Wow!

Här snackar vi allmänt om golf...
Dennon
Inlägg: 53
Blev medlem: 17 aug 2014, 11:38

Asså jag är så glad!!
Köpte ett 10 paket lektioner som jag tänkte ta på friskvårdspengar:) Himla bra! Fick mig en tankeställare efter första lektionen. Det visade sig att jag gör det mesta fel....hahah! Fick ett par nycklar med mig och idag när jag tog en tur till rangen efter jobbet och slog två hinkar blev jag helt lyrisk!! Herregud! 6 bollar av 10 var som att skära i smör.. Långa höga fina bollar var det med. Det känns nu i ryggen att jag vrider upp mer än innan. Så jag lär få värma upp ordentligt inför varje runda och pass på rangen.. 40 plussare som man är... men lycklig och förväntansfull är jag!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Ringman
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 dec 2014, 14:20

Dennon skrev:Asså jag är så glad!!
Köpte ett 10 paket lektioner som jag tänkte ta på friskvårdspengar:) Himla bra! Fick mig en tankeställare efter första lektionen. Det visade sig att jag gör det mesta fel....hahah! Fick ett par nycklar med mig och idag när jag tog en tur till rangen efter jobbet och slog två hinkar blev jag helt lyrisk!! Herregud! 6 bollar av 10 var som att skära i smör.. Långa höga fina bollar var det med. Det känns nu i ryggen att jag vrider upp mer än innan. Så jag lär få värma upp ordentligt inför varje runda och pass på rangen.. 40 plussare som man är... men lycklig och förväntansfull är jag!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Härligt att få den känslan när man slår till bollen.
Gjorde om min sving för 2år sedan pga att jag inte utvecklades i mitt spel.
Höll mig på mitt hcp, men inga sänkningar.
Tyvärr vart ju mitt spel sämre efter ändringarna det året.
Men året efter när allt satt i ryggraden kom sänkningen.
Gick från 18,4 till 10,3 under förra året.
Nu är jag nere på 9,3 efter 4 rundor i år.
Så ge inte upp om det känns motigt och det går lite sämre i början.
Resultatet kommer..
Så lycka på banan å framtida sänkningar!!!

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jäklar vad kul. Jag tror verkligen att många andra skulle få den upplevelsen om de bara tog sig tiden att testa en lektion.
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

Kul!

Jag håller med om att det är bra att ta lektioner. Jag började spela sent 2016 och spelade förra säsongen utan att ta en enda lektion. Slicade något groteskt och järnen duffades eller toppades om vartannat. Jag gjorde en customfitting förra året och jag snittcarryade min j7 113m. Tog en lektion med drivern i augusti och det var som om himmelriket öppnades. Instantfix och slicen var helt borta. Gjorde i princip allt fel med den. Fel uppställning, ingen release, fel grepp. Köpte årskort på ullna samtidigt som jag tog runt 6-7 lektioner och mitt hcp har rasat ner nu i början på säsongen. Tog en närspelslektion förra veckan och sparade 6 slag redan första rundan samtidigt som jag inte känner det minsta osäkerhet inför en chip nu. Planerar att ta en puttningslektion snart för att se vad som kan göras där.
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Kul att höra vilka skillnader ett gäng lektioner har gjort för er!
Jag håller med tidigare talare och kan bara rekommendera fler att ta lektioner och gärna ett par stycken för att långsiktigt arbeta med utvecklingen.
Skriv svar