 aug 2014, 11:38

Härligt att höra vänner!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Om nu vargavintern fösvinner någon gång så är min plan att spela så mycket jag kan och försöka tävla mycket denna säsong. Bagen känns färdig just nu, med 2 nya wedgar och en ny hybrid jämfört med förra året.
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Dennon
Inlägg: 53
Blev medlem: 17 aug 2014, 11:38

Vilken hybrid?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar