Frågor kring att spela upp för GK

Här snackar vi allmänt om golf...
kim.jääskä
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 jun 2018, 20:49
Kontakt:

Håller på med grönt kort och ska bara ”spela upp”
Jag ska spela poängbogey över 9mål från 150m markeringen.
Fråga:
Kan jag spela detta på vilken 9håls bana som helst med en fadder som är medlem och tar med mig som gäst?
Eller måste det ske på en pay n play eftersom jag ännu inte har grönt kort?

Tacksam för svar :)
Användarens profilbild
Ringman
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 dec 2014, 14:20

kim.jääskä skrev:Håller på med grönt kort och ska bara ”spela upp”
Jag ska spela poängbogey över 9mål från 150m markeringen.
Fråga:
Kan jag spela detta på vilken 9håls bana som helst med en fadder som är medlem och tar med mig som gäst?
Eller måste det ske på en pay n play eftersom jag ännu inte har grönt kort?

Tacksam för svar :)
När jag tog mitt gröna för 100år sedan så fick jag spela upp på klubben jag gick gröna kortet utbildningen på med fadder.
Min fru tog för några år sedan och hon fick spela upp med mig som fadder på klubben hon vart medlem i.



Skickat från min Samsung Note 8 via Tapatalk
kim.jääskä
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 jun 2018, 20:49
Kontakt:

Ok. Det verkar logiskt. Nu kommer jag inte spela upp på klubben som jag är medlem i hursomhelst då den är för långt ifrån hemmet :) .
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det brukar räcka med att du spelar upp på vilken bana som helst och sedan scannar in scorekortet och skickar det till den klubb du är medlem i som ordnar det administrativa. Alla banor har dock inte 150-metersmarkeringarna.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Det brukar räcka med att du spelar upp på vilken bana som helst och sedan scannar in scorekortet och skickar det till den klubb du är medlem i som ordnar det administrativa. Alla banor har dock inte 150-metersmarkeringarna.
+1 på den.
Skriv svar