Sida 1 av 1

PGA Tours nya reklamkoncept

Postat: 11 apr 2018, 05:36
av JohanAdministratör
Efter 20 år med These guys are good kommer nu en ny tagline/slogan för PGA Tour. Live under par, med ett nytt filmkoncept som ska visa upp mycket mer än bara grymma golfare. Man ska lyfta fram publiken och allt det gods som händer runtomkring en tävling. Du ser direkt i de nya filmerna att sociala medier är av stor vikt i kampanjen. Twitter och Facebook feedas in i filmerna för att visa att golf engagerar.

Live under par. Vad betyder det då?

Direktsändning under par?
Lev livet under standard?
Lev livet under par?

Har de inte missuppfattat vad det betyder alla leva på par, under par och över par?



Här har du hela läsningen, http://www.adweek.com/brand-marketing/p ... -campaign/




Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: PGA Tours nya reklamkoncept

Postat: 11 apr 2018, 13:55
av Sandstream
Läste artikeln och såg de två klippen. Tycker det verkar vara en bra kampanj för PGA-toruen :)

Re: PGA Tours nya reklamkoncept

Postat: 13 apr 2018, 14:00
av stevvee
känns som det kan gå precis åt vilket håll som helst med detta. kommer nog bli grymt om man inte börjar blanda in liveflöde med hashtaggar som jag fick lite känslan av att man ville.