Svensk Golf tidning vara eller inte vara?!

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Extra Extra, read all about it HERE!!!

En liten fågel kvittrade att SGF tydligen ska ha sagt upp avtalet med Egmont. (Detta kanske redan är publicerat någonstans och officiellt så då är jag väl bara tvåa på pucken :D )

Det verkar som om SG går i graven dvs 11 nummer per år i pappersformatet.
Detta kommer förstås inte SGF proklamera utan bara att "man tagit SG till nya nivåer, utmaningar, framtid, ny era osv osv osv alla andra superlativer om att man inte gjort någonting fel som vanligt, eller...
Citius, Altius, Fortius
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

KENO skrev: 20 mar 2019, 09:43 Extra Extra, read all about it HERE!!!

En liten fågel kvittrade att SGF tydligen ska ha sagt upp avtalet med Egmont. (Detta kanske redan är publicerat någonstans och officiellt så då är jag väl bara tvåa på pucken :D )

Det verkar som om SG går i graven dvs 11 nummer per år i pappersformatet.
Detta kommer förstås inte SGF proklamera utan bara att "man tagit SG till nya nivåer, utmaningar, framtid, ny era osv osv osv alla andra superlativer om att man inte gjort någonting fel som vanligt, eller...
Jo Johan skrev just det efter ditt inlägg igår :)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

stevvee skrev: 20 mar 2019, 09:51
KENO skrev: 20 mar 2019, 09:43 Extra Extra, read all about it HERE!!!

En liten fågel kvittrade att SGF tydligen ska ha sagt upp avtalet med Egmont. (Detta kanske redan är publicerat någonstans och officiellt så då är jag väl bara tvåa på pucken :D )

Det verkar som om SG går i graven dvs 11 nummer per år i pappersformatet.
Detta kommer förstås inte SGF proklamera utan bara att "man tagit SG till nya nivåer, utmaningar, framtid, ny era osv osv osv alla andra superlativer om att man inte gjort någonting fel som vanligt, eller...
Jo Johan skrev just det efter ditt inlägg igår :)
First looser varje gång...suck.

Verkar som om SG tagit steget att börja samla in en massa mailadresser för att göra SG digital?

http://www.svenskgolf.se/artiklar/artik ... etsbrevet/
Citius, Altius, Fortius
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Faktiskt jäkligt tragiskt, det här. Åtminstone för en tidig generation X som mej. Gäller ju inte direkt bara för golf, tidningar över huvud taget är ju minst sagt påverkade av, ja, internet. Som sig bör kan man tycka, att nya media gör sitt inträde. Men problemet är att jag istället inte läser någonting mer än en massa suspekta poster på olika forum och scannar lite hemsidor. Nog för att det produceras en del läsvärt (sorry, Pod och liknande är inget jag tycker passar för sport, för svårt hitta the juicy parts) men det blir inte att jag läser det som jag läste Svensk Golf fortfarande på 90-talet. En ilning av tillfredsställelse då den damp ner i brevlådan och sen läste jag den med behållning från pärm till pärm. Sista åren har jag väl läst zackes krönika på slutet. Svingtips jag hört förr och länder jag aldrig tänker resa till intresserar mig lika lite som klubbor.

Det här är kanske ett gubb-syndrom. 1870-talets män ondgjorde sig säkert över radio liksom 1930-talets män ondgjorde sig över MVT-generationen av TV-tittande.

Hur konsumerar ni Y:are och millenials golf, i dess talade och skrivna form? Kan ni åstadkomma det jag åstadkom, faktiskt fortfarande tidigare i det här decenniet? Då jag kunde sätta mig ner på favoritfiket, plocka fram senaste GD och ha en timmes trevlig läsning med en kopp kaffe och en bit prinsesstårta nära till hands?
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Anders skrev: 20 mar 2019, 12:50 Sista åren har jag väl läst zackes krönika på slutet. Svingtips jag hört förr och länder jag aldrig tänker resa till intresserar mig lika lite som klubbor.
Exakt så bra är SG
Anders skrev: 20 mar 2019, 12:50 Hur konsumerar ni Y:are och millenials golf, i dess talade och skrivna form? Kan ni åstadkomma det jag åstadkom, faktiskt fortfarande tidigare i det här decenniet? Då jag kunde sätta mig ner på favoritfiket, plocka fram senaste GD och ha en timmes trevlig läsning med en kopp kaffe och en bit prinsesstårta nära till hands?
Bra fråga; kom igen junisar, sjung ut...
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

SGF kommer lansera en egen ny tidning. Det har informerats om förbundets nya mediastrategi på verksamhetsseminarierna runtom i Sverige.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Anders skrev: 20 mar 2019, 12:50 Faktiskt jäkligt tragiskt, det här. Åtminstone för en tidig generation X som mej. Gäller ju inte direkt bara för golf, tidningar över huvud taget är ju minst sagt påverkade av, ja, internet. Som sig bör kan man tycka, att nya media gör sitt inträde. Men problemet är att jag istället inte läser någonting mer än en massa suspekta poster på olika forum och scannar lite hemsidor. Nog för att det produceras en del läsvärt (sorry, Pod och liknande är inget jag tycker passar för sport, för svårt hitta the juicy parts) men det blir inte att jag läser det som jag läste Svensk Golf fortfarande på 90-talet. En ilning av tillfredsställelse då den damp ner i brevlådan och sen läste jag den med behållning från pärm till pärm. Sista åren har jag väl läst zackes krönika på slutet. Svingtips jag hört förr och länder jag aldrig tänker resa till intresserar mig lika lite som klubbor.

Det här är kanske ett gubb-syndrom. 1870-talets män ondgjorde sig säkert över radio liksom 1930-talets män ondgjorde sig över MVT-generationen av TV-tittande.

Hur konsumerar ni Y:are och millenials golf, i dess talade och skrivna form? Kan ni åstadkomma det jag åstadkom, faktiskt fortfarande tidigare i det här decenniet? Då jag kunde sätta mig ner på favoritfiket, plocka fram senaste GD och ha en timmes trevlig läsning med en kopp kaffe och en bit prinsesstårta nära till hands?
Jag konsumerar större delen av min golfmedia via sociala medier, youtube och diverse forum/nyhetssajter (tex golfwrx).
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

JohanAdministratör skrev: 21 mar 2019, 10:58 SGF kommer lansera en egen ny tidning. Det har informerats om förbundets nya mediastrategi på verksamhetsseminarierna runtom i Sverige.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Kan inte påminna mig om att det stod något om det i senaste Svensk Golf, eller?
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

KENO skrev: 21 mar 2019, 16:20
JohanAdministratör skrev: 21 mar 2019, 10:58 SGF kommer lansera en egen ny tidning. Det har informerats om förbundets nya mediastrategi på verksamhetsseminarierna runtom i Sverige.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Kan inte påminna mig om att det stod något om det i senaste Svensk Golf, eller?
Nej det ligger nog inte i Egmonts intresse att kommunicera det.
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

JohanAdministratör skrev: 21 mar 2019, 17:23
KENO skrev: 21 mar 2019, 16:20
JohanAdministratör skrev: 21 mar 2019, 10:58 SGF kommer lansera en egen ny tidning. Det har informerats om förbundets nya mediastrategi på verksamhetsseminarierna runtom i Sverige.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Kan inte påminna mig om att det stod något om det i senaste Svensk Golf, eller?
Nej det ligger nog inte i Egmonts intresse att kommunicera det.
Men är det inte SGF som bestämmer vad som skrivs i SG?
Citius, Altius, Fortius
Skriv svar